İsteklinin Sunması Gereken Belgeleri Usüle Uygun Olarak Sunmadığı İddiası
Mart 9, 2022İdari Şartnamede Aylık Tüketilecek Elektrik, Su ve Doğalgaz Miktarlarının Düzenlenmesi Gerektiği İddiası
Mart 15, 2022Karar Tarihi : 23.02.2022
Karar No : 2022/UH.I-288
BAŞVURUYA KONU İHALE:
2021/698556 İhale Kayıt Numaralı “Artvin Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğüne Bağlı Kuruluşlar Bünyesinde Malzemeli Mamul Yemek” İhalesi
KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:
Artvin Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü tarafından 06.12.2021 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “Artvin Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğüne Bağlı Kuruluşlar Bünyesinde Malzemeli Mamul Yemek” ihalesine ilişkin olarak Aykan Serkan Arslan’ın 24.12.2021 ve 31.12.2021 tarihlerinde yaptığı şikâyet başvurularının, idarenin 29.12.2021 ve 04.01.2022 tarihli yazıları ile reddi üzerine, başvuru sahibince 10.01.2022 tarih ve 1088 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 10.01.2022 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.
Başvuruya ilişkin olarak 2022/29 sayılı itirazen şikâyet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.
KARAR:
Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi.
İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle,
…
8) Anılan istekliler tarafından sunulan geçici teminat mektuplarında belirtilen idare adı ile İdari Şartname’de düzenlenen idare adının farklı olduğu, söz konusu mektupların bahse konu ihale için düzenlenmediği,
…
A) Başvuru sahibinin iddialarının değerlendirilmesi sonucunda aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir.
…
8) Başvuru sahibinin 8’inci iddiasına ilişkin olarak:
İdari Şartname’nin “İhaleye katılabilmek için gereken belgeler ve yeterlik kriterleri” başlıklı 7’nci maddesinde “7.1. İsteklilerin ihaleye katılabilmeleri için aşağıda sayılan belgeleri teklifleri kapsamında sunmaları gerekir:
…
ç) Bu Şartnamede belirlenen geçici teminata ilişkin standart forma uygun geçici teminat mektubu veya geçici teminat mektupları dışındaki teminatların Saymanlık ya da Muhasebe Müdürlüklerine yatırıldığını gösteren makbuzlar, …” düzenlemesi yer almaktadır.
…
– Zegan Tem. İnş. Taah. İth. İhr. ve Tic. Ltd. Şti. tarafından teklif zarfı içerisinde; Türkiye Vakıflar Bankası T.A.O Artvin Şubesi tarafından 29.11.2021 tarih ve 7100501824 numara ile düzenlenen geçici teminat mektubunun sunulduğu, söz konusu geçici teminat mektubunda idarenin adının “Artvin Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Bakan Yardımcılıkları” şeklinde, işin adının “Artvin Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğüne Bağlı Kuruluşlar Bünyesinde Malzemeli Mamul Yemek” şeklinde belirtildiği tespit edilmiştir.
– Şimşekler Elekt. Nak. İnş. Tar. Orm. Hayv. Ürün. Haz. Yem. Gıd. Tem. Mad. Teks. San. ve Tic. Ltd. Şti. tarafından teklif zarfı içerisinde; Türkiye Halk Bankası A.Ş. Borçka Şubesi tarafından 03.12.2021 tarih ve 1231MW001093 numara ile düzenlenen geçici teminat mektubunun sunulduğu, söz konusu geçici teminat mektubunda idarenin adının “Artvin Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Bakan Yardımcılıkları” şeklinde, işin adının “Artvin Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğüne Bağlı Kuruluşlar Bünyesinde Malzemeli Mamul Yemek Hizmet Alımı” şeklinde belirtildiği tespit edilmiştir.
Zegan Tem. İnş. Taah. İth. İhr. ve Tic. Ltd. Şti. ile Şimşekler Elekt. Nak. İnş. Tar. Orm. Hayv. Ürün. Haz. Yem. Gıd. Tem. Mad. Teks. San. ve Tic. Ltd. Şti. tarafından sunulan geçici teminat mektuplarında belirtilen idare adının İdari Şartname’nin 1’inci maddesinde düzenlenen idare adı ile aynı olduğu, yine ihale konusu hizmetin adının İdari Şartname’nin 2’nci maddesi düzenlemelerine uyumlu şekilde yazıldığı, dolayısıyla söz konusu geçici teminat mektuplarının ihale konusu iş için düzenlendiğinin açık olduğu görüldüğünden başvuru sahibi isteklinin anılan iddiasının yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.
…
Sonuç olarak Zegan Tem. İnş. Taah. İth. İhr. ve Tic. Ltd. Şti., Şimşekler Elekt. Nak. İnş. Tar. Orm. Hayv. Ürün. Haz. Yem. Gıd. Tem. Mad. Teks. San. ve Tic. Ltd. Şti., Şantad Gıd. Yem. Üret. İnş. Tem. Nak. San. Tic. Ltd. Şti., Vitamin Yem. Hiz. ve Tic. Ltd. Şti. ve Mercan Gıd. Tem. ve Yem. Hiz. İnş. Tur. Nak. Tic. Ltd. Şti.nin tekliflerinin ihalenin 1 ve 2’nci kısımlarında değerlendirme dışı bırakılması ve bu aşamadan sonraki ihale işlemlerinin mevzuata uygun olarak yeniden gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
Öte yandan İhalelere Yönelik Başvurular Hakkında Tebliğ’in “İtirazen şikâyet başvurularında aranılacak şekil unsurları” başlıklı 11’inci maddesinin altıncı fıkrasında “…Kısmi teklife açık ihalelerde tekliflerin verilmesi ile bu aşamadan sonraki işlemlere ilişkin başvurularda, başvuru bedeli toplam yaklaşık maliyet üzerinden yatırılır. Başvuruya konu kısmın yaklaşık maliyetine göre fazla yatırıldığı tespit edilen tutar Kurum tarafından başvuru sahibine iade edilir” açıklamasına yer verilmiştir. Bu çerçevede ihalenin başvuruya konu edilen şikâyete konu kısımlara ait yaklaşık maliyet bedeli dikkate alındığında, 4734 sayılı Kanun’un 53’üncü maddesi gereğince itirazen şikâyet bedeli olarak yatırılması gereken tutarın 15.373,00 TL olduğu, ancak başvuru sahibi tarafından toplam yaklaşık maliyet üzerinden 23.060,00 TL’nin Kurum hesaplarına yatırıldığı tespit edilmiştir. Bu nedenle Kurum hesaplarına fazladan yatırıldığı tespit edilen 7.687,00 TL’nin, başvuru sahibinin yazılı talebi halinde başvuru sahibine iade edilmesi gerektiği anlaşılmıştır.
Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun’un 65’inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen 30 gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere,
1) 4734 sayılı Kanunun 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (b) bendi gereğince düzeltici işlem belirlenmesine,
2) Fazla ödenen başvuru bedelinin başvuru sahibinin yazılı talebi halinde iadesine,
Oybirliği ile karar verildi.