Proje Bazlı İhale Danışmanlığı
Mayıs 17, 2019Uyuşmazlık ve Şikayet Süreçleri
Mayıs 17, 2019Kamu idarelerinin periyodik olarak kendi ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik gerçekleştirdikleri belirli sayıdaki ihalenin; ihale aşamasında ve sözleşme sürecinde sunduğumuz danışmanlık, hizmetlerimiz içerisinde önemli bir kalemi oluşturmaktadır. Temizlik, güvenlik, yemek hizmet alımları ile elektrik, yakıt, kırtasiye malzemeleri alımı bu ihalelere verilebilecek örneklerdendir.
Hemen hemen tüm kamu idarelerin ihtiyacı olan bu alımlar özellikler ihale öncesi ve ihale sonrası aşamalarda büyük bir dikkat ve çalışma gerektirmektedir. Bu aşamalarda yapılması muhtemel herhangi bir hata idarenin günlük işleyişine ve temel ihtiyaçlarının karşılanmasına engel oluşturacaktır ki bu da kamu hizmetinin sunulmasında aksamaya neden olabilecektir.
Esasen yıl boyunca ihale ile ilgili çok fazla işlem gerçekleştirilmediğinden sürekli değişen ve kendi içerisinde Kamu İhale Kurulu kararları ile dönüşen bir yapı olan ihale mevzuatının uygulanmasında idarelerimizin bazı sıkıntılarla karşı karşıya kalması söz konusu olmaktadır. Her ne kadar eğitimlerle bu eksiklikler giderilmeye çalışılsa da uygulama eksikliği nedeniyle sürecin gecikmesine yol açabilecek durumlarla karşı karşıya kalınmaktadır.
Bu noktada idarenin yılın başı itibariyle hizmet almaya başlaması gerektiği halde geciken ihale süreçleri nedeniyle 21/b alımlar yapılmak zorunda kalınmakta ve ihale bedelinden daha yüksek bedeller ile hizmet satın alınması söz konusu olmaktadır.
Kameder, yaşanması muhtemel bu süreçlere hiçbir şekilde mahal bırakmayacak yıl sonu ihale danışmanlığı hizmeti ile idarelerimizin ihtiyaç duyduğu hizmetin zamanında alınmasını sağlayacak hizmeti sunmaktadır.