• Anasayfa
    • KD Bülten
    • YD Online Dergi
    • Kullanıcı Girişi
    • DANIŞMANLIK HİZMETLERİ
      • Kamu İhale Danışmanlığı
        • Yıllık İhale Danışmanlığı
        • Proje Bazlı İhale Danışmanlığı
        • Yılsonu İhale Danışmanlığı
        • Uyuşmazlık ve Şikayet Süreçleri
        • Denetim Hizmetleri
        • Hukuki Görüş Hazırlanması Hizmetleri
      • Özel Sektör İhale Danışmanlığı
        • Yıllık İhale Danışmanlığı
        • Proje Bazlı İhale Danışmanlığı
        • Uyuşmazlık ve Şikayet Süreçleri
        • Teklif Dosyası Hazırlanması Hizmetleri
        • Aşırı Düşük Teklif Savunma Hazırlama Hizmetleri
        • Hukuki Görüş Hazırlanması Hizmetleri
      • Mali Yönetim Danışmanlığı
        • Stratejik Plan Eğitimi
        • Faaliyet Raporu Danışmanlık Hizmetleri
        • Performans Programı Danışmanlık Hizmetleri
        • Risk Yönetimi Hizmetleri
        • Muhasebe Danışmanlık Hizmetleri
        • Bütçe Hizmetleri
        • Taşınır Kayıt Sistemi Danışmanlık Hizmetleri
      • Canlı Danışma
    • EĞİTİM HİZMETLERİ
      • İhale Mevzuatı
        • Kamu İhale Eğitimi
        • İhale Sözleşme Eğitimi
        • Şikayet Süreçleri Eğitimi
        • Hakediş Süreç Eğitimi
        • İhale Uygulamaları Eğitimi
        • Aşırı Düşük Sorgulama Eğitimi
      • Özel Sektör Eğitimi
        • Kamu İhale Eğitimi
        • Şikayet Süreçleri Eğitimi
        • Teklif Dosyası Hazırlama Eğitimi
        • İhale Sözleşme Eğitimi
        • Fiyat Farkı Eğitimi
      • Mali Mevzuat
        • 5018 sayılı KMYKK Eğitimi
        • Muhasebe Eğitimi
        • Bütçe Eğitimi
        • Dönem Sonu İşlemleri
        • İç Kontrol Eğitimi
        • Stratejik Plan Eğitimