• Anasayfa
    • KD Bülten
    • YD Online Dergi
    • Kullanıcı Girişi
    • DANIŞMANLIK HİZMETLERİ
      • Kamu İhale Danışmanlığı
        • Yıllık İhale Danışmanlığı
        • Proje Bazlı İhale Danışmanlığı
        • Yılsonu İhale Danışmanlığı
        • Uyuşmazlık ve Şikayet Süreçleri
        • Denetim Hizmetleri
        • Hukuki Görüş Hazırlanması Hizmetleri
      • Özel Sektör İhale Danışmanlığı
        • Yıllık İhale Danışmanlığı
        • Proje Bazlı İhale Danışmanlığı
        • Uyuşmazlık ve Şikayet Süreçleri
        • Teklif Dosyası Hazırlanması Hizmetleri
        • Aşırı Düşük Teklif Savunma Hazırlama Hizmetleri
        • Hukuki Görüş Hazırlanması Hizmetleri
      • Mali Yönetim Danışmanlığı
        • Stratejik Plan Eğitimi
        • Faaliyet Raporu Danışmanlık Hizmetleri
        • Performans Programı Danışmanlık Hizmetleri
        • Risk Yönetimi Hizmetleri
        • Muhasebe Danışmanlık Hizmetleri
        • Bütçe Hizmetleri
        • Taşınır Kayıt Sistemi Danışmanlık Hizmetleri
      • Canlı Danışma
    • EĞİTİM HİZMETLERİ
      • İhale Mevzuatı
        • Kamu İhale Eğitimi
        • İhale Sözleşme Eğitimi
        • Şikayet Süreçleri Eğitimi
        • Hakediş Süreç Eğitimi
        • İhale Uygulamaları Eğitimi
        • Aşırı Düşük Sorgulama Eğitimi
      • Özel Sektör Eğitimi
        • Kamu İhale Eğitimi
        • Şikayet Süreçleri Eğitimi
        • Teklif Dosyası Hazırlama Eğitimi
        • İhale Sözleşme Eğitimi
        • Fiyat Farkı Eğitimi
      • Mali Mevzuat
        • 5018 sayılı KMYKK Eğitimi
        • Muhasebe Eğitimi
        • Bütçe Eğitimi
        • Dönem Sonu İşlemleri
        • İç Kontrol Eğitimi
        • Stratejik Plan Eğitimi
        • Taşınır Kayıt Sistemi Eğitim
      • Yayınlar
        • Yasal Dayanak
        • Mevzuat Takip
        • KD Bülten
        • İhale Makaleleri
        • Makale
        • KİK Duyuru
    • REFERANSLAR
    • HAKKIMIZDA
    • İLETİŞİM
    • Anasayfa
    • KD Bülten
    • YD Online Dergi
    • Kullanıcı Girişi

    İhale Konusu İş Veya İşin Bölümleriyle Nitelik Ve Büyüklük Bakımından Benzerlik Göstermesine Karşın İdare Tarafından Benzer İşin Reddedilmesi

    • Anasayfa
    • Aşırı Düşük Teklif Aşırı Düşük Hazırlama İş Deneyim Belgesi Benzer İş
    • İhale Konusu İş Veya İşin Bölümleriyle Nitelik Ve Büyüklük Bakımından Benzerlik Göstermesine Karşın İdare Tarafından Benzer İşin Reddedilmesi
    İdarece Çok Az Sayıda Olacağı Belirtilen Işınlamalar Teklif Bedelinin Belirlenmesine Engel Nitelikte Değildir
    Eylül 6, 2021
    Sunulan Bilanço Bilgilerinin Şartnamede İstenilen Şartları Taşımadığı İddiası
    Eylül 8, 2021
    Kategori
    • Benzer İş
    • İhale Danışmanı
    • İhale Danışmanı Ankara
    Terimler
    • benzer iş
    • İhale Danışmanı
    • ihale danışmanı ankara

    BAŞVURUYA KONU İHALE:

    2021/275562 İhale Kayıt Numaralı “170 Kv Enerji İletim Hattı Altında Ağaç Kesimi ve Bitki Örtüsü Temizliğinin Yapılması Hizmet Alımı” İhalesi

    KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:

    Türkiye Elektrik İletim A.Ş (TEİAŞ) 22. Bölge Müdürlüğü tarafından 16.06.2021 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “170 Kv Enerji İletim Hattı Altında Ağaç Kesimi ve Bitki Örtüsü Temizliğinin Yapılması Hizmet Alımı” ihalesine ilişkin olarak Alkışlar Mühendislik Ormancılık Madencilik Hayvancılık Turizm Sanayi ve Ticaret Limited Şirketinin 30.06.2021 tarihinde yaptığı şikâyet başvurusu hakkında idare tarafından süresi içinde karar alınmaması üzerine, başvuru sahibince 16.07.2021 tarih ve 32994 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 16.07.2021 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.

