• Anasayfa
    • KD Bülten
    • YD Online Dergi
    • Kullanıcı Girişi
    • DANIŞMANLIK HİZMETLERİ
      • Kamu İhale Danışmanlığı
        • Yıllık İhale Danışmanlığı
        • Proje Bazlı İhale Danışmanlığı
        • Yılsonu İhale Danışmanlığı
        • Uyuşmazlık ve Şikayet Süreçleri
        • Denetim Hizmetleri
        • Hukuki Görüş Hazırlanması Hizmetleri
      • Özel Sektör İhale Danışmanlığı
        • Yıllık İhale Danışmanlığı
        • Proje Bazlı İhale Danışmanlığı
        • Uyuşmazlık ve Şikayet Süreçleri
        • Teklif Dosyası Hazırlanması Hizmetleri
        • Aşırı Düşük Teklif Savunma Hazırlama Hizmetleri
        • Hukuki Görüş Hazırlanması Hizmetleri
      • Mali Yönetim Danışmanlığı
        • Stratejik Plan Eğitimi
        • Faaliyet Raporu Danışmanlık Hizmetleri
        • Performans Programı Danışmanlık Hizmetleri
        • Risk Yönetimi Hizmetleri
        • Muhasebe Danışmanlık Hizmetleri
        • Bütçe Hizmetleri
        • Taşınır Kayıt Sistemi Danışmanlık Hizmetleri
      • Canlı Danışma
    • EĞİTİM HİZMETLERİ
      • İhale Mevzuatı
        • Kamu İhale Eğitimi
        • İhale Sözleşme Eğitimi
        • Şikayet Süreçleri Eğitimi
        • Hakediş Süreç Eğitimi
        • İhale Uygulamaları Eğitimi
        • Aşırı Düşük Sorgulama Eğitimi
      • Özel Sektör Eğitimi
        • Kamu İhale Eğitimi
        • Şikayet Süreçleri Eğitimi
        • Teklif Dosyası Hazırlama Eğitimi
        • İhale Sözleşme Eğitimi
        • Fiyat Farkı Eğitimi
      • Mali Mevzuat
        • 5018 sayılı KMYKK Eğitimi
        • Muhasebe Eğitimi
        • Bütçe Eğitimi
        • Dönem Sonu İşlemleri
        • İç Kontrol Eğitimi
        • Stratejik Plan Eğitimi
        • Taşınır Kayıt Sistemi Eğitim
      • Yayınlar
        • Yasal Dayanak
        • Mevzuat Takip
        • KD Bülten
        • İhale Makaleleri
        • Makale
        • KİK Duyuru
    • REFERANSLAR
    • HAKKIMIZDA
    • İLETİŞİM
    • Anasayfa
    • KD Bülten
    • YD Online Dergi
    • Kullanıcı Girişi

    Kamu İhale Hukukunun Temel İlkeleri

    • Anasayfa
    • Temel İlkeler İhale Danışmanı
    • Kamu İhale Hukukunun Temel İlkeleri
    Hizmet Alımı İhalelerinde Çalışanların Toplu İş Sözleşmesinden Yararlanması
    Mayıs 29, 2019
    Aşırı Düşük Teklif Nedir ve Aşırı Düşük Teklif Savunması Nasıl Hazırlanır?
    Temmuz 25, 2019
    Kategori
    • İhale Danışmanı
    • İhale Danışmanlığı
    • Rekabet İlkesi
    • Temel İlkeler
    Terimler
    • İhale Danışmanı
    • ihale danışmanlığı
    • kamu hukukunun temel ilkeleri
    • kamu ihale danışmanı
    • rekabet ilkesi

    Kamu ihtiyaçlarını karşılamak sorumluluğu taşıyan idareler mal, hizmet ve yapım işlerini ihale etmek suretiyle hareket ederler. Temel saik, uygun zamanda, makul fiyat karşılığında ve talep edilen kalitede ihale edilen işi karşılamaktır.

    Etkili bir kamusal alım, devlet birimlerinin kaliteli hizmet ve mal alımlar ile yapım işlerini maksimum ya da görece daha düşük fiyattan satın alabilmesi anlamına gelmektedir.

