• Anasayfa
    • KD Bülten
    • YD Online Dergi
    • Kullanıcı Girişi
    • DANIŞMANLIK HİZMETLERİ
      • Kamu İhale Danışmanlığı
        • Yıllık İhale Danışmanlığı
        • Proje Bazlı İhale Danışmanlığı
        • Yılsonu İhale Danışmanlığı
        • Uyuşmazlık ve Şikayet Süreçleri
        • Denetim Hizmetleri
        • Hukuki Görüş Hazırlanması Hizmetleri
      • Özel Sektör İhale Danışmanlığı
        • Yıllık İhale Danışmanlığı
        • Proje Bazlı İhale Danışmanlığı
        • Uyuşmazlık ve Şikayet Süreçleri
        • Teklif Dosyası Hazırlanması Hizmetleri
        • Aşırı Düşük Teklif Savunma Hazırlama Hizmetleri
        • Hukuki Görüş Hazırlanması Hizmetleri
      • Mali Yönetim Danışmanlığı
        • Stratejik Plan Eğitimi
        • Faaliyet Raporu Danışmanlık Hizmetleri
        • Performans Programı Danışmanlık Hizmetleri
        • Risk Yönetimi Hizmetleri
        • Muhasebe Danışmanlık Hizmetleri
        • Bütçe Hizmetleri
        • Taşınır Kayıt Sistemi Danışmanlık Hizmetleri
      • Canlı Danışma
    • EĞİTİM HİZMETLERİ
      • İhale Mevzuatı
        • Kamu İhale Eğitimi
        • İhale Sözleşme Eğitimi
        • Şikayet Süreçleri Eğitimi
        • Hakediş Süreç Eğitimi
        • İhale Uygulamaları Eğitimi
        • Aşırı Düşük Sorgulama Eğitimi
      • Özel Sektör Eğitimi
        • Kamu İhale Eğitimi
        • Şikayet Süreçleri Eğitimi
        • Teklif Dosyası Hazırlama Eğitimi
        • İhale Sözleşme Eğitimi
        • Fiyat Farkı Eğitimi
      • Mali Mevzuat
        • 5018 sayılı KMYKK Eğitimi
        • Muhasebe Eğitimi
        • Bütçe Eğitimi
        • Dönem Sonu İşlemleri
        • İç Kontrol Eğitimi
        • Stratejik Plan Eğitimi
        • Taşınır Kayıt Sistemi Eğitim
      • Yayınlar
        • Yasal Dayanak
        • Mevzuat Takip
        • KD Bülten
        • İhale Makaleleri
        • Makale
        • KİK Duyuru
    • REFERANSLAR
    • HAKKIMIZDA
    • İLETİŞİM
    • Anasayfa
    • KD Bülten
    • YD Online Dergi
    • Kullanıcı Girişi

    Özmal Şartı – Yeterlik Kriteri – Rekabet İlkesi

    • Anasayfa
    • Temel İlkeler İhale Danışmanı
    • Özmal Şartı – Yeterlik Kriteri – Rekabet İlkesi
    Bir İş Kaleminde “Mazot” Analiz Girdisi Açıklama İstenilen Analiz Girdisi Olarak Belirlenmişken Başka Analizlerde Açıklama İstenilmeyen Analiz Girdisi Olarak Belirlenmiş Olması
    Kasım 4, 2019
    Yeni birim fiyat tespiti nasıl yapılır?
    Kasım 6, 2019
    Kategori
    • İhale Danışmanı
    • Yeterlik Kriteri
    Terimler
    • ihale danışmanı
    • özmal şartı
    • rekabet ilkesi

    Karar No              : 2019/MK-306

    BAŞVURUYA KONU İHALE:

    2019/186766 İhale Kayıt Numaralı “12 Ay Süreli Personel Servis” İhalesi

    KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:

    KARAR:

    Havaalanı İşletme ve Havacılık Endüstrileri A.Ş.(Heaş) tarafından yapılan  2019/186766 ihale kayıt numaralı “12 Ay Süreli Personel Servis” ihalesine ilişkin olarak, Çalıkıran Turizm Taşımacılık Otomotiv San. ve Tic.  A.Ş. itirazen şikâyet başvurusunda bulunmuş ve Kurulca alınan 24.07.2019 tarihli ve 2019/UH.II-845 sayılı karar ile “4734 sayılı Kanun’un 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (c) bendi gereğince itirazen şikayet başvurusunun reddine” karar verilmiştir.

    Davacı Çalıkıran Turizm Taşımacılık Otomotiv San. ve Tic. A.Ş.  tarafından anılan Kurul kararının iptali istemiyle açılan davada, Ankara 14. İdare Mahkemesinin 26.09.2019 tarihli E:2019/1600, K:2019/1739 sayılı kararında “1) İdari Şartname’de yeterlik kriteri olarak istenen, 2016 model veya daha üst model en az 10 adet aracın kendi malı olduğunu gösteren belgelerin teklif dosyalarında bulunmaması nedeniyle değerlendirme dışı bırakılmalarına ilişkin olarak;

    …

    Davacı şirket tarafından süresi içinde ihale dokümanına ilişkin şikayet başvurusunda bulunulduğu, idare tarafından alınan ve davacıya tebliğ edilmeyen 13.05.2019 tarihli karar ile davacının başvurusunun uygun bulunmadığına karar verilmiş olsa da, 13.05.2019 tarihli zeyilname ile Teknik Şartname’nin 5.28. maddesinde yer alan “Yüklenicinin 2016 model ve üzeri en az 10 adet aracı kendi öz malı olacaktır. Bunlarla ilgili evrakların fotokopileri ihale dosyasına konulmalıdır. (Ruhsat veya Serbest Mali Müşavir Öz Mal Araç Tespit Tutanağı)” düzenlemesinin kaldırılmış olmasına rağmen, İdari Şartname’nin 7.5.2. maddesinde bulunan, 2016 model veya daha üst model en az 10 aracın kendi malı olduğunu gösteren belgeleri, Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin 41. maddesine uygun olarak teklif ekinde sunacaklardır.” düzenlemesi ilişkin bir değişiklik yapılmadığı, bu hususa ilişkin bir açıklamada da bulunulmadığı, ihaleye katılan 4 istekliden, davacı ile birlikte iki isteklinin idari şartnamenin 7.5.2. maddesi uyarınca tekliflerinin değerlendirme dışı bırakıldığı, ihale üzerinde bırakılan isteklinin teklifi geçerli teklif kabul edilerek rekabetin oluşmadığı, kaynakların verimli kullanılmadığı, ihale üzerinde bırakılan istekli ile davacı şirketin sunduğu teklif miktarı arasında önemli fark olduğu, Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin 41. maddesi uyarınca, makine, teçhizat ve ekipman için kendi malı olma şartının aranmamasının esas olduğu, idarelerin ihalelerde sağlamakla yükümlü olduğu rekabet, eşit muamele ve şeffaflık ilkeleri göz önünde bulundurularak, 2016 model ve üzeri en az 10 adet aracın kendi öz malı olacağı şartının teknik şartnameden zeyilname ile kaldırıldığı halde idari şartnamede korunmasının açıklığa kavuşturulması zorunlu iken, gerekli araştırma yapılmaksızın tesis edilen dava konusu Kurul kararının bu kısmında hukuka uygunluk görülmemiştir.

    İhale komisyonu tarafından taraflarının tüm sözlü taleplerine rağmen Zarf Açma ve Belge Kontrol Tutanağının düzenlenmediği, bu durumun saydamlık ilkesine aykırılık teşkil ettiği, bu sebeple ihalenin iptal edilmesi gerektiği iddialarına ilişkin olarak;

    …

    Kurul kararında, başvuru sahibinin (davacının) söz konusu iddiasının idareye yaptığı şikayet başvurusunda yer almadığı belirtilerek incelenmeksizin reddine karar karar verildiği görülmektedir.

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 56. maddesinin lafzından, başvuru sahibinin iddialarından sadece şikâyet başvurusunda yer alan iddiaların anlaşılamayacağı, kanunda böyle bir sınırlama yapılmadığı, şikâyet ve itirazen şikâyet başvurularında yer alan tüm iddiaların incelenmesinin gerektiği, Kurul’un başvuru sahibinin itirazen şikâyet başvurusundaki iddialarını, şikâyet aşamasında öne sürülüp sürülmediğine bakılmaksızın incelemesi gerektiği, davacının söz konusu iddialarının esastan değerlendirilmesi gerekirken şekil yönünden reddine dair Kurul kararının bu kısmında da hukuka uygunluk bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

    Açıklanan nedenlerle; dava konusu Kurul kararının iptaline…” gerekçesiyle dava konusu işlemin iptaline karar verilmiştir.

    Anayasa’nın 138’inci maddesinin dördüncü fıkrasında, yasama ve yürütme organları ile idarenin mahkeme kararlarına uymak zorunda olduğu, bu organlar ve idarenin mahkeme kararlarını hiçbir suretle değiştiremeyeceği ve bunların yerine getirilmesini geciktiremeyeceği hükme bağlanmıştır.

    Ayrıca, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 28’inci maddesinin birinci fıkrasında, mahkemelerin esasa ve yürütmenin durdurulmasına ilişkin kararlarının icaplarına göre idarenin gecikmeksizin işlem tesis etmeye veya eylemde bulunmaya mecbur olduğu, bu sürenin hiçbir şekilde kararın idareye tebliğinden başlayarak otuz günü geçemeyeceği hüküm altına alınmıştır.

    Anılan kararın icaplarına göre Kamu İhale Kurulunca işlem tesis edilmesi gerekmektedir.

    Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun’un 65’inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen 30 gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere,

    1- Kamu İhale Kurulunun 24.07.2019 tarihli ve 2019/UH.II-845 sayılı kararının iptaline

    2- Anılan Mahkeme kararında belirtilen gerekçeler doğrultusunda, 1’inci iddia bakımından esasın yeniden incelenmesine, 2’nci iddia bakımından ise esasın incelenmesine geçilmesine,

    Oybirliği ile karar verildi.

    Paylaş
    Kameder İhale Danışmanlığı
    Kameder İhale Danışmanlığı

    İlgili yazılar

    Ekim 31, 2020

    T.C. Kimlik Numarasının Sunulan Ticaret Sicil Gazetesinde Yer Almamasının, İhale Sonucu Açısından Teklifin Esasını Değiştirecek Nitelikte Olmayan Bir Bilgi Eksikliği Olduğu


    Read more
    Ekim 27, 2020

    Feragat Nedeniyle Davanın Konusuz Kalması


    Read more
    Ekim 26, 2020

    Yazının İsteklileri Tereddüte Düşürecek Nitelikte Olması


    Read more

    Bir cevap yazın Cevabı iptal et

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Kategoriler

    • Aşırı Düşük Teklif
      • Aşırı Düşük Hazırlama
        • İş Deneyim Belgesi
      • Aşırı Düşük Savunma
      • Aşırı Düşük Teklif Nasıl Hazırlanır
      • Aşırı Düşük Teklif Savunma
      • Aşırı Düşük Teklif Savunma Danıştay Kararı
      • Malzemeli Yemek Aşırı Düşük
      • Öğrenci Taşıma İhalesi
      • Yapım Aşırı Düşük Teklif Hazırlama
      • Yapım Aşırı Düşük Teklif Savunmasında Akaryakıt Dönüşümü
      • Yemek Aşırı Düşük
      • Yemek Aşırı Düşük Hazırlama
    • Aşırı Düşük Teklif Nedir
    • Danışmanlık Hizmetleri
      • Kamu İhale Danışmanlığı
      • Mali Yönetim Danışmanlığı
      • Özel Sektör İhale Danışmanlığı
    • Eğitim Hizmetleri
      • İhale Mevzuatı
      • Mali Mevzuat
      • Özel Sektör Eğitimi
      • Yayınlar
        • KİK Duyuru
        • Makale
        • Mevzuat Takip
          • Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliği
    • Elektronik İhale
    • Fiyat Farkı Kararnamesi
    • İhale Danışmanı
    • İhale Danışmanı İstanbul
    • İhale Danışmanlığı İstanbul
    • İhalenin İptali
      • İhalenin İptalinde İdarenin Takdir Yetkisi
      • İhalenin İptalinde İdarenin Takdir Yetkisinin Denetlenmesi
    • İsteklinin Şikayet ve İtirazen Şikayet Başvurusunda Bulunma Hakkı
    • Kesinleşen İhale Dokümanına Göre İşlem Yapılması
    • Mahkeme Kararları
      • Danıştay Kararı
    • Public Procurement
      • Public Procurement Consultancy
      • Public Procurement Law
      • Public Procurement Turkey
    • Temel İlkeler
      • Danıştay Kararı
      • Değerlendirme Dışı Bırakılma
      • Elektronik İhale
      • İhale Danışmanı
      • İhale Danışmanı Ankara
      • İhale Danışmanlığı
      • İhale Dokümanının Belirsiz Olması
      • ihale dokümanının kesinleşmesi
      • İhale Şikayet
      • İhaleden Yasaklılık
      • İş Deneyim Belgesi
      • KİK Şikayet
      • R Katsayısı
      • Rekabet İlkesi
      • Sayıştay Kararı
      • Sayıştay Kararları
      • Teknik Bilirkişi Görüşüne Başvurulması
    • YANSIMALAR
    • Yasal Dayanak Dergisi
      • Yasal Dayanak 1. Sayı
      • Yasal Dayanak 2. Sayı
      • Yasal Dayanak 3. Sayı
      • Yasal Dayanak 4. Sayı
    • Yemek Aşırı Düşük Nasıl Hazırlanır
    • Yeterlik Kriteri
    • Yurt Dışında Yapılan İş Deneyim Tevsiki

    Size nasıl yardımcı olabiliriz?
    Kameder İhale Danışmanlığı, müşterilerinin ihale mevzuatı ile ilgili sorunlarına en etkin çözümleri ve cevapları sunmaktadır. Danışmanlık ve eğitim hizmetlerimizle ilgili bilgi almak için lütfen bize ulaşın.

    Kameder, şirketinizin mal, yapım ve hizmet alımlarında karşı karşıya kaldığı aşırı düşük teklif sorgulamalarında 8 yıllık bilgi ve tecrübesi ile yanınızda.

    Kameder; Gerek idare gerekse Kik nezdinde yapılacak başvurularda gerekli hukuki desteği sağlar.

    Yasal Dayanak Online Dergicilik; Yasal Dayanak Dergisi okurlarını online dergi olarak karşılıyor. Tüm dergi içeriği tek tıkla karşısınızda.

    Kameder Bültene Kayıt Olun

    © 2008-2019 Kameder İhale Danışmanlığı - Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz.
    SAHANET.NET