
İdare Tarafından Şikayet Sürecinin Bitmesi Beklenilmeden Sözleşme Yapılması ve EKAP Üzerinden Yayımlanması
Ocak 19, 2022
2022 Yılı Eşik Değerler ve Parasal Sınırlar
Ocak 20, 2022Table of Contents
BAŞVURUYA KONU İHALE:
2021/503867 İhale Kayıt Numaralı “Taşıma Kapsamında Bulunan 6540 İlkokul/Ortaokul/Lise Öğrencilerine Malzeme Dahil 141 İş Günü Öğle Yemeği Pişirilmesi ve Dağıtılması” İhalesi
KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:
Akçaabat İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından 05.10.2021 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “Taşıma Kapsamında Bulunan 6540 İlkokul/Ortaokul/Lise Öğrencilerine Malzeme Dahil 141 İş Günü Öğle Yemeği Pişirilmesi ve Dağıtılması” ihalesine ilişkin olarak Lina Kurumsal Yemek Hizmetleri Ticaret Limited Şirketinin 29.09.2021 tarihinde yaptığı şikâyet başvurusunun, idarenin 01.10.2021 tarihli yazısı ile reddi üzerine, başvuru sahibince 11.10.2021 tarih ve 47232 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 11.10.2021 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.
Başvuruya ilişkin olarak 2021/1675 sayılı itirazen şikâyet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.
KARAR:
Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi.
İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle, 28.09.2021 tarihinde EKAP üzerinden ihale dokümanı indirdikleri, söz konusu dokümanın mevzuata uygun olmadığı, şöyle ki;
…
5) Teknik Şartname’nin 9.4’üncü maddesinde yer alan düzenlemenin teklif hazırlanmasında belirsizliğe sebep olduğu, söz konusu düzenleme nedeniyle ihaleye teklif veremedikleri,
…
Başvuru sahibinin iddialarının değerlendirilmesi sonucunda aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir.
…
5) Başvuru sahibinin 5’inci iddiasına ilişkin olarak:
Hizmet İşleri Genel Şartnamesi’nin “Kontrol teşkilatı ve yetkileri” başlıklı 26’ncı maddesinde “…Yüklenici kullanacağı her türlü malzemeyi kontrol teşkilatına gösterip iş için elverişli olduğunu kabul ettirmeden iş yerinde kullanamaz. Malzemenin şartnamelere uygun olup olmadığını inceleyip gözden geçirmek için kontrol teşkilatı istediği şekilde deneyler yapabilir ve ister işyerinde, ister özel veya resmi laboratuvarlarda olsun, bu deneylerin giderleri sözleşmesinde başka bir hüküm yoksa yüklenici tarafından karşılanır. Yüklenici, deneylerin işyerinde yapılmasını isterse bunun için gerekli araç ve teçhizatı kendisi sağlamak zorundadır…” düzenlemesi,
Teknik Şartname’nin “Numune Alma ve Muayene Kabul İşlemleri” başlıklı 9’uncu maddesinde “9.4. Yüklenici sıcak yemek numunesinden ayda bir numuneyi alarak alınan yemek numunelerini mikrobiyolojik analizini ilde bulunan Tarım ve Orman Bakanlığı İl Kontrol Laboratuvarı Müdürlüğüne götürerek analizini yaptırarak kuruma vermek zorundadır. Ayrıca İdare Tarım ve Orman Bakanlığı İl Müdürlüğünün Denetiminde dağıtımı yapılmış olan yemeklerden numune alarak Tarım ve Orman Bakanlığı İl Kontrol Laboratuvarı Müdürlüğüne götürerek analizini yaptırabilir. Bu analize ait tüm giderler yükleniciye aittir.” düzenlemesi yer almaktadır.
Yukarıda aktarılan mevzuat düzenlemesinden yüklenici tarafından hazırlanacak yemeklerin uygun olup olmadığının idareler tarafından incelenebileceği, bu noktada kontrol teşkilatının deneyler yapabileceği, sözleşmesinde başka bir hüküm yoksa bu deney giderlerinin yüklenici tarafından karşılanacağı anlaşılmaktadır. İdare tarafından Teknik Şartname kapsamında yemeklerden alınan numunelerin analizinin yapılmasının istenebileceği, buna ilişkin giderlerin yükleniciye ait olduğu belirtilmiştir.
Her ne kadar idare Teknik Şartname düzenlemesinde yemeklerden alınan numunelerin analizinin yapılmasını isteyebileceğini belirtip hangi analizlerin yapılacağını belirtmese de, isteklilerin piyasada ihale konusu işi yapmakta olan basiretli bir tacir olduğu ve iş kapsamında hangi analizlere gerek duyulabileceği hakkında bilgi sahibi olmaları gerektiği, tekliflerin hazırlanması aşamasında tereddüt yaratacak bir durumun bulunmadığı görüldüğünden başvuru sahibinin iddiasının yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.
…
Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun’un 65’inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen 30 gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere,
Anılan Kanun’un 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (c) bendi gereğince itirazen şikâyet başvurusunun reddine,
Oybirliği ile karar verildi.