    Başvuruya ilişkin olarak 2021/1242 sayılı itirazen şikâyet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.

    KARAR:

    Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi.

    İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle,

    1) Oben Danışmanlık Bilgi İşlem Eğitim İnşaat Temizlik Yemek ve Turizm Sanayi Ticaret Limited Şirketi tarafından sunulan iş deneyim belgesinin ihale konusu iş ve benzer iş tanımına uygun olmadığı, gerek ihale konusu iş gerekse benzer iş tanımı incelendiğinde, sunulacak iş deneyim belgelerinin ağaç kesim işlerini, ormanlık alandaki bitki örtüsü temizliği işlerini veya orman içi arazi işlerini kapsaması gerektiği, ilgili istekli tarafından sunulan iş deneyim belgesinin ihale komisyonu kararından anlaşılacağı üzere 2017/63513 ihale kayıt numaralı ihaleden elde edilmiş olduğu, bahse konu ihalenin isminin, “Orman Genel Müdürlüğü Merkez Yerleşkesinde Bulunan Peyzaj Alanlarının Bakım İşlerinin Yapılması” olduğu, ilgili ihalenin Teknik Şartnamesi incelendiğinde Oben Danışmanlık Bilgi İşlem Eğitim İnşaat Temizlik Yemek ve Turizm Sanayi Ticaret Limited Şirketi tarafından peyzaj alanlarında çim biçme, ot biçme, ağaç budama, ağaç dikme, ağaç yapraklarını temizleme işlerinin yapıldığı, bu işlerin orman sahasında değil Orman Genel Müdürlüğü Merkez Yerleşkesinde bulunan peyzaj alanlarında yapıldığı, oysa işbu ihale kapsamında yüklenici tarafından yapılacak olan işin elektrik iletim hattı altındaki ormanlık alanlarda ağaçların ve arazideki yabani bitki örtüsünün kaldırılması olduğu, dolayısıyla ilgili isteklinin peyzaj alanında gerçekleştirdiği çim biçme ya da ağaç yaprağı temizleme işlerinin, ormanlık alanlardaki ağaç kesme ya da yabani bitki örtüsü temizliği işleriyle usul, teçhizat, ekipman, uzmanlık, personel ve organizasyon yapısı bakımından benzerliğinin bulunmadığı, ağaç kesim işi yapılırken alınması gereken iş sağlığı ve güvenliği önlemlerinin niteliği ve kapsamının da özellik arz ettiği, sadece çim biçme ve peyzaj düzenleme işlerinden elde edilmiş bir iş deneyimine sahip olan isteklinin, açık alanda ağaç kesimi ve yabani bitki örtüsü temizliği konusunda gerekli deneyime sahip olduğunun kabul edilemeyeceği, sunulan iş deneyim belgesinin geçerli kabul edilmesi halinde belge kapsamında kalan işlerin ayrıştırılması gerektiği, iş deneyim belgesine konu iş kapsamında ağaç budama işlerinin de yapıldığı, ağaç budama işlerinin ihalede yapılacak olan ormanlık alandaki ağaç kesme işinden farklı olduğu, idarece ağaç budama işlerinin, benzer iş kapsamında değerlendirilmesi gerektiği kabul edilse de sunulan iş deneyim belgesinin ayrıştırma yapılmaksızın kullanılmasının mümkün olmadığı, çünkü sunulan iş deneyim belgesinin büyük ölçüde çim biçme ve bahçe temizliği işlerini kapsadığı, çim biçme ve bahçe temizliği işlerinin ise, gerek ihale konusu iş ve gerekse benzer iş tanımına uygun olmadığı, dolayısıyla sunulan iş deneyim belgesinin ihale konusu iş veya benzer iş tanımına uygun olmayan çim biçme ve peyzaj bakımına ilişkin kısımlarının ayrıştırılması ve sadece (eğer yapılmışsa) ağaç budama işlerine ilişkin kısmı üzerinden değerlendirme yapılması gerektiği,

    …

    1) Başvuru sahibinin 1’inci iddiasına ilişkin olarak:

    Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin “Tanımlar” başlıklı 3’üncü maddesinde “…a) Benzer iş: İhale konusu iş veya işin bölümleriyle nitelik ve büyüklük bakımından benzerlik gösteren, aynı veya benzer usullerle gerçekleştirilen, teçhizat, ekipman, mali güç ve uzmanlık ile personel ve organizasyon gerekleri bakımından benzer özellik taşıyan işleri,… ifade eder.” hükmü,

    Anılan Yönetmelik’in “Değerlendirmeye ilişkin esaslar” başlıklı 48’inci maddesinde “(1) İhale konusu iş veya benzer işlerle ilgili tek sözleşmeye dayalı olarak iş deneyimini gösteren belgeler değerlendirmeye alınır. Birden çok iş deneyimini gösteren belge hiçbir şekilde toplanamaz.

