Sözleşme Tasarısının 16.1. ve 16.1.3. Maddelerinin Kanuna ve Tip Sözleşmeye Aykırı Olarak Düzenlendiği İddiası
Mart 18, 2022Sunulan Geçici Teminat Mektuplarının Yeterlik Kriterlerini Karşılamadığı İddiası
Mart 25, 2022Karar Tarihi : 08.12.2021
Karar No : 2021/UH.I-2255
BAŞVURUYA KONU İHALE:
2021/656333 İhale Kayıt Numaralı “Personel Servisi” İhalesi
KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:
Yargıtay Başkanlığı tarafından 19.11.2021 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “Personel Servisi” ihalesine ilişkin olarak Şen-Dem Turizm Otom. Nak. Taah. Tic. Ltd. Şti.nin 15.11.2021 tarihinde yaptığı şikâyet başvurusunun, idarenin 18.11.2021 tarihli yazısı ile reddi üzerine, başvuru sahibince 26.11.2021 tarih ve 55513 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 26.11.2021 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.
Başvuruya ilişkin olarak 2021/1962 sayılı itirazen şikâyet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.
KARAR:
Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi.
İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle,
…
2) İdari Şartnamenin “Teklif fiyata dahil olan giderler” başlıklı 25.1’inci maddesinin Kanun’da öngörülen şartlara ve Tip Sözleşme’ye aykırı olarak düzenlendiği,
…
Başvuru sahibinin iddialarının değerlendirilmesi sonucunda aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir.
…
2) Başvuru sahibinin 2’nci iddiasına ilişkin olarak:
Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin eki Açık İhale Usulü ile İhale Edilen Hizmet Alımlarında Uygulanacak Tip İdari Şartname’nin “Teklif fiyata dâhil olan giderler” başlıklı 25’inci maddesinin 25.1 numaralı bendinde “Sözleşmenin uygulanması sırasında, ilgili mevzuat gereğince ödenecek ulaşım, sigorta, vergi, resim ve harç giderleri teklif fiyata dâhildir.” düzenlemesi mevcuttur.
İdari Şartname’nin “Teklif fiyata dahil olan giderler” başlıklı 25’inci maddesinde “25.1. Sözleşmenin uygulanması sırasında, ilgili mevzuat gereğince ödenecek ulaşım, sigorta, vergi, resim ve harç giderleri teklif fiyatına dahildir.
25.2. 25.1. maddesinde yer alan gider kalemlerinde artış olması ya da benzeri yeni gider kalemlerinin oluşması hallerinde, teklif edilen fiyatın bu tür artış ya da farkları karşılayacak payı içerdiği kabul edilir. Yüklenici, bu artış ve farkları ileri sürerek herhangi bir hak talebinde bulunamaz.
25.3. Teklif fiyata dahil olan diğer giderler aşağıda belirtilmiştir:
25.3.1.
25.4. Sözleşme konusu işin bedelinin ödenmesi aşamasında doğacak Katma Değer Vergisi (KDV), ilgili mevzuatı çerçevesinde İdare tarafından yükleniciye ayrıca ödenir.” düzenlemesi,
Teknik Şartname’nin “Servis araçlarına ilişkin hususlar” başlıklı 3’üncü maddesinde “3.10 Personel taşımasında kullanılacak servis araçları ve araçların her türlü giderleri (bakım, onarım, akaryakıt, lastik, yedek parça, sürücü, sigorta vb.) yükleniciye ait olacaktır.” düzenlemesi yer almaktadır.
Yukarıda aktarılan Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin eki Açık İhale Usulü ile İhale Edilen Hizmet Alımlarında Uygulanacak Tip İdari Şartname’nin “Teklif fiyata dâhil olan giderler” başlıklı 25’inci maddesinin 25.1 numaralı bendinde yer alan düzenleme ile başvuru konusu ihaleye ait İdari Şartname’nin aynı bendindeki düzenleme arasında herhangi bir fark tespit edilmemiştir.
Tip İdari Şartname’nin “Teklif fiyata dâhil olan giderler” başlıklı 25’inci maddesinin 25.1 numaralı bendinde yer alan düzenleme ile başvuru konusu ihaleye ait İdari Şartname’nin aynı bendindeki düzenleme arasında herhangi bir fark tespit edilmediği, her ne kadar Teknik Şartname’nin 3.10’uncu maddesinde ihale konusu işte kullanılacak servis araçlarının ve söz konusu araçlara ait her türlü giderlerin (bakım, onarım, akaryakıt, lastik, yedek parça, sürücü, sigorta vb.) yükleniciye ait olacağı düzenlenmiş olsa da, ihale dokümanının bir bütün olduğu dikkate alındığında Teknik Şartname’nin de ihale dokümanının bir parçası olduğu, dolayısıyla İdari Şartname’nin 25.1’inci maddesinde idarece yapılan düzenlemenin kamu ihale mevzuatına uygun olduğu ve başvuru sahibinin iddiasının yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.
…
Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun’un 65’inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen 30 gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere,
Anılan Kanun’un 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (c) bendi gereğince itirazen şikâyet başvurusunun reddine,
Oybirliği ile karar verildi.