
İş Ortaklığının Tür Değiştirmesiyle İş Deneyim Belgesinin De Kullanılabileceği İleri Sürülmekte İse De, Bu Durumun Kanun’da Belirtilen Bir Yıllık Ortaklık Şartını Ortadan Kaldırmayacağı
Ocak 7, 2020
Yabancı Ülkelerde Düzenlenen Belgeler İle Yabancı Ülkelerin Türkiye’deki Temsilcilikleri Tarafından Düzenlenen Belgelerin Tasdik İşleminden, Belgedeki İmzanın Doğruluğunun, Belgeyi İmzalayan Kişinin Hangi Sıfatla İmzaladığının Ve Varsa Üzerindeki Mühür Veya Damganın Aslı İle Aynı Olduğunun Teyidi İşleminin Anlaşılacağı Ve Söz Konusu Teyidin O Ülkedeki Türkiye Cumhuriyeti Konsolosluğu Tarafından Veya O Ülkenin Türkiye’deki Temsilciliği İle Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı Tarafından Yapılması Gerektiği
Ocak 11, 2020CUMHURBAŞKANI KARARI
Karar Sayısı: 2031
7 Ocak 2020
Recep
Tayyip ERDOĞAN CUMHURBAŞKANI
AtLE, CALISMA VE SOSYAL HiZMETLER BAKANLI6I TARAFINDAN 4734 SAYILI KAMU MALE KANUNUNUN 3 UNCU MADDESIMN (f) BEND! KAPSAMINDA YAPILACAK IHALELERE HASKIN USUL VE ESASLAR
BIRINCI BOLUM
Amac, Kapsam, Dayanak, Tammlar ye ilkeler
Amag
MADDE 1- (1) Bu Usul ye Esaslarm amact; 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayth Kamu Ihale Kanununun 3 tincit maddesinin birinci fikrasmin (f) bendi kapsammda, finansmaninm tamami Aile, calisma ye Sosyal Hizmetler Bakanligi tarafindan karsilanacak ye sonuclanndan ilgili kamu kurum ye lcuruluslan, finiversiteler, ozel sektor, sivil toplum kuruluslan ile gercek kisilerin faydalanacagi her ttirlit arastirma ye gelistirme hizmeti ahmlannda uygulanacak usul ye esaslann belirlentnesidir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Usul ye Esaslar, Aile, calisma ye Sosyal Hizmetler Bakanliginca 4734 saph Kanunun 3 limit maddesinin birinci fikrasimn (f) bendi geregince yurutulen arashrma ye gelistirme hizmeti ahmlanni kapsar
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Usul ve Esaslar, 4/1/2002 tarihli ve 4734 sap!’ Kamu plate Kanununun 3 iincit maddesinin birinci fikrasimn bendi ile ek 11 inci maddesine dayamlarak hazirlanmistir.
Tantmlar
MADDE 4- (1) Bu Usul ye Esaslarda gecen;
- Arastirma grubu: Arastirma ve gelistirme faaliyetlerini yurfitmek fizere finiversiteler, kamu arashrma kurumlari, sivil toplum lcuruluslan ye fizel sektorde calisan arastirmacilardan olupn grubu,
- Arastirma ye gelistirme hizmeti: Politika ve strateji gelistirme ve/veya mevcut politika ye stratejilerin uygulamaya konulmasmda ihtiyac duyulan alanlarda sosyal, iktisadi, sanatsal, teknolojik ye egitime yonelik gelismeler konusunda ulusal ve/veya evrensel olgtilerde katki saglamasi beklenen politika ye strateji finerilerini, kararlanm ye uygulama modellerini ortaya koymak fizere gerceklestirilen arastirma ye gelistirme faaliyetlerini,
- Arastirmact: Bu Usul ye Esaslar kapsammda ytirtitfilecek faaliyetlerde, faaliyet ile iliskili olmak kaydiyla, yfiksekogretim kurumlannda gorevli figretim elemanlanm, kamu calipnlannt, fizel sektfir cali§anlanm ye diger yerli ve yabanci gercek ki§ileri,
c) Bakan: Aile, calisma ye Sosyal Hizmetler Bakarnm,
- Bakanlik: Aile, calisma ye Sosyal Hizmetler Bakanligtm,
- Benzer is: Ahm konusu hizmet veya hizmetin bfilitmleriyle nitelik ye bilyilkliik bakimindan benzerlik gfisteren, aym veya benzer usullerle gerceklestirilen, techizat, ekipman, malt gite ve uzinanhk ile personel ve organizasyon gerekleri bakimindan benzer fizellik tam/an hizmetleri,
