Taşınır Kayıt Sistemi Danışmanlık Hizmetleri
Mayıs 22, 2019Risk Yönetimi Hizmetleri
Mayıs 22, 2019Kameder tarafından yapılan araştırmalar ve sahadan gelen soru ve sorunlar sonucunda Kamu kurumları açısından büyük önem taşıyan “Devlet Muhasebesi” konusunda kamu idarelerinde önemli eksiklerin bulunduğunu tespit edilmiştir. Muhasebe sisteminde yaşanan değişim ve devlet muhasebesinde tahakkuk esasına geçişe ilişkin temel düzenleme 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (KMYKK)’dur. KMYKK’da, devlet muhasebesinde tahakkuk esası temel alınmakla birlikte, aynı zamanda “Bütçe gelirleri tahsil edildiği, bütçe giderleri ise ödendiği yılda muhasebeleştirilir.” hükmü gereğince bütçe metinlerinde öngörülen bütçe işlemlerinin nakit esasında muhasebeleştirilmesini de sağlayan ikili bir muhasebe kayıt yapısı öngörülmüştür.
Genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerinde kurulacak muhasebe sisteminin genel yapısı, 5018 sayılı Kanunun 49. maddesine istinaden hazırlanan ve Bakanlar Kurulunca kabul edilen “Genel Yönetim Muhasebe Yönetmeliği(GYMY)” ile belirlenmiştir. GYMY ile devlet muhasebesinin temel kavram ve ilkeleri yanında, standart, kural ve uygulamalara yer verilmiş, çerçeve hesap planı ile mali raporlamaya ilişkin hususlar düzenlenmiştir.
GYMY bu yönü ile devlet muhasebesinde muhasebe sistemi altyapısının oluşturulduğu bir yönetmeliktir. GYMY’de muhasebenin temel kavramları açıklanmış ve devlet muhasebesinde bilanço (varlıklara, yabancı kaynaklara ve özkaynaklara ilişkin ilkeler), faaliyet sonuçları tablosu, bütçe hesapları ve nazım hesaplara ilişkin ilkelere yer verilmiştir. Ayrıca GYMY ile çift taraflı kayıt sistemi, amortisman uygulaması, sübvansiyon ve transferler gibi bir çok standart, kural ve uygulamalara ilişkin hususlar düzenlenmiştir.Yönetmelik ayrıca çerçeve hesap planında belirlenen ana hesap grubu, hesap grubu ve hesapların tanımları yanında, mali raporlama çerçevesi ve hazırlanacak mali raporların içerik ve şekil düzenlemelerini içermektedir.
GYMY açıklanan bu kapsamı ile devlet muhasebesinde sadece muhasebe standart, ilke, kural ve uygulamalarını belirlemektedir. Ancak devlet muhasebesinde tahakkuk esasına geçişte uygulayıcılara yol gösterme ve muhasebe uygulamasını standart bir uygulama altyapısına kavuşturma ihtiyacı muhasebe sistemi uygulama metinlerinin hazırlanması ve yürürlüğe konulması gereğini ortaya çıkarmıştır. Bu kapsamda Genel Yönetim Muhasebe Yönetmeliğine uygun olarak hazırlanmış ve muhasebe uygulama metinleri diyebileceğimiz, Merkezi Yönetim Muhasebe Yönetmeliği, Mahalli İdareler Bütçe Ve Muhasebe Yönetmeliği, Sosyal Güvenlik Kurumu Muhasebe Yönergesi ve Türkiye iş Kurumu Genel Müdürlüğü Muhasebe Yönetmeliği ilgili idarelerce hazırlanmış ve Maliye Bakanlığı uygun görüşü ile yürürlüğe konulmuştur. Bu nedenle muhasebe verilerinin düzeltilmesi, mali raporların geliştirilmesi ve karar destek sistemlerinin muhasebeden beslenmesi, denetim riskinin azaltılması amacıyla bu konuda danışmanlık ihtiyacı ortaya çıkmaktadır.
Bu çerçevede; DÖNEM BAŞI İŞLEMLERİ DÖNEN VARLIKLAR DURAN VARLIKLAR KISA VADELİ YABANCI KAYNAKLAR UZUN VADELİ YABANCI KAYNAKLAR NET DEĞER FAALİYET VE BÜTÇE HESAPLARI NAZIM HESAPLAR İLLER BANKASI UYGULAMALARI VARLIK EDİNİMİ YAPIM İŞLERİ KREDİ İŞLEMLERİ TAŞINIRLARIN MUHASEBELEŞTİRİLMESİ DÖNEM SONU İŞLEMLERİ AMORTİSMAN UYGULAMALARI MUHASEBE KONTROL YÖNTEMLERİ VE MALİ ANALİZ UYGULAMALI ÖRNEKLER EVRAKLARIN KONTROLÜ VE YAPILMASI GEREKEN İŞLEMLER MUHASEBE KAYITLARININ GÖZDEN GEÇİRİLMESİ TEMEL HATALARIN TESPİTİ DÜZELTME KAYITLARI DÖNEM SONU İŞLEMLERİ alanlarında danışmanlık ve proje desteği konusunda uzman kadromuzla hizmetinizdeyiz.
Kameder teklif mektubunun aritmetik hatasından is deneyim belgesinin uygunluğuna kadar teklif zarfı içerisindeki tüm belgeleri mevzuatta uygunluk yönünden denetlemekte ve şirketinizin bu evraklar yönünden elenmesini minimize etmektedir. Hizmet alan şirketin talebi halinde Kameder tarafından ihale dokümanlarının da kontrolünü yapmaktadır.