    (2) İş deneyimini gösteren belgelerde yer alan ancak, ihale konusu iş veya benzer iş kapsamında bulunmayan işlerin tutarları iş deneyiminde değerlendirmeye alınmaz. …” hükmü,

    İdari Şartname’nin “İhale konusu işe/alıma ilişkin bilgiler” başlıklı 2’nci maddesinde “2.1. İhale konusu işin/alımın;

    a) Adı: 170 kV Enerji İletim Hattı Altında Ağaç Kesimi ve Bitki Örtüsü Temizliği Yapılması Hizmet Alımı

    b) Türü: Hizmet alımı

    c) İlgili Uygulama Yönetmeliği: Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği

    ç) Yatırım proje no’su (yapım işlerinde): Bu madde boş bırakılmıştır.

    …

    e) Miktarı: 61.997 Metre 170 kV Enerji İletim Hattı Altında Ağaçların Kesilmesi ve Bitki Örtüsü Temizliği Yapılması

    Ayrıntılı bilgi idari şartnamenin ekinde yer almaktadır.

    f) İşin yapılacağı/malın teslim edileceği yer: 170 kV Küre – Cide, Küre – İnebolu, İnebolu – Bozkurt Havza, Bozkurt Havza – Ayancık, Kastamonu OSB – Küre, Tosya – Kastamonu, Kastamonu – Taşköprü, Boyabat – Taşköprü, Çankırı – Tosya, Kargı – Tosya Enerji İletim Hatları” düzenlemesi,

    Anılan Şartname’nin “İhaleye katılabilmek için gereken belgeler ve yeterlik kriterleri” başlıklı 7’nci maddesinde “…7.5. Mesleki ve teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:

    7.5.1. İsteklinin teknolojik ürün deneyim belgesi ya da yurt içinde veya yurt dışında kamu veya özel sektörde bedel içeren tek bir sözleşme kapsamında taahhüt edilen ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin olarak;

    a) İlk ilan tarihinden geriye doğru son beş yıl içinde kabul işlemleri tamamlanan hizmet alımlarıyla ilgili iş deneyimini gösteren belgeleri veya

    b) Devredilen işlerde devir öncesindeki veya sonrasındaki dönemde ilk sözleşme bedelinin en az % 80’inin gerçekleştirilmesi şartıyla, ilk ilan veya davet tarihinden geriye doğru son beş yıl içinde kabul işlemleri tamamlanan hizmet işlerine ilişkin deneyimini gösteren belgeleri,

    sunması zorunludur. İstekli tarafından teklif edilen bedelin % 25’den az olmamak üzere, ihale konusu iş veya benzer işlere ait tek sözleşmeye ilişkin iş deneyimini gösteren belgelerin veya teknolojik ürün deneyim belgesinin sunulması gerekir.

    …

    7.6. Benzer iş olarak kabul edilecek işler aşağıda belirtilmiştir:

    Kamu ve özel sektöre gerçekleştirilen her türlü ağaç kesim işleri veya makineli diri örtü temizliği işleri veya orman içi arazi ve çevre düzenleme işleri benzer iş olarak kabul edilecektir. …” düzenlemesi,

    Anılan Şartname’nin “Aşırı düşük teklifler” başlıklı 33’üncü maddesinde “33.1. Sınır değerin altında teklif sunan isteklilerden aşırı düşük teklif açıklaması istenmeyecektir.” düzenlemesi,

    Teknik Şartname’nin “Kapsam” başlıklı 1’inci maddesinde “Bu şartname TEİAŞ 22. Bölge Müdürlüğü sorumluluk sahasında bulunan ve Ek 3’te belirtilen 420/170 kV havai hatlı Y.G. elektrik iletim hatları altında bulunan ağaçların Elektrik Kuvvetli Akım Tesisleri Yönetmeliği 44. maddesi ve TSE’nin 1214 sayılı Ağaç Kesme ve Kesmede Güvenlik Kuralları Standardına uygun olarak kesilmesi işinin yapılması ile ilgili hükümleri kapsar.” düzenlemesi,

    Aynı Şartname’nin “İşin Yürütülmesi İçin Gerekli Personel ve Araçlar” başlıklı 10’uncu maddesinde “a) Ağaç Kesme Ustası: Her cins ve ebatta ağaç kesme işinde usta derecesinde ehil olduğu kamuoyunca kabul görmüş kişi.

    Ağaç kesme işini; usul ve tekniğine ve TS-121 4 nolu ağaç kesme ve kesmede güvenlik kurallarına ve îşletme (İdare)’nin isteğine uygun olarak yapar. îş güvenliği kurallarına uygun olarak gerekli iş güvenliği malzemelerini kullanır.

    b) Ağaç Kesme Usta Yardımcısı: Ağaç kesme ustasının yardımcısı olarak görev yapmakla beraber, gerektiğinde ustasının denetiminde kesme işini de yapabilecek nitelikte olacaktır. Çalışma esnasındaki işin yürütülmesi için gerekli olan malzeme temini (akaryakıt, motorlu testere, yedek motorlu testere vb.) ve lojistiğinden sorumlu olacaktır.

    c) Motorlu testere (Benzinli-Dizel-Elektrikli) : iş kapsamında kesilecek olan her cins ve ebatta ağacın kaliteli kesimini temin edecek niteliklere haiz olacaktır. Yüklenici, her ağaç kesim ustası için asgari 1 (bir) adet olmak üzere, işin aksamadan yapılmasını sağlamak için gerekli olan değişik güçlerde motorlu testereyi temin etmek zorundadır. Ayrıca işin yapılmasında kullanılabilecek olan el testeresi, balta, halat, palanga vb. alet edevat da hazır bulundurulacaktır.

    d) Donanımın isteklinin kendi malı olma şartı aranmayacaktır. Yüklenici, üstlenmiş olduğu ağaç kesim işlerinde iş programına uygun olarak, işlerin yapılması için gerekli her türlü ekipman, araç ve yardımcı tesisleri hazırlamak, her türlü malzemeyi, ekipmanı ve personeli sağlamak ve ihzaratla ilgili önlemleri almak zorundadır.

    e) Yüklenici, işin sözleşme süresi içinde bitirilmesi için, gerekli miktarda malzeme ve donanım ile yeterli sayıda personeli her an iş başında bulunduracaktır. Aksi halde yüklenici, bu hususta kendisine yapılacak tebligat tarihinden başlamak üzere on (10) gün içinde bunları istenen sayı ve miktara çıkarmak zorundadır.

    f) Bu işin yürütülmesi için, sahada fiilen çalışan en az 3 (üç) yıl tecrübeli 1 adet Orman Mühendisi, en az 3 (üç) yıl tecrübeli 1 adet Elektrik/Elektrik-Elektronik Mühendisi ile en az sekiz (8) adet ağaç kesim ustası ve/veya ağaç kesme usta yardımcısı (En az iki adedi ustalık belgesine sahip olmalıdır.) bulundurulacaktır.

    g) Yüklenici yukarıda belirtilen adetlerin üzerindeki sayıda personel çalıştırılabilir, ancak bu sayının altına inilemez. Kontrol görevlisince bu miktarın altında personel çalıştığı tespit edilirse tutanak tutularak, eksik olan her bir kişi için günlük 250,00 TL ceza bedeli yüklenici hak edişinden kesilecektir. Personel eksikliğinin 10 günü bulması durumunda, bundan sonraki her bir gün için ceza miktarı eksik personel başına günlük 1.000,00 TL olarak uygulanacaktır.” düzenlemesi yer almaktadır.

    Türkiye Elektrik İletim A.Ş. 22. Bölge Müdürlüğü tarafından 170 Kv Enerji İletim Hattı Altında Ağaç Kesimi ve Bitki Örtüsü Temizliğinin Yapılması Hizmet Alımı işinin açık ihale usulü ile ihaleye çıkarıldığı, söz konusu ihalenin 25.06.2021 onay tarihli ihale komisyonu kararında 10 adet ihale dokümanı indirildiği, 6 isteklinin ihaleye teklif verdiği, 5 isteklinin teklifinin değerlendirmeye alındığı, 22.06.2021 tarihinde Yeterlik Bilgileri Tablosu’nda beyan edilen ancak EKAP veya diğer kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının internet sayfası üzerinden sorgulanamayan belgelerin Oben Danışmanlık Bilgi İşlem Eğitim İnşaat Temizlik Yemek ve Turizm Sanayi Ticaret Limited Şirketi ve Alkışlar Mühendislik Ormancılık Madencilik Hayvancılık Turizm Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi tarafından sunulmasının istenildiği, sunulan belgelerin beyan edilen belgeler olduğu değerlendirmesi üzerine ihale üzerinde bırakılan istekli olarak Oben Danışmanlık Bilgi İşlem Eğitim İnşaat Temizlik Yemek ve Turizm Sanayi Ticaret Limited Şirketi, ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi istekli olarak ise başvuru sahibi Alkışlar Mühendislik Ormancılık Madencilik Hayvancılık Turizm Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi’nin belirlendiği anlaşılmıştır.