- Hizmet Idare tarafindan yaratalen arastirma ve gelistirme hizmeti alumni,
- Idare: Bakanlik merkez teskilat icinde ihale ye harcama yapma yetki ye sorumlulug’una sahip birimi,
g) Ihale dokiimarn: ihale konusu hizmet alma icin isteklilere talimatlari iceren proje teklif format’, sazlesme tasansi, varsa idari ye teknik sartname ye gerekli diger beige ve yazismalan,
- ihale yetkilisi: Ihale ve harcama yapma yetki ye sorumluluguna sahip kisiyi,
1) isteldi: Hizmet alum icin teklif veren kamu kurum ye kuruluslan, iiniversiteler, arastirmaci, arastirma gruplan ile gercek veya tlizel kisileri veya bunlann olusturduklan ortak girisimleri,
- Ortak girisim: Hizmet atm’ icin teklif veren birden fazla gercek veya tazel kisinin aralannda anlasarak olusturduklan is ortakligi veya konsorsiyumlan,
- Proje koordinatora: Hizmetin yaratiilmesini takip eden ye proje izleme grubuna baskanhk eden idare calisamm,
- Sozlesme: Idare lie yaldenici arasmda imzalanan, i in ne selcilde yapilacagnu, olarak hak ye yukamluliikleri belirleyen yazih anlasmayi,
1) Teklif: isteklinin idareye sundugu fiyat teklifi ile degerlendirmeye eras beige ve/veya bilgileri,
- Teknik sartname: Proje konusu isin teknik aynnulanni ye sartlanm gosteren belgeyi,
- Uzman: Aile, calisma ve sosyal hizmetler =tram ve uzman yardimcisnu,
- Hizmet ahnan ve sozlesme
imzalanan kamu kurum ye kuruluslan,
ilniversiteler, arastirmaci, arastuma gruplan ile gercek veya tiizel kisileri veya bunlarm olusturduklan ortak girisimleri,
ifade eder.
Temel ilkeler
MADDE 5- (1) Idare, yapilacak olan arasurma ye gelistirme hizmeti ahmlannda saydamlig, rekabeti, exit muameleyi, gaveniliriigi, gizliligi, kamuoyu denetimini, ihtiyaclann uygun sartlarda ye zamanmda karsilanmasim, kaynaldann verimli kullamlmasuu saglamakla sorumludur.
- Bu Usul ye Esaslar kapsammda biitanliik arz eden hizmet ahmlan kisimlara boliinemez.
- Odenegi bulunmayan hicbir i icin hizmet alum yapilamaz.
IKiNCI BOLUM
Proje Degerlendirme Grubu, Proje Teklif Formah Hazirlanmasi ye Yaklapk Maiiyet
Proje degerlendirme grubu
MADDE 6- (1) Bu Usul ve Esaslarda
yer alan alim yontemleri ile yapilan hizmet ahmlan, ihale komisyonu gorevini
yerine getirmek iizere ihale yeticilisinee olusturulan proje degerlendirme
grubu vasitasiyla gerceklestirilir. Proje sahibi idarenin ihale yetkilisi tarafindan,
icinde uzmanlar ve/veya ilgili personelin bulundugu, en az nc kisiden
matesekkil proje degerlendirme grubu olusturulur. Aym usulle yeterli sayida
yedek ilyelerde belirlenir. Ihale
yetkilisi tarafindan proje degerlendirme grubu uyelerinden birisi baskan olarak belirlenir. lhale yetkilisi, proje degerlendirme grubu tiyelerini degistirmeye yetkilidir.
- Proje degerlendirme grubu; proje teklif format!, sozlesme tasansi ile gerelctiginde teknik sartname ile idari sartnameyi hazirlar.
- Proje degerlendirme grubu; yaklasik maliyeti belirler, tekliflere iliskin proje degerlendirme raporunu yazar ye uygun gorillen istekliyi belirler.
- Proje degerlendirme grubu eksiksiz olarak toplamr. Grup karan cogunlukla ahmr. Kararlarda gekimser kalinamaz. Balkan ye iiyeler oy ye kararlanndan sorumludur. Karst oy kullanan ilyeler, gerekgesini rapora yazmak ye imzalamak zorundadm
- Proje degerlendinne grubunca alman kararlar; iiyelerin adlan, soyadlan ye gorev unvanlan belirtilerek imzalarnr.