    4734 Sayılı Kanunun 4 üncü maddesinde ihale, “Bu Kanunda yazılı usul ve şartlarla mal veya hizmet alımları ile yapım işlerinin istekliler arasından seçilecek birisi üzerine bırakıldığını gösteren ve ihale yetkilisinin onayını müteakip sözleşmenin imzalanması ile tamamlanan işlemler” olarak tanımlanmıştır.

    Diğer bir ifadeyle ihale, idarelerin mal, hizmet ve yapım işi niteliğindeki ihtiyaçlarını en uygun fiyatla karşılaması demektir. İhale aşamalarının eksiksiz ve muntazam yürütülebilmesi amacının yanı sıra arzulanan maksimum yarara ulaşılabilmesi için 4734 sayılı Kanunun 5 inci maddesinde “Temel İlkeler” ortaya konulmuştur.

    Temel ilkeler, idarelerin yanı sıra özel kuruluşlar açısından da müspet neticeler doğması amacıyla belirlenmiş ana kurallardır. Bu ilkeler ihale hukukunun özünü oluşturduğu için, kanunda yer alan diğer düzenlemelerin de bu ilkelerle uyumlu şekilde düzenlenmesi, uygulayıcıların da bu ilkelerle uyumlu hareket etmeleri gerekmektedir.

    Table of Contents

    • 4734 SAYILI KANUNDAKİ TEMEL İLKELERİN GEREKÇELERİ
      • SAYDAMLIK İLKESİ
      • REKABET İLKESİ
      • EŞİT MUAMELE, GÜVENİRLİK İLE GİZLİLİK İLKELERİ
      • KAMUOYU DENETİMİ İLKESİ
      • İHTİYAÇLARIN UYGUN ŞARTLARLA VE ZAMANINDA KARŞILANMASI İLKESİ İLE KAYNAKLARIN VERİMLİ KULLANILMASI İLKESİ
      • BİR ARADA İHALE EDİLEMEME İLE KISIMLARA BÖLÜNEMEME İLKELERİ
      • ÖDENEK İLKESİ
      • ÇED RAPORU ARAMA İLKESİ
    • SONUÇ

    4734 SAYILI KANUNDAKİ TEMEL İLKELERİN GEREKÇELERİ

    4734 sayılı Kanunun 5 inci maddesinde;

    “İdareler, bu Kanuna göre yapılacak ihalelerde; saydamlığı, rekabeti, eşit muameleyi, güvenirliği, gizliliği, kamuoyu denetimini, ihtiyaçların uygun şartlarla ve zamanında karşılanmasını ve kaynakların verimli kullanılmasını sağlamakla sorumludur.

             Aralarında kabul edilebilir doğal bir bağlantı olmadığı sürece mal alımı, hizmet alımı ve yapım işleri birarada ihale edilemez.

             Eşik değerlerin altında kalmak amacıyla mal veya hizmet alımları ile yapım işleri kısımlara bölünemez.

             Bu Kanuna göre yapılacak ihalelerde açık ihale usulü ve belli istekliler arasında ihale usulü temel usullerdir. (Ek cümle: 2/7/2018-KHK-703/171 md.)  Cumhurbaşkanlığı hizmetlerinin özelliği ve güvenlik şartlarına uygun şekilde yerine getirilme zorunluluğu nedeniyle Cumhurbaşkanlığınca gerçekleştirilecek her türlü mal ve hizmet alımları ile yapım işlerine ilişkin ihaleler bu Kanunun 21 inci maddesinin birinci fıkrasının (c) bendine göre yapılabilir.Diğer ihale usulleri Kanunda belirtilen özel hallerde kullanılabilir.

             Ödeneği bulunmayan hiçbir iş için ihaleye çıkılamaz.

             (Değişik altıncı fıkra: 30/7/2003-4964/4 md.) İlgili mevzuatı gereğince Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) raporu gerekli olan işlerde ihaleye çıkılabilmesi için ÇED olumlu belgesinin alınmış olması zorunludur. Ancak, doğal afetlere bağlı olarak acilen ihale edilecek yapım işlerinde ÇED raporu aranmaz.”

    Düzenlemesi bulunmaktadır.

