Faaliyet Raporu Danışmanlık Hizmetleri
Mayıs 22, 2019Muhasebe Danışmanlık Hizmetleri
Mayıs 22, 2019Taşınır Mal Yönetmeliğinin çıktığı 18.01.2007 tarihi ile bugün arasında mevzuatımızda önemli değişiklikler oluşmuştur. Taşınır yönetim hesabı açısından temel değişiklik, eskiden taşınır yönetim dönemi harcama birimleri tarafından Sayıştay’a verilmesi öngörülürken, 8.11.2012 tarih ve 28461 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan değişiklik ile taşınır yönetim hesabının Sayıştay’a gönderilmesi usulüne son verilmiştir.
Yeni uygulama ile taşınır yönetim hesabı; yetkili mercilerce istenildiğinde ibraz edilmek veya gönderilmek üzere harcama biriminde, yurt dışı teşkilatının taşınır yönetim hesabı ise merkez teşkilatında muhafaza edilmesi hükmü başlanılmıştır. Taşınır yönetim hesabı, taşınır kayıt ve kontrol yetkilisi tarafından harcama birimleri itibarıyla hazırlanır. Harcama birimlerince edinilen taşınır malların kayıtlarına alınıp alınmadığını, nasıl kullanıldığını ve yönetildiğini gösteren bir rapordur. Bu nedenle, Yönetmelik taşınır kayıtlarının harcama birimleri itibarıyla tutulmasını ve hesabının da harcama birimleri itibarıyla verilmesini öngörmektedir.
Taşınır yönetim hesabında; önceki yıldan devredilen, yılı içinde giren, çıkan ve ertesi yıla devredilen taşınırlar ile yıl sonu sayımında bulunan fazla ve noksanlar gösterilir. Taşınır Mal Yönetmeliği ile yapılan son değişikliklerden önemli birisi Taşınır Kesin Hesap Cetveli ile Taşınır Kesin Hesap İcmal Cetvelinin hazırlanma aşamalarının kısaltılması ile bu belgelerin sadece merkezi yönetim kapsamındaki kuruluşlarca değil genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin tamamı tarafından Sayıştay’ın ilgili mevzuatında belirlenen süre içinde Sayıştay Başkanlığına gönderilmesidir.
Ayrıca, merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerince, Taşınır Kesin Hesap Cetveli ile Taşınır Kesin Hesap İcmal Cetvelinin bir nüshası, incelenmek ve üzerinde mutabakat sağlanmak üzere Nisan ayının sonuna kadar Maliye Bakanlığına gönderilmelidir. Bakanlıkla mutabakat sağlanan ve ilgili bakan ve üst yönetici tarafından imzalanan Taşınır Kesin Hesap Cetvelleri ile Taşınır Kesin Hesap İcmal Cetvelleri, Mayıs ayının onbeşine kadar bütçe kesin hesap cetvelleri ile birlikte yeniden Bakanlığa gönderilmektedir.
Sosyal güvenlik kurumları ve mahalli idareler, Taşınır Kesin Hesap Cetvelleri ile Taşınır Kesin Hesap İcmal Cetvellerinin bir nüshasını bütçelerinin uygulama sonuçlarını kesin hesaba bağlayacak mercilere gönderirler. Gerek yönetim dönemi hesaplarında gerekse taşınır kesin hesabında tüm değişikliklere rağmen uygulamada hala sorunlar ile karşılaşılmaktadır. Bu kapsamda, aşağıda yer alan işlemlerin yapılması zorunlu tutulmuş olup, Kameder bahse konu işlemlerin kontrollüğü ile ilgili danışmanlık hizmeti vermektedir.
TAŞINIRLARIN ENVANTERİNİN YAPILMASI, TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİNE GÖRE YETKİ, GÖREV VE SORUMLULUKLARIN KONTROLÜ, TÜKETİM MALZEMELERİ VE TÜKETİME SEVK, DAYANIKLI TAŞINIR İŞLEMLERİ (EDİNİM, SİCİL, KAYIT, AMORTİSMAN, VB), KULLANILAN BELGELER, TAŞINIRLARIN BEDELLİ – BEDELSİZ DEVRİ, TAŞINIR MALLARDA MUHASEBELEŞTİRME, STOK PLANLAMASI VE MUHASEBEYLE İLİŞKİLERİNİN KONTROLÜ, TAŞINIRLARIN HURDAYA AYRILMASI VE KAYITLARDAN ÇIKARILMASI, TAŞINIR MALLARDA DÖNEM SONU İŞLEMLERİ, TAŞINIR SAYIM İŞLEMLERİ VE YÖNETİM DÖNEMİ HESABININ ÇIKARILMASI, TAŞINIR KESİN HESABI, ORTAYA ÇIKAN HATA VE SORUNLARA ÇÖZÜM BULMA
Kameder teklif mektubunun aritmetik hatasından is deneyim belgesinin uygunluğuna kadar teklif zarfı içerisindeki tüm belgeleri mevzuatta uygunluk yönünden denetlemekte ve şirketinizin bu evraklar yönünden elenmesini minimize etmektedir. Hizmet alan şirketin talebi halinde Kameder tarafından ihale dokümanlarının da kontrolünü yapmaktadır.