Proje teklif format’ haztrlanmast
MADDE 7- (1) Bu Usul ve Esaslar gergevesinde yaptlacak olan arastirma ye gelistinne hizmeti ahmlannda proje degerlendirme grubu tarafindan proje teklif format). hazirlamr.
- Arastirma ye gelistirme hizmeti ahmlannda, yapilacak olan isin konusu, kapsann, amaci, hedefi, miktan, stiresi, varsa kavramsal cergevesi, literatiirit, metodu, veri toplama teknikleri ye ortalama orneklem saps’ gibi bilimsel konular ile proje ekibi ve biltgesi gibi bashklara proje teklif formatmda yer verilir.
- Proje teklif format’ ihale yetkilisinin onaytyla kesinlesir.
- istekliler tekliflerini bu formata uygun olarak hazirlar.
- Proje teklif formatt haztrlanmadan sozlesme yapdamaz ye ahm gerceklestirilemez.
Yaklastk maliyet
MADDE 8- (1) Haztrlanan proje teklif format’ dogrultusunda, proje degerlendirme grubu tarafindan soz konusu hizmet alum= yaklasik maliyeti belirlenir. Yaklastk maliyet bu Usul ye Esaslarda belirlenen sekilde tespit edilir.
(2) Yaklasik maliyet katma deger vergisi harig olmak iizere hesaplamr. Tespit edilen yaklasik maliyet ilan edilmez, isteklilere veya ihale siireci ile resmi iliskisi olmayan diger kisilere aciklanmaz.
Yaklastk maliyetin hesaplanmast
MADDE 9- (1) Yaklasik maliyetin tespitinde;
- Kamu idareleri tarafindan belirlenmis fiyatlar,
- Hizmet &mum yapan idare tarafindan gergeklestirilmis benzer islere ait fiyatlar ye iicretler,
- Ahm konusu hizmete iliskin almacak flyat tekliflerinin ortalamast almarak bulunan fiyatlar,
g) Konusunda uzman bilirkisi ye ekspertizlerden sorusturularak olusturulacak fiyatlar, esas alum.
- Birinci fikrada belirtilenlerden herhangi bin veya birkagt oncelik strast olmadan yaklastk maliyet hesaplamasmda kullamlabilir.
- Yaklasik maliyetin belirlenmesi igin yapilan arastirmalarda ahm konusu hizmetin ayrtnhh tarifi yapthr. Fiyatlar katma deger vergisi haric olmak iizere hesaplamr. Piyasa
rayiglerini yansitmadigi dilstintilen proforma faturalar veya yazilar degerlendirmeye almmaz. Bunun gerekgesi yaklasik maliyet cetvelinde belirtilir. Farkh yfflarda elde edilen yaldastk maliyet fiyatlan Uretici Fiyatlan Endeksi (UFE) ralcamlan baz ahnarak guncellenir.
- Yapilan her thrlii arastirmaya ragmen, gergek fiyatlan yansitmadigi diistinalen durumlarda, gerekgesi agtklanarak yaldastk maliyet idarece re’sen belirlenir.
ihaleye katilamayacak olanlar ye yasak fill veya davramslar
MADDE 10– (1) thaleye katilamayacak olanlar 4734 sayth Kanunun 11 inci maddesi hiikmune, yasak fill veya davramslar ise 4734 sayili Kanunun 17 nci maddesi hulcmtine tabidir.
Cc tsia BOLUM
Akin Yontemleri
Uygulanacak ahm yontentleri
MADDE 11– (1) Bakanlikga bu Usul ye Esaslar kapsammda yapilacak arastirma ve gelistirme hizmeti ahmlannda asagidaki temin yontemlerinden bin uygulamr:
- Dogrudan temin.
- Pazarhk usulii.
Dogrudan temin
MADDE 12– (1) Dogrudan temin yOntemine asagidaki durumlarda basvurulabilir:
- Yaklastk maliyeti 4734 sayth Kanunun 21 inci maddesinin birinci fikrasmin (f) bendinde belirtilen parasal limiti asmayan hizmet ahmlan igin kullanthr. Bu yontemle yapilacak hizmet alimlan igin uygulanacak parasal limiti bir katma kadar artirmaya Bakan yetkilidir.
- Ihtiyacm sadece gergek veya tfizel tek kisi tarafindan karstlanabileceginin tespit edilmesi.