    Bu düzenlemenin ortak gayesi, tam anlamıyla rekabetin gerçekleşmesinin temin edildiği ihale sürecine ulaşmaktır.

    Kanunun 5 inci maddesinde bulunan ilkelerin tamamı birbirini desteklemenin yanı sıra bir diğer ilke için de ön koşul özelliği taşımaktadırlar.

    4734 sayılı Kanunun gerekçesinde “Bu Kanunun hazırlanma amacının gerçekleştirilmesi için idarelerin ihalelerde saydamlığı, rekabeti, eşit muameleyi, güvenilirliği, kamuoyu denetimini, ihtiyaçların uygun şartlarda ve zamanında karşılanmasını ve kaynakların verimli kullanılmasını sağlamakla sorumlu kılınmasını gerekli görmüştür.” açıklamasıyla temel ilkeler gerekçelendirilmiştir.

    SAYDAMLIK İLKESİ

    Saydamlık Türk Dil Kurumu tarafından saydam olma durumu ve şeffaflık olarak tanımlanmaktadır. İhale hukuku açısından ise ihale sürecinin koşullarının, alınan kararların, bilgilerin erişilebilir, görünür ve anlaşılır olması demektir. Bu ilke başka bir açıdan da hesap verme yükümlülüğünün sağlanması açısından da etkili bir mekanizmadır.

    Bu ilke ihalenin isteklilerin yanı sıra isteyen herkesin huzurunda aleni şekilde yapılması ve değerlendirme dışı kalan ya da teklifleri uygun görülmeyen isteklilerin başvurmaları halinde işlemlerin gerekçelerinin yazılı olarak açıklanmasıdır. Saydamlık ilkesi, idarece kamu gücünün keyfi şekilde sergilenmeyeceği hususunda inancı pekiştirerek devlete olan güveni artırıcı işlev görmektedir. Bu ilke gereğince kamu görevlilerinin uygulama alanı net bir şekilde belirlenmekle kalmayıp kamu alımlarında azami verimliliğe ulaşılması ile bilgiye zamanında ve eşit bir şekilde erişim olanağı sağlanarak yolsuzluğun ve kayırmacılığın engellenmesi hedeflenmiştir.

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunun “İhale İlan Süreleri ve Kuralları İle Ön İlan” başlıklı 13 üncü maddesi, “İhale İlanlarında Bulunması Zorunlu Hususlar” başlıklı 24 üncü maddesi, “Ön Yeterlik İlanlarında Bulunması Zorunlu Hususlar” başlıklı 25 inci maddesi, “İlanın Uygun Olmaması” başlıklı 26 ıncı maddesi, “İhale Dokümanında Değişiklik ve Açıklama Yapılması” başlıklı 29 uncu maddesi, “Tekliflerin Alınması ve Açılması” başlıklı 36 ıncı maddesi, “Tekliflerin Değerlendirilmesi” başlıklı 37 inci maddesi, “Kesinleşen İhale Kararının Bildirilmesi” başlıklı 41 inci maddesi, “Sonuç Bildirimi” başlıklı 47 inci maddesi saydamlık ilkesine vurgu yapılarak düzenlenmiş maddelerdir.

    REKABET İLKESİ

    Türk Dil Kurumu rekabet kelimesini, aynı amacı güden kimseler arasında çekişme, yarışma, yarış şeklinde tanılamaktadır. Gerçekten de rekabet belirli bir yarar sağlamak gayesiyle başkalarını geride bırakmaya gayret etmek veya benzer konumdaki şahıslar karşısında öncelik kazanabilmek amacıyla yarışma şeklinde de açıklanabilir.

    Esas olarak rekabet bir çekişmedir ve tek katılımcının olduğu koşulda yarıştan söz etmek mümkün olmadığından en azından rekabet sürecinde iki katılımcının varlığı aranır.

    İhale hukuku açısından rekabet için gerekli olan koşulların idare tarafından sağlanması gerekmektedir. Çünkü ihale dokümanında belirtilen şartlar rekabeti engelleyici nitelikteyse, katılımcılardan birinin ya da birkaçının lehine olarak düzenlenmişse artık rekabetçi bir ortamın oluşturulduğunu iddia etmek mümkün değildir.

    Rekabet ilkesinin ihale hukuku açısından manası, idarelerin ihalelerde rekabetin gerçekleştirilmesi amacıyla gerekli imkanları sağlaması ve rekabeti engelleyici eylem ve işlemlerden uzak durması, fiyatların oluşmasına hiçbir etki olmaksızın fiyatların hür bir şekilde oluşması demektir. Bu ilkenin başka bir yansıması da isteklilerin kamu ihale sürecine engelle karşılaşmadan iştirak edebilmeleri ve süreçle ilgili özgür bir şekilde karar alabilmelerini sağlayabilmektir.

    İhale sürecinde rekabet ortamının oluşmasının en önemli göstergesi istekli sayısının fazla olması kabul edilse de piyasa koşulları nedeniyle az isteklinin başvurduğu ve ihale dokümanında rekabeti engelleyici hususlar barındırmayan ihalelerde de rekabetin sağlandığı kabul edilmektedir.

    Rekabet ilkesi yalnızca maliyet avantajı açısından değil kaynakların etkin kullanımı, etkili piyasanın oluşumu, hizmetin sunulmasında sürdürülebilir rekabeti açısından da önemli bir kural olarak varlığını sürdürmektedir.

    4734 sayılı Kanunun “İhaleye Katılmada Yeterlik Kriterleri” başlıklı 10 uncu maddesi, “İhaleye Katılamayacak Olanlar” başlıklı 11 inci maddesi, “Şartnameler” başlıklı 12 inci maddesi, “İhale İlan Süreleri ve Kuralları ile Ön İlan” başlıklı 13 üncü maddesi, “Ortak Girişimler” başlıklı 14 üncü maddesi, “Yasak Fiil veya Davranışlar” başlıklı 17 inci maddesi, temel ihale usullerini düzenleyen 18 ve 19 uncu maddeleri, “İhale ve Ön Yeterlik Dokümanının Verilmesi” başlıklı 28 inci maddesi, “İhalelere Katılmaktan Yasaklama” başlıklı 58 inci ve “İsteklilerin Ceza Sorumluluğu” başlıklı 59 uncu maddesi rekabet ilkesinin yansıdığı hükümlerdir.

    EŞİT MUAMELE, GÜVENİRLİK İLE GİZLİLİK İLKELERİ

    Eşit muamele ilkesi, ihale sürecinin her aşamasında adaylara, istekli olabileceklere ve isteklilere idare tarafından eşit şekilde davranılması olarak belirtilebilir. İdare takdir hakkını kullandığı durumlarda da bu ilkeye uygun davranmak mecburiyetindedir.

    İdare yeterlik belgelerini belirlerken, teklifleri değerlendirirken bu ilkeye uymak zorundadır.

    4734 sayılı Kanunun “Tekliflerin Değerlendirilmesi” başlıklı 37 inci maddesi, “Aşırı Düşük Teklifler” başlıklı 38 inci maddesi, “Sözleşme Yapılmasında İdarenin Görev ve Sorumluluğu” başlıklı 45 inci maddesi ve “Bildirim ve Tebligat Esasları” başlıklı 65 inci maddesinde eşit muamele ilkesinin etkilerini görmek mümkündür.

    Güvenirlik ilkesi, idarece ihale ilanı yapıldıktan sonra ihale katılım kuralları, ihale usulü, tekliflerin türü, tekliflerin değerlendirilmesi gibi hususlarda değişikliğe gidilememesi verilen tekliflerin de istekliler tarafından geri alınamaması durumlarını ifade etmektedir. Bu ilke temel olarak idarenin tutarsız işlemler yapmasının önüne geçmekte, istekliler tarafından idareye duyulan güvenin artırılmasını sağlamaktadır.

    İdarenin güvenirlik ilkesine riayet etmemesi durumunda, istekliler tarafından idareye olan güven sarsılacak, ihalelere iştirak durumu azalacak, hizmetin en uygun şartlarla yerine getirilmesi zorlaşacaktır.

    Gizlilik ilkesi ise saydamlık ilkesini zedelemeyecek şekilde, açıklanması halinde ihale sürecine zarar verecek hususların idare tarafından gizli tutulması halini düzenlemektedir. 4734 sayılı Kanunun “Yaklaşık Maliyet” başlıklı 9 uncu maddesi, “Kamu İhale Kurumu” başlıklı 53 üncü maddesi, “Bilgi ve Belgeleri Açıklama Yasağı” başlıklı 61 inci maddesi gizlilik ilkesiyle paralel bir şekilde düzenlenmiş hükümlerdir.

    KAMUOYU DENETİMİ İLKESİ

    Kamuoyu denetimi, idare tarafından yapılan işlemlerin halk tarafından denetlenmesi demektir.

    İhale hukuku açısından ise, kamu kaynaklarının kullanımının ihale öncesinde, sırasında ve sonrasında kamuoyunun bilgilendirilmesi, saydamlık ilkesi doğrultusunda yapılan işlemlerin şeffaf olması, sonuçların ilan edilmesi ve sorumluların kamuoyu önünde hesap verebilmesi demektir.

    4734 sayılı Kanunun “İhale İlan Süreleri ve Kuralları İle Ön İlan” başlıklı 13 üncü maddesi, “Tekliflerin Alınması ve Açılması” başlıklı 36 ıncı maddesi ve “Sonuç Bildirimi” başlıklı 47 inci maddesi kamuoyu denetimi ilkesi göz önünde bulundurularak yapılmış düzenlemelerdir.

    İHTİYAÇLARIN UYGUN ŞARTLARLA VE ZAMANINDA KARŞILANMASI İLKESİ İLE KAYNAKLARIN VERİMLİ KULLANILMASI İLKESİ

    İhtiyaçların uygun şartlarla ve zamanında karşılanması ilkesi, ihale edilen işin özellikleri göz önünde bulundurularak en uygun fiyatla, en uygun zamanda ve kalite olarak üst düzeyde temin edilebilmesine imkan sağlayan ilkedir.

    Kaynakların verimli kullanılması ise ortaya konan para karşılığında azami verimin elde edilmesi olarak tanımlanabilir.

    Kamu kaynaklarının israf edilmesinin, yolsuzluk ve zaman kaybının önüne geçilmesinin sağlanması için bu ilkelere uygun hareket etmek gerekmektedir.

    Bu ilkenin hayata geçirilmesinde idarelerin büyük sorumluluğu bulunmaktadır. 4734 sayılı Kanunun “Sözleşme Yapılmasında İdarenin Görev ve Sorumluluğu” başlıklı 45 inci maddesinde idarenin söz konusu ilkeye uyarak görevini yerine getirmesi gerektiğine vurgu yapılmıştır.

    BİR ARADA İHALE EDİLEMEME İLE KISIMLARA BÖLÜNEMEME İLKELERİ

    İdare tarafından farklı özellik arz eden ihtiyaçlar bir araya getirilirse sadece kendi alanında bilgi sahibi olan istekliler diğer alanlara teklif verebilmek amacıyla ihtiyaçlarını başka kaynaklardan gidermeye çalışacak bu da idare açısından maliyetin artması sonucunu doğuracaktır. Bir arada ihale edilmeme ilkesine riayet etmemenin bir başka sonucu da diğer alanlarda bilgi ve deneyim sahibi olmayan kişilerin ihaleye girmekte tereddüt etmeleridir.

    Mal, hizmet ve yapım işleri arasında doğal bir bağlantı bulunmadan ihale edilirse yeterlik kriteri olarak aranacak olan benzer iş tanımında ve diğer belirlemelerde sorunlar çıkacaktır. Bu kuralın istisnası 4734 sayılı Kanunda ifade edildiği şekliyle “aralarında kabul edilebilir doğal bir bağlantı bulunması”dır.

    Bunun aksine ihale edilecek işin kısım kısım bölünerek yaklaşık maliyet eşik değerin altında bırakılarak ihale yöntemini değiştirme de (doğrudan temin ya da pazarlık usulleri) anılan ilkeye aykırılık teşkil etmektedir. Çünkü kamunun ihtiyacı bütün olarak belirlenerek yaklaşık maliyet belirlenmeli ve buna göre ilan yöntemi, süreleri ve ihale usulleri tatbik edilmelidir.

    ÖDENEK İLKESİ

    Ödeneği bulunmayan işlerin karşılanması için ihale edilmesi uygulamada birçok probleme yol açtığından ihalesi yapılacak işler için ödenek varlığı zaruri kılınmıştır. Bu ilkenin belirlenmesinde idarenin ajanlarının tasarrufları haricinde idareyi borç altına sokmamaları, öngörülemeyen ihtiyaçlar için ihaleye çıkamamaları hedeflenmiştir.

    4734 sayılı Kanunun 62 inci maddesinde anılan ilkenin gerekçeleri ve istisnalarına yer verilmiştir.

    ÇED RAPORU ARAMA İLKESİ

    Çevresel etki değerlendirmesi, gerçekleştirilmesi planlanan projelerin çevreye olabilecek olumlu ve olumsuz etkilerinin belirlenmesinde, olumsuz yöndeki etkilerin önlenmesi ya da çevreye zarar vermeyecek ölçüde en aza indirilmesi için alınacak önlemlerin, seçilen yer ile teknoloji alternatiflerinin belirlenerek değerlendirilmesinde ve projelerin uygulanmasının izlenmesi ve kontrolünde sürdürülecek çalışmalar bütünüdür.

    Kamu ihale hukukunda temel ilkeler arasında yer alan ilkenin gayesi işletime alınmayacak ve gereksiz harcamalara neden olacak yatırımlara teşebbüs edilmemesi ve anılan belge olmaksızın ihaleye çıkılamayacağı düzenlenmiştir.

    SONUÇ

    İhale sisteminde meydana gelecek usulsüz uygulamaların ve aykırılıkların engellenmesi, ihale sürecine ve devlete olan güvenin sağlanması, yapılan işlemlerin şeffaf bir şekilde yürütülmesini sağlama gayesiyle temel ilkeler belirlenmiştir. Bu ilkelerin hepsi ayrı ayrı ihale sürecine katkı sağlarken aynı zamanda birbirleriyle olan bağlantılarıyla da sürece bütünsel bir katkı sağlamaktadır.

    Temel ilkeler idare ve Kamu İhale Kurumu nezdinde şikayet ve itirazen şikayet başvurularında, idari dava sürecinde ise idare mahkemeleri ve Danıştay nezdinde göz önünde bulundurulmak zorundadır.

    Paylaş
    Kameder İhale Danışmanlığı
    Kameder İhale Danışmanlığı

    İlgili yazılar

    Tek Dilekçe İle Birden Fazla İhaleye Yönelik Olarak Başvuruda Bulunulamaz
    Ağustos 12, 2022

    Aynı Kişi Tarafından Tek Dilekçe İle Birden Fazla İhaleye Başvuruda Bulunulamaz


    Read more
    Yeterlik Kriteri Olan Belgelerin Teklif Ekinde Sunulmaması
    Ağustos 10, 2022

    Yeterlik Kriteri Olarak Belirlenen Belgelerin Teklif Ekinde Sunulmaması


    Read more
    Benzer İş Tanımının Araç Kiralama İşini Kapsamadığı İddiası
    Temmuz 25, 2022

    İhale Konusu Benzer İş Tanımında Araç Kiralama İşini Kapsamadığı İddiası


    Read more

    Comments are closed.

    Kategoriler

    • Aşırı Düşük Teklif
      • Aşırı Düşük Hazırlama
        • İş Deneyim Belgesi
          • Benzer İş
      • Aşırı Düşük Savunma
      • Aşırı Düşük Teklif Nasıl Hazırlanır
      • Aşırı Düşük Teklif Savunma
      • Aşırı Düşük Teklif Savunma Danıştay Kararı
      • Malzemeli Yemek Aşırı Düşük
      • Öğrenci Taşıma İhalesi
      • Yapım Aşırı Düşük Teklif Hazırlama
      • Yapım Aşırı Düşük Teklif Savunmasında Akaryakıt Dönüşümü
      • Yemek Aşırı Düşük
      • Yemek Aşırı Düşük Hazırlama
    • Aşırı Düşük Teklif Nedir
    • Banka Referans Mektubu
    • Danışmanlık Hizmetleri
      • Kamu İhale Danışmanlığı
      • Mali Yönetim Danışmanlığı
      • Özel Sektör İhale Danışmanlığı
    • Eğitim Hizmetleri
      • İhale Mevzuatı
      • Mali Mevzuat
      • Özel Sektör Eğitimi
      • Yayınlar
        • İhale Makaleleri
        • KİK Duyuru
        • Makale
        • Mevzuat Takip
          • Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliği
    • Elektronik İhale
    • Eşitlik İlkesi
    • Fiyat Farkı Kararnamesi
    • Geçici Teminat Mektubu
    • Hizmetler
    • İdarenin Zımni Reddi
    • ihale danışmanı
    • İhale Danışmanı
    • İhale Danışmanı İstanbul
    • İhale Danışmanlığı İstanbul
    • İhale Evrakları
    • İhalenin İptali
      • İhalenin İptalinde İdarenin Takdir Yetkisi
      • İhalenin İptalinde İdarenin Takdir Yetkisinin Denetlenmesi
    • İş Deneyim Belgesi
    • İsteklinin Şikayet ve İtirazen Şikayet Başvurusunda Bulunma Hakkı
    • itirazen şikayet
    • İtirazen Şikayet Başvurusunun Süre Yönünden Reddi
    • İtirazen Şikayet Dilekçesi
    • Kesinleşen İhale Dokümanına Göre İşlem Yapılması
    • Konkordato Kararı
    • Mahkeme Kararları
      • Danıştay Kararı
    • Pay Defteri
    • Public Procurement
      • Public Procurement Consultancy
      • Public Procurement Law
      • Public Procurement Turkey
    • Resmi Gazete Yönetmelik Değişikliği
    • Sınır Değer
    • Teklif Dosyasında Eksik Belge Sunulması
    • Teknik Şartname
    • Temel İlkeler
      • Danıştay Kararı
      • Değerlendirme Dışı Bırakılma
      • Elektronik İhale
      • İhale Danışmanı
      • İhale Danışmanı Ankara
      • İhale Danışmanlığı
      • İhale Dokümanının Belirsiz Olması
      • ihale dokümanının kesinleşmesi
      • İhale Şikayet
      • İhaleden Yasaklılık
      • İş Deneyim Belgesi
      • KİK Şikayet
      • R Katsayısı
      • Rekabet İlkesi
      • Sayıştay Kararı
      • Sayıştay Kararları
      • Teknik Bilirkişi Görüşüne Başvurulması
    • Yaklaşık Maliyet
    • YANSIMALAR
    • Yasal Dayanak Dergisi
      • Yasal Dayanak 1. Sayı
      • Yasal Dayanak 2. Sayı
      • Yasal Dayanak 3. Sayı
      • Yasal Dayanak 4. Sayı
    • Yemek Aşırı Düşük Nasıl Hazırlanır
    • Yeterlik Bilgileri Tablosu
    • Yeterlik Kriteri
    • Yönetmelik Değişikliği
    • Yurt Dışında Yapılan İş Deneyim Tevsiki

    Size nasıl yardımcı olabiliriz?
    Kameder İhale Danışmanlığı, müşterilerinin ihale mevzuatı ile ilgili sorunlarına en etkin çözümleri ve cevapları sunmaktadır. Danışmanlık ve eğitim hizmetlerimizle ilgili bilgi almak için lütfen bize ulaşın.

    Kameder, şirketinizin mal, yapım ve hizmet alımlarında karşı karşıya kaldığı aşırı düşük teklif sorgulamalarında 8 yıllık bilgi ve tecrübesi ile yanınızda.

    Kameder; Gerek idare gerekse Kik nezdinde yapılacak başvurularda gerekli hukuki desteği sağlar.

    Yasal Dayanak Online Dergicilik; Yasal Dayanak Dergisi okurlarını online dergi olarak karşılıyor. Tüm dergi içeriği tek tıkla karşısınızda.

    Kameder Bültene Kayıt Olun

    © 2008-2019 Kameder İhale Danışmanlığı - Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz.
    SAHANET.NET