    Yapılan incelemede ihale üzerinde bırakılan Oben Danışmanlık Bilgi İşlem Eğitim İnşaat Temizlik Yemek ve Turizm Sanayi Ticaret Limited Şirketi tarafından Yeterlik Bilgileri Tablosu’nda EKAP’ta kayıtlı iş deneyim belgesi olarak 2017/63513-1969677-1-1 sayılı İş Bitirme Belgesi’nin beyan edildiği, söz konusu belgede idare adının Orman Genel Müdürlüğü İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığı olduğu, işin adının Orman Genel Müdürlüğü Merkez Yerleşkesinde Bulunan Peyzaj Alanlarının Bakım İşlerinin Yapılması İşi olduğu ve 2017/63513 ihale kayıt numarasına sahip olduğu, işin tanımının “Orman Genel Müdürlüğünün, Ankara ili, Yenimahalle ilçesi, Orman Çiftliği Mahallesi, 7638 ada 26, 27, 28 ve 21 parsellerde toplam; 174.480 m2 arsa üzerinde kurulu bulunan Ana Hizmet Binası ve müştemilatının çim alanlarının makineyle, bordür diplerinin makas veya motorlu ot biçme tırpanı ile biçilmesi, düzenlenen veya düzenlenmeyen alanlarda bulunan ağaçların budanması, gerekirse yenilerinin dikilmesi, ot alanının (kuru, yaş, otsu ve odunsu her boydaki ) tırpan veya motorlu tırpanla biçilmesi, ağaç yaprakları ile ağaçların budama artıklarının toplanarak sahanın temizlenmesi işleri, 2. Düzenlenmiş yeşil alanların temiz, tertipli ve bakımlı tutulması için İdarenin gerekli göreceği diğer işleri kapsar.” şeklinde belirtildiği, yüklenicinin ticaret unvanının Oben Danışmanlık Bilgi İşlem Eğitim İnşaat Temizlik Yemek ve Turizm Sanayi Ticaret Limited Şirketi olduğu, belge tutarının ise 540.224,70 TL olduğu görülmüştür.

    Söz konusu İş Bitirme Belgesi’ne konu işe ait Teknik Şartname incelendiğinde “Konu, Kapsam ve Tanımlar” başlıklı 1’inci maddede “1.1.Orman Genel Müdürlüğünün, Ankara ili, Yenimahalle ilçesi, Orman Çiftliği Mahallesi, 7638 ada 26, 27, 28 ve 21 parsellerde toplam; 174.480 m2 arsa üzerinde kurulu bulunan Ana Hizmet Binası ve müştemilatının çim alanlarının makineyle, bordür diplerinin makas veya motorlu ot biçme tırpanı ile biçilmesi, düzenlenen veya düzenlenmeyen alanlarda bulunan ağaçların budanması, gerekirse yenilerinin dikilmesi, ot alanının (kuru, yaş, otsu ve odunsu her boydaki ) tırpan veya motorlu tırpanla biçilmesi, ağaç yaprakları ile ağaçların budama artıklarının toplanarak sahanın temizlenmesi işleri,

    2. Düzenlenmiş yeşil alanların temiz, tertipli ve bakımlı tutulması için İdarenin gerekli göreceği diğer işleri kapsar. …” düzenlemesine yer verildiği görülmüştür.

    Öte yandan aynı Şartname’nin “Çalıştırılacak İşçi Sayısı” başlıklı 4’üncü maddesinde “4.1.Teknik Şartnamenin 1 inci maddesinde belirtilen yerlerdeki çim alanlarının makineyle, bordür diplerinin makas veya motorlu ot biçme tırpanı ile biçilmesi, ağaçların budanması, gerekirse yenilerinin dikilmesi, ot alanın (kuru, yaş otsu ve odunsu her boydaki) tırpan veya motorlu tırpanla biçilmesi, sonbaharda ağaç yaprakları ile ağaçların budama artıklarının toplanarak sahanın temizlenmesi işleri, yeşil alanların temiz, tertipli ve bakımlı tutulması için idarenin gerekli göreceği diğer işlerde çalıştırılacak işçi sayısı 16’dır. …” düzenlemesi ve “Kullanılacak Araç, Makine ve ekipman” başlıklı 9’uncu maddesinde “9.1. Yüklenici aşağıda belirtilen makine ve ekipmanı işyerinde bulundurmak zorundadır.

    MAKİNE VE EKİPMAN

    MİKTARI

    Benzinli Çim Biçme Traktörü ( en az 17,5 Hp gücünde 3 yaşından büyük olmayacak)

    1 Adet

    Benzinli Çim Biçme Makinesi ( en az 5 Hp gücünde 3 yaşından büyük olmayacak)

    6 Adet

    Benzinli Yüksek Dal Budama Motoru (en az 2,5  Hp gücünde 3 yaşından büyük olmayacak)

    1 Adet

    Benzinli Tırpan (en az 2,5  Hp gücünde 3 yaşından büyük olmayacak)

    3 Adet

    Benzinli Ağaç Kesim Motoru (en az 2,5  Hp gücünde 3 yaşından büyük olmayacak)

    1 Adet

    Benzinli Çit Kesme Motoru (en az 1,5  Hp gücünde 3 yaşından büyük olmayacak)

    1 Adet

    Benzinli Yaprak Toplama ve Üfleme Makinesi (en az 1,1 Hp gücünde 3 yaşından büyük olmayacak)

    1 Adet

    Benzinli İlaçlama Motoru (en az 1,2 Hp gücünde 3 yaşından büyük olmayacak)

    1 Adet

    Çim – Çit Makası

    10 Adet

    Benzinli Çapa Makinesi ( en az 5,5  Hp gücünde 3 yaşından büyük olmayacak)

    1 Adet

    Budama Makası

    10 Adet

    Benzinli Tırpan Misinası

    500 Metre

    Çöp Konteyneri

    10 Adet

    El Arabası

    10 Adet

    Sulama Hortumu

    500 Metre

    Poşet

    1500 kg

    Tırmık (saplı)

    20 Adet

    Yaprak tırmık (saplı)

    20 Adet

    Faraş (saplı)

    40 Adet

    Bel (saplı)

    20 Adet

    Kürek (saplı)

    30 Adet

    Çapa (saplı)

    30 Adet

    Kazma (saplı)

    10 Adet

    Keser

    5 Adet

    Ot sökme maşası

    30 Adet

    Eldiven

    500 Çift

    Şapka

    32 Adet

    Süpürge

    200 Adet

    Süpürge bağlama teli

    5 kg

    Yağmurluk

    16 adet

    İş güvenlik ayakkabısı

    16 çift

    ” düzenlemesine yer verildiği görülmüştür.

    Mevcut ihaleye ait İdari Şartname düzenlemeleri incelendiğinde ihale konusu işin “170 kV Enerji İletim Hattı Altında Ağaç Kesimi ve Bitki Örtüsü Temizliği Yapılması Hizmet Alımı” olduğu, benzer işin kamu ve özel sektöre gerçekleştirilen her türlü ağaç kesim işleri veya makineli diri örtü temizliği işleri veya orman içi arazi ve çevre düzenleme işleri olarak belirlendiği, ihale üzerinde bırakılan istekli tarafından sunulan İş Bitirme Belgesi’ne konu işin Orman Genel Müdürlüğünün Ana Hizmet Binası ve müştemilatının çim alanlarının makineyle, bordür diplerinin makas veya motorlu ot biçme tırpanı ile biçilmesi, düzenlenen veya düzenlenmeyen alanlarda bulunan ağaçların budanması, gerekirse yenilerinin dikilmesi, ot alanının (kuru, yaş, otsu ve odunsu her boydaki ) tırpan veya motorlu tırpanla biçilmesi, ağaç yaprakları ile ağaçların budama artıklarının toplanarak sahanın temizlenmesi işleri ve düzenlenmiş yeşil alanların temiz, tertipli ve bakımlı tutulması için idarenin gerekli göreceği diğer işleri kapsadığı görülmüş olup söz konusu belgede kapsamı tanımlanan işlerden çim alanlarının makineyle, bordür diplerinin makas veya motorlu ot biçme tırpanı ile biçilmesi, ot alanının (kuru, yaş, otsu ve odunsu her boydaki ) tırpan veya motorlu tırpanla biçilmesi, ağaç yaprakları ile ağaçların budama artıklarının toplanarak sahanın temizlenmesi işleri ve düzenlenmiş yeşil alanların temiz, tertipli ve bakımlı tutulması için idarenin gerekli göreceği diğer işlerin makineli bitki örtüsü temizliği olduğu, bununla beraber ağaçların budanması ve gerekirse yenilerinin dikilmesi işinin de yapılacağı anlaşılmıştır.

    İdari Şartname’nin 7.6’ncı maddesinde benzer işin üç başlık olarak belirlendiği, bu işlerin kamu ve özel sektöre gerçekleştirilen “her türlü ağaç kesim işleri”, “makineli diri örtü temizliği işleri” ve “orman içi arazi ve çevre düzenleme işleri” olduğu, bu işlerin bütün olarak değil ayrı ayrı benzer iş olarak değerlendirileceği, söz konusu işlerden “orman içi arazi ve çevre düzenleme işleri” dışında kalanların iddia edilenin aksine ormanlık alanlarda gerçekleştirilmiş olma zorunluluğunun aranamayacağı ve bu itibarla da söz konusu İş Bitirme Belgesi’nde yer alan “ağaçların budanması” işinin benzer iş tanımında yer verilen kamu ve özel sektöre gerçekleştirilen her türlü ağaç kesim işleri ile uyumlu olduğu, diğer taraftan “çim alanlarının makineyle, bordür diplerinin makas veya motorlu ot biçme tırpanı ile biçilmesi, ot alanının (kuru, yaş, otsu ve odunsu her boydaki ) tırpan veya motorlu tırpanla biçilmesi, ağaç yaprakları ile ağaçların budama artıklarının toplanarak sahanın temizlenmesi işleri ve düzenlenmiş yeşil alanların temiz, tertipli ve bakımlı tutulması için idarenin gerekli göreceği diğer işler”in ise benzer iş tanımında yer verilen makineli diri örtü temizliği işleri ile uyumlu olduğu anlaşılmıştır.

    Öte yandan ihale üzerinde bırakılan istekli tarafından sunulan İş Bitirme Belgesi’ne konu işe ait Teknik şartname incelendiğinde makine ve ekipmanın mevcut ihalede aranılan araçlardan daha kapsamlı olduğu, dolayısıyla ilgili İş Bitirme Belgesi’ne konu olan işin Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nde “İhale konusu iş veya işin bölümleriyle nitelik ve büyüklük bakımından benzerlik gösteren, aynı veya benzer usullerle gerçekleştirilen, teçhizat, ekipman, mali güç ve uzmanlık ile personel ve organizasyon gerekleri bakımından benzer özellik taşıyan işleri” şeklinde tanımlanan benzer iş tanımına  uygun olarak kabul edilmesi gerektiği ve belge tutarının bütünüyle değerlendirmeye alınması gerektiği, yukarıda aktarıldığı üzere belgenin bitki örtüsü temizliği ve budama işlerini kapsaması nedeniyle herhangi bir ayrıştırma yapılma gerekliliğinin bulunmadığı anlaşılmıştır.

    Yukarıda yer verilen mevzuat hükümleri, Şartname düzenlemeleri ve yapılan tespitler ışığında ihale üzerinde bırakılan istekli tarafından Yeterlik Bilgileri Tablosu’nda beyan edilen 2017/63513-1969677-1-1 sayılı İş Bitirme Belgesi’nin benzer iş tanımına uygun olduğu ve belge tutarında ayrıştırma yapılma gerekliliğinin bulunmadığı sonucuna varılmıştır.

    Paylaş
    Kameder İhale Danışmanlığı
    Kameder İhale Danışmanlığı

    İlgili yazılar

    Yeterlik Kriteri Olarak Belirlenen Binek Cinsi Araçlar Sanayi Ve Teknoloji Bakanlığı Tarafından Yayımlanan Yerli Muhteva Oranlarını Gösteren Listeye Uygun Olmalıdır
    Temmuz 1, 2022

    İhale Konusu İşte Yeterlik Kriteri Olarak Belirlenen Binek Cinsi Araçların Sanayi Ve Teknoloji Bakanlığı Tarafından Yayımlanan Yerli Muhteva Oranlarını Gösteren Listeye Uygun Olmalıdır


    Read more
    İhaleye Katılmaya İlişkin Vekil Adına Düzenlenmiş Noter Onaylı Vekaletname ve Vekilin Noter Tasdikli İmza Beyannamesi
    Haziran 24, 2022

    İhaleye Vekaleten Katılımda Vekil Adına Düzenlenmiş Noter Onaylı Vekaletname ve Vekilin Noter Tasdikli İmza Beyannamesinin Sunulması Zorunludur


    Read more
    Açık İhale Usulü İle Gerçekleştirilen İhalede Tek Geçerli Teklif Kalması Nedeniyle Rekabetin Oluşmaması İhalenin İptalini Gerektirir
    Haziran 22, 2022

    Açık İhale Usulü İle Gerçekleştirilen İhalede Tek Geçerli Teklif Kalması Nedeniyle Rekabetin Oluşmadığı Ve İhalenin İptali Gerektiği İddiası


    Read more

    Bir cevap yazın Cevabı iptal et

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Kategoriler

    • Aşırı Düşük Teklif
      • Aşırı Düşük Hazırlama
        • İş Deneyim Belgesi
          • Benzer İş
      • Aşırı Düşük Savunma
      • Aşırı Düşük Teklif Nasıl Hazırlanır
      • Aşırı Düşük Teklif Savunma
      • Aşırı Düşük Teklif Savunma Danıştay Kararı
      • Malzemeli Yemek Aşırı Düşük
      • Öğrenci Taşıma İhalesi
      • Yapım Aşırı Düşük Teklif Hazırlama
      • Yapım Aşırı Düşük Teklif Savunmasında Akaryakıt Dönüşümü
      • Yemek Aşırı Düşük
      • Yemek Aşırı Düşük Hazırlama
    • Aşırı Düşük Teklif Nedir
    • Banka Referans Mektubu
    • Danışmanlık Hizmetleri
      • Kamu İhale Danışmanlığı
      • Mali Yönetim Danışmanlığı
      • Özel Sektör İhale Danışmanlığı
    • Eğitim Hizmetleri
      • İhale Mevzuatı
      • Mali Mevzuat
      • Özel Sektör Eğitimi
      • Yayınlar
        • İhale Makaleleri
        • KİK Duyuru
        • Makale
        • Mevzuat Takip
          • Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliği
    • Elektronik İhale
    • Eşitlik İlkesi
    • Fiyat Farkı Kararnamesi
    • Geçici Teminat Mektubu
    • Hizmetler
    • İdarenin Zımni Reddi
    • ihale danışmanı
    • İhale Danışmanı
    • İhale Danışmanı İstanbul
    • İhale Danışmanlığı İstanbul
    • İhale Evrakları
    • İhalenin İptali
      • İhalenin İptalinde İdarenin Takdir Yetkisi
      • İhalenin İptalinde İdarenin Takdir Yetkisinin Denetlenmesi
    • İş Deneyim Belgesi
    • İsteklinin Şikayet ve İtirazen Şikayet Başvurusunda Bulunma Hakkı
    • itirazen şikayet
    • İtirazen Şikayet Başvurusunun Süre Yönünden Reddi
    • İtirazen Şikayet Dilekçesi
    • Kesinleşen İhale Dokümanına Göre İşlem Yapılması
    • Konkordato Kararı
    • Mahkeme Kararları
      • Danıştay Kararı
    • Pay Defteri
    • Public Procurement
      • Public Procurement Consultancy
      • Public Procurement Law
      • Public Procurement Turkey
    • Resmi Gazete Yönetmelik Değişikliği
    • Sınır Değer
    • Teklif Dosyasında Eksik Belge Sunulması
    • Teknik Şartname
    • Temel İlkeler
      • Danıştay Kararı
      • Değerlendirme Dışı Bırakılma
      • Elektronik İhale
      • İhale Danışmanı
      • İhale Danışmanı Ankara
      • İhale Danışmanlığı
      • İhale Dokümanının Belirsiz Olması
      • ihale dokümanının kesinleşmesi
      • İhale Şikayet
      • İhaleden Yasaklılık
      • İş Deneyim Belgesi
      • KİK Şikayet
      • R Katsayısı
      • Rekabet İlkesi
      • Sayıştay Kararı
      • Sayıştay Kararları
      • Teknik Bilirkişi Görüşüne Başvurulması
    • Yaklaşık Maliyet
    • YANSIMALAR
    • Yasal Dayanak Dergisi
      • Yasal Dayanak 1. Sayı
      • Yasal Dayanak 2. Sayı
      • Yasal Dayanak 3. Sayı
      • Yasal Dayanak 4. Sayı
    • Yemek Aşırı Düşük Nasıl Hazırlanır
    • Yeterlik Bilgileri Tablosu
    • Yeterlik Kriteri
    • Yönetmelik Değişikliği
    • Yurt Dışında Yapılan İş Deneyim Tevsiki

    Size nasıl yardımcı olabiliriz?
    Kameder İhale Danışmanlığı, müşterilerinin ihale mevzuatı ile ilgili sorunlarına en etkin çözümleri ve cevapları sunmaktadır. Danışmanlık ve eğitim hizmetlerimizle ilgili bilgi almak için lütfen bize ulaşın.

    Kameder, şirketinizin mal, yapım ve hizmet alımlarında karşı karşıya kaldığı aşırı düşük teklif sorgulamalarında 8 yıllık bilgi ve tecrübesi ile yanınızda.

    Kameder; Gerek idare gerekse Kik nezdinde yapılacak başvurularda gerekli hukuki desteği sağlar.

    Yasal Dayanak Online Dergicilik; Yasal Dayanak Dergisi okurlarını online dergi olarak karşılıyor. Tüm dergi içeriği tek tıkla karşısınızda.

    Kameder Bültene Kayıt Olun

    © 2008-2019 Kameder İhale Danışmanlığı - Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz.
    SAHANET.NET