- Sadece gergek veya thzel tek kisinin ihtiyag ile ilgili ozel bir hakka sahip olmasi. 9) thtiyacm yilksekogretim kurumlan ye kamu kurum ye lcunduslanndan saglanabilir olmasi.
- Hizmetin Eagan niteligi veya ileri teknoloji nedeniyle ozel uzmanhk gerektiren ye sadece belirli hizmet sunuculanndan temin edilebilecek ()imam.
- Ekonomik, sosyal, kiiltiirel, sanatsal ye egitsel alanlarda uluslararasi ikili veya gok tarafli iliskilerin gelistirilmesi igin diizenlenen bir arastirma ve gelistirme faaliyeti olmasi.
- Pazarhk usulil ile yfirtitillen ihalelerde yeterli sayida teklif gelmemesi veya gelen tekliflerin idare tarafindan yeterli goralmemesi.
- Dogrudan temin yolu ile ahmlarda yalclasik maliyetin hesaplanmast, proje teklif format hazirlanmasi ye sozlesme diizenlenmesi zorunludur. Kamu kurum ve kuruluslanndan yapilacak hizmet ahmlannda sozlesme yerine protokol dhzenlenebilir.
- Dogrudan temin yolu ile ahmlarda idare tarafindan ihtiyag duyulmast halinde bu Usul ye Esaslarda yer alan sekilde teknik sartname ye idari sartname hazirlarnr.
Pazarlik usulii
MADDE 13- (1) Arastirma ye gelistirme hizmeti ahmlan bu Usul ye Esaslarda belirtilen sekilde en az tic teklif almarak veya Bakanhgm resmi internet sitesinde flan yapilarak pazarlik usulii ile de gerceklestirilebilir.
Tekliflerin ahnmasi ye ilan
MADDE 14- (1) Pazarlik usulii ile yapilacak hizmet ahmlannda; en az tic teklifin almmasi veya idarenin resmi internet sitesinde ihale tarihinden en az on bes gun once ahma dair Ham yarmlanmasi zorunludur. Ilanda hata bulunmasi halinde ditzeltme ilam da aym usulde yapilir.
(2) Ilanda asagidaki hususlann belirtilmesi zorunludur:
- idarenin adi, adresi, telefon ye faks numarasi.
- Isin adi, niteligi ye tarii.
- isin yapilacagi yer.
c) ise baslama ve isi bitirme tarihi.
- Teminat ahnip alinmayacagi ye almacalcsa °rani.
- Uygulanacak ihaleye katilabilme sartlan ve istenilen belgelerin neler oldugu.
(3) Kamu kurum ve lcuruluslanndan, universitelerden, arastirmaci ye arastirma gruplanndan yapilacak hizmet ahmlannda en az fig teklif alinmasi veya ilan edilmesi zorunlu degildir.
Tekliflerin iceriti
MADDE 15- (1) tsteklilerin tekliflerinde asagidaki belgelerin bulunmasi zorunludur:
a) istekliler tarafindan doldurulan proje teklif format:.
b) Proje yuriittictisti, proje damsmani ye idarece talep edilen gorevlilerin is bitimine kadar calistinlacagma veya bunlann gorevlerinden aynlmalan halinde yerlerine ayni nitelikte personelin idarece onaylanarak en kisa siirede gorevlendirilecegine dair taahhihname.
Tekliflerin sekli
MADDE 16- (1) Tekliflerin asagidaki sartlan tasimasi zorunludur:
- Yazih olmasi.
- idare tarafindan one stirillen sartlann okunup kabul edildiginin belirtilmesi.
- Teklif edilen bedelin rakam ye yazi ile birbirine uygun olarak acikca yazilmasi.
c) Tekliflerin gecerlilik stiresinin bulunmasi.
- Uzerinde kazinti, silinti, dtizeltme bulunmamasi.
- Adi, soyadi veya ticaret unvani yazilmak suretiyle yetkili kisilerce imzalanmis
olmasi.
- Sunulan tekliflerin sekil ye icerik bakimindan yukancla belirtilen niteliklere uygun
olmamasi teklifin esasim degistirecek nitelikte bir eksiklik olarak kabul edilir. Zorunlu sartlardan herhangi birini tasimayan teklifler degerlendirme disc biralulacagindan, bunlann sonradan degistirilmesi, dilzeltilmesi veya eksikliklerinin giderilmesi gibi yollara basvurulamaz.
- Yeterliligi tespit edilen isteklilerden ilk fiyat tekliflerini asmamak uzere yukanda belirtilen sartlara sahip son yazili fiyat teklifleri
(4) Ortak girisim olarak teklif veren isteklilerin tekliflerinin, ortaklann tamami tarafindan veya yetki verdikleri lcisilerce imzalanmasi gerekir.
Yfildenicinin belirlenmesi
MADDE 17– (1) Teklifler, proje degerlendirme grubu tarafindan incelendikten sonra proje degerlendirme raporu hazirlanir.
- Teklifler, proje teklif formatmda yer alan her bir baslik icin ayn ayn incelenir ye biitgesi degerlendirilerek isteldinin uygun olup olmadigmin gerekceleri proje degerlendirme raporunda belirtilir. Aynca raporda tekliflerin bilimsel kriterlere, varsa teknik sartname ile idari sartnameye uygun ye yeterli olup olmadigi da degerlendirilir. Proje degerlendinne raporunda uygun goriilen, ekonomik acidan en avantajh teklifi veren istekli ile varsa ekonomik acidan ikinci avantajh teklifi veren istekli idareye onerilir.
- Ihale yetkilisince onaylanmadan once idare, ekonomik acidan en avantajli teklif veren istekli ile varsa ekonomik acidan ikinci avantajh teklif veren isteklinin ihalelere katilmaktan yasakh olup olmachglm Kamu Ihale Kurumundan teyit ettirerek buna iliskin belgeyi onaya elder. Kamu kurumlan ye iiniversitelerden yapilacak olan arastirma ye gelistirme hizmeti ahmlannda bu fikra hiikmii uygulanmaz.
- Ekonomik acidan en avantajh teklifi veren isteklinin yasakh oldugunun anlasilmasi durumunda, varsa ihale yetkilisinin de uygun gormesi kaychyla ekonomik acidan ikinci avantajh teklifi veren istekli ile sozlesme yapilabilir.
- ihale yetkilisi, rapor tarihini izleyen en gec bes is giinii icinde proje degerlendirme grubunun raporunu onaylar veya gerekcesini acikca belirtmek suretiyle iptal eder. Ihale yetkilisinin mar ile uygun &Olen istekli sozlesmeye davet edilir.
- Sozlesmeye davet edilen isteklinin, kesin teminat ongoriilmiisse, kesin teminati vermemesi veya sozlesme imzalamamasi durumunda, varsa uygun ye yeterli &Men diger istekliyle, ihale yetkilisince uygun gottlmesi kaychyla, sozlesme imzalanabilir. Ancak bu durumda, ihale yetkilisinin onaymdan Once idare, yeterli ye uygun &Olen diger isteklinin de ihalelere katilmaktan yasakh olup olmadigmi Kamu Ihale Kurumundan teyit ettirerek buna iliskin belgeyi onaya eklemek zorundadir.
Ihalenin iptal edilmesi
MADDE 18– (1) Sozlesme imzalanana kadar idare, arastirma ye gelistirme hizmeti ahnum iptal edebilir. Bu durum, idarece isteklilere duyurulur. Ihalenin iptal edilmesi nedeniyle isteklilerce idareden herhangi bir hak talebinde bulunulamaz.
DORDUNCU BOLUM
Mari Sartname, Teknik Sartname ye Sozlesme
Sartnamelerin hazirlanmasi
MADDE 19– (1)
Yapilacak arastirma ve gelistirme hizmet alimlannda idare tarafmdan ihtiyac
duyulmasi halinde bu Usul ye Esaslarda yer alan sekilde teknik sartname ye
idari sartname hazirlanir.
idari sartnameler
MADDE 20- (1) Mari $artname, isin ozelligine gore, 4734 sayth Kanun, 5/1/2002 tarihli ye 4735 sayth Kamu Ihale Sozle$meleri Kanunu ye diger mevzuatin emredici hi ktimlerine aykin olmamak $arttyla idare tarafindan dtizenlenir.
Teknik sartnameler
MADDE 21- (1) Arastirma ye gelistirme hizmeti ahmlannda, gerek duyulmasi halinde almacak hizmetin teknik ayrmtilarmi ve sartlanrn gosteren bir teknik $artname hazirlanabilir.
- tdarece hazirlanacak teknik sartnamelerde belirlenecek teknik kriterlerin, verimliligi ye fonksiyonelligi saglamaya yonelik olmasi, rekabeti engelleyici hususlar icermetnesi ve bah
istekliler icin firsat saglamast zorunludur.
- Teknik $artnamelerde, varsa ulusal ve/veya uluslararasi teknik standartlara uygunlugu saglamaya yonelik dazenlemeler de yapthr. Bu sartnamelerde teknik ozellildere ye tanimlamalara yer verilir.
- Hizmet ahmmtn her Vida ozelligini belirten teknik $artnamelerin idarece haztrlanmast esastir. Ancak, almacak hizmetin ozelligi nedeniyle idarece hazirlanmasmm milmkiin olmachgunn ihale yetkilisi tarafindan onaylanmasi kaydiyla, teknik $artnameler, 4734 sayth Kanun hiikamlerine uygun olarak ihale yoluyla hazirlattinlabilir.
Sozlesmede yer almasi zorunlu hususlar
MADDE 22- (1) Bu Usul ye Esaslara gore diizenlenecek sozlegnelerde asagidaki hususlann belirtilmesi zorunludur:
- tin adi, niteligi, tiira ve 4 tanimi.
- Idarenin adi ye adresi.
- Yiiklenicinin adi veya ticaret unvam, tebligata esas adresi.
9) Varsa alt yaldenicilere bilgi ye sorumluluklar.
- Sijzle$menin bedeli, tani ve siiresi.
- Odeme yen ye sartlanyla avans verilip verilmeyecegi, verilecekse $artlan ve miktan. 1) Sazle$me konusu isler icin fiyat farki ongorulecek ise ne $ekilde hesaplanacagt. g) Ulapm, sigorta, vergi, resim ye harc giderlerinden hangilerinin sozlegne bedeline
dahil olacagt.
- Vergi, resim ve harclar ile sozlesme ile ilgili diger giderlerin kimin tarafindan odenecegi.
- !hale veya dogrudan temin doktimamnda yer alan bfittin belgelerin sozle$menin eki oldugu.
- Kesin teminat miktan ile kesin teminatm iadesine ili$kin $artlar.
i) Garanti istenilen hallerde, garanti stiresi ye garantiye $artlar.
- I in yapilma yeri, teslim etme ve teslim alma $ekil ve $artlan.
- Gecikme halinde almacak cezalar.
1) Miicbir sebeplerle sure uzatimi verilebilme sartlan.
- Denetim, muayene ye kabul islemlerine ili kin $artlar.
- Sozlegnede degi$ildik yapilma $artlan.
- Sozlestnenin feshine ili$kin sartlar.
YOldenicinin sozlesme konusu is ile ilgili calistiracagi personele ilislcin sorumlululdari.
p) Anlasmazliklann
Siizlemede deligklik yawlmast ye sozlesmenin devri
MADDE 23- (1) Sozle§me imzalandiktan sonra, soziesme bedelinin 411mamasi ye
idare ile ytiklenicinin anlasmast kaydiyla; isin
yapilma veya teslim yen ile sUresinden
once
yapilmasi veya teslim edilmesi kaydiyla isin siiresi ve bu sureye uygun olarak
odeme sart1an hususlarmda sozlesme hiikiimlerinde degisiklik
- Sozlesme, zorunlu hallerde ihale yetkilisinin yazih izni ile baskasina devredilebilir. Ancak, devralacaklarda dog’rudan temin veya pazarhk usulii ihaledeki ilk sartlann aranmasi zorunludur. Aynca, isim ye stati degisikligi geregi yapilan devirler hark olmak iizere bir sozlesmenin devredildigi tarihi takip eden tic yil icinde ayrn yiiklenici tarafindan baska bir sozlesme devredilemez ye devir alinamaz.
- izinsiz devredilen veya devralman veya bir sozlesmenin devredildigi tarihi takip eden iic yil icinde devredilen veya devralman sozlesmeler feshedilerek, devreden ye devralanlar hakkmda, 4735 sayih Kanun hiikiimleri uygulamr.
Sozlesmenin feshi ye tasfiyesi
MADDE 24- (1) Sozlesmenin feshi ye tasfiyesiyle ilgili hususlarda, 4735 saph Kan–mull ilgili hnkumleri uygulamr.
BESiNCI BOLUM
Cesitli ye Son Hfikiimler
Teminatlar
MADDE 25- (1) Idarenin ihtiyacma gore, yapilacak olan arastirma ye gelistirme hizmeti ahmlarmda gecici ve kesin teminat istenmesi, ihale doldimanmda cllizenleme yapmak sarnyla ongoriilebilir.
- Teminat mektubu istenmesi halinde, bu teminat mektuplannm kapsam ye sekli idarece belirlenir ye ihale dokiimamnda yer verilir.
- Arastirmact ye arastrma gruplannca yOriltillecek olan arastirma ye gelistirme hizmeti ahmlarmda teminat olarak kabul edilen degerler ilzerinden idarece belirlenen miktarda, teklif bedelinin % 3 linden az olmamak iizere gecici teminat, sozlesme bedelinin % 6 smdan az olmamak iizere kesin teminat
- Kesin teminat mektuplannin stiresi, isin bins tarihi dikkate ahnarak kesin kabuliin yapildigt tarihten sonraki bir tarih olmak kaydiyla, idare tarafindan belirlenir.
- Avans verilmesi durumlannda ahnacak olan avans teminat mektuplannm siiresi, avansin mahsup siiresi goz oniinde bulundurularak idare tarafindan belirlenir.
- Yabanci bankalann veya benzeri kredi kuruluslarmm kontrgarantilerine dayarnlarak verilecek teminat mektuplarmda, kontrgarantiyi veren yabanci banka veya kredi kuruluslarmin ismi ve teminatimn kontrgarantili oldugu belirtilmek zorundadir.
Kesin teminat ye ek kesin teminatlarm verilmesi
MADDE 26- (1) Taahhticliin, proje formate ve sozlesme hiiktimlerine uygun olarak yerine getirildigi ye yiiklenicinin bu isten dolayi idareye herhangi bir borcunun olmadtgi tespit
edildikten sonra ahnmis olan kesin teminatm; Sosyal
Giivenlik Kurumundan beigesinin
getirildigi saptandiktan sonra, alman hizmet igin bir garanti stiresi
ongOrtilmesi halinde yarisi, garanti siiresi doiduktan sonra kalam, garanti
silresi ongiirtilmeyen hallerde ise tamami yiiklenieiye fade edilir.
(2) Yiiklenicinin bu i nedeniyle idareye ye Sosyal Giivenlik Kurumuna olan borclan ile ticret ve ficret sayilan odemelerden yapilan kanuni vergi kesintilerinin, kabul tarihine veya varsa garanti siiresinin bitimine kadar odenrnemesi halinde, protesto cekmeye ve hiiktim almaya gerek kalmaksizin kesin teminatlar paraya cevrilerek borclanna karsilik mahsup edilir, varsa kalam yiikleniciye verilir.
lade edilmeyen teminatlar
MADDE 27- (1) Bu Usul ve Esaslara gore mahsup itlemi yapilmasina gerek bulunmayan hallerde, isin kabul tarihinden veya garanti suresinin bitim tarihinden itibaren iki
icinde idarenin yazili uyansina ragmen talep edilmemesi nedeniyle fade edilmeyen kesin teminat melctuplan hiikiimsilz kahr. Teminat mektubu dismdaki teminatlar sfirenin bitiminde Hazineye gelir kaydedilir.
Miicbir sebepler
MADDE 28- (1) Milcbir sebep olarak kabul edilebilecek halter asagida
a) Dogal afetler.
b) Kanuni grey.
c) Genel salgm hastaltk.
- Kismi veya genel seferberlik Ham.
d) Gerektiginde idare tarafmdan belirlenecek benzeri diger halter.
(2) Sure uzatimi verilmesi, sozlesmenin feshi gibi durumlar da dahil olmak ilzere, idare tarafindan yukanda belirti len hallerin mficbir sebep olarak kabul edilebilmesi icin; yiikleniciden kaynaklanan bir kusurdan ileri gelmemit olmasi, taahhiidiin yerine getirilmesine engel nitelikte olmasi, yilklenicinin bu engeli ortadan kaldirrnaya gilefintin yetmemis bulunmasi, miicbir sebebin meydana geldigi tarihi izleyen yirmi gun icinde yuklenicinin idareye yazili olarak bildirimde bulunmasi ye yetkili merciler tarafindan belgelendirilmesi zorunludur.
Mucbir sebeplerden dolayt sozlesmenin feshi
MADDE 29- (1) Milcbir sebeplerden dolayi sozlesmenin feshedilmesi halinde, hesap genel hfildimlere gore tasfiye edilerek, kesin teminat ye varsa ek kesin teminatlar fade edilir.
Sozlesme kapsammda yaphrtlabilecek Have isler, is eksilisi ye ‘sin tasfiyesi MADDE 30- (1) Arastirma ye gelistirme hizmeti ahrrnnda, si5zlesmede ongorillemeyen durumlar nedeniyle bir arnsimn zorunlu olmasi halinde, artisa konu olan is;
- Sozlesineye esas proje icinde kalmasi,
- idareyi kiilfete sokmakstzin asil i5ten aynlmastrim teknik veya ekonomik olarak miimkiin olmamast,
sartlanyla, sozlesme bedelinin % 20 sine kadar oran dahilinde, sure haric sozlesme ye ihale doktimanindaki hiikihnler cercevesinde ayni yfikleniciye yapartlabilir.
(2) isin birinci fikradalci tartlar dahilinde tamamlanamayacagmm anlasilmast durumunda ise ants yapilmaksizin hesabi genel htildirnlere gore tasfiye edilir. Ancak bu
durumda, tamammin ihale dolciimani ye
sozlesme hificilmlerine uygun olarak yerine
getirilmesi zorunludur.
(3) Sozlesme bedelinin % 80 inden daha diisiik bedelle tamamlanacagt anlastlan islerde, yitklenici isi bitirmek zorandachr. Bu durumda yiikleniciye, yapmis oldugu gercek giderieri ye yiiklenici karma karsthic olarak, sozlesme bedelinin % 80 i ile sozlesme fiyatlanyla yaptigt isin tutan arasmdaki bedel farlumn % 5 i gecici kabul tarihindeki fiyat1ar uzerinden odenir.
Denetim, muayene ye kabul islemleri
MADDE 31– (1) Teslim edilen hizmet veya yamlan muayene ye kabul
ihale yetkilisi tarafindan gorevlendirilen uzman ve/veya ilgili personelden olusan ye proje koordinatorii dahil en az uc kisiden miitesekkil Proje tzleme Grubu tarafmdan yapthr. Proje tzleme Grubu, projenin sozlesme hiikiimlerine ye proje teklif formatma varsa teknik sartname ile idari sarmameye ye bilimsel kriterlere g8re yurutulup yilnitiilmedigini her asamada kontrol
edebilir, muayene ye kabule gonislerini raporla belirtir.
(2) Sozlesmede hokum bulunrnast halinde, arastirma ve gelistirme hizmetinin miistakil lcullamma elverish bOliimleri icin lusmi kabul yapilabilir.
Ceza ye ibaleden yasaldama
MADDE 32– (1) Bu Usul ye Esaslar kapsammdaki ceza ye ihalelerden yasaklama hususlan 4734 sayth Kanun ve 4735 sayth Kanun hiikiimlerine tabidir.
Bildirim ve tebligat esaslart
MADDE 33– (1) Aday ye isteklilere yaptlacak her turlu bildirim ve tebligat, Bakanhkca ihale dokilmanmda farkh bir dazenleme yapilmadigh takdirde 4734 sayth Kanunun 65 inci maddesine gore yapthr.
Diger hususlar
MADDE 34– (1) Bu Usul ye Esaslarda htildim bulunmayan hallerde 4734 sarlt Kanun ye 4735 sayth Kanun ile ilgili mevzuat hukiimleri uygulamr.
Ydriirlikten kalchnlan mevzuat
MADDE 35– (1) Mulga Aile ve Sosyal Politikalar Bakanhgt tarafmdan 4734 sari’ Kamu tltale Kanununun 3 fluff maddesinin (1) bendi kapsamanda yamlacak ihalelere ili kin 13/8/2012 tarihli ve 2012/3577 sayth Bakanlar Kurulu Karam ile yilrarliige konulan ekli Esaslar ile rniilga calisma ve Sosyal Gilvenlik Bakanh’gt tarafindan 4734 say& Kamu lhale Kanununun 3 Mica maddesinin (f) bendi kapsammda yapilacak ihalelere iliskin 1/5/2017 tarihli ye 2017/10233 sayth Bakanlar Kurulu Karam ile yarurliige konulan ekli Esaslar ytiffultikten kalchnlmistir.
Mevcut ihaleler
GEC1C1 MADDE 1– (1) Bu Usul ye Esaslann yiirurluge girdigi tarihten Once ihale edilecegi veya ahm yaptlacagt yazth olarak duyurulmus veya dam yapilmis bulunan isler, tabi oldugu mevzuat hillciimlerine gore sonuclanchnhr.
Yurtirlidt
MADDE 36- (1) Bu Usul ye Esaslar yaymu tarihinde yiiriirliige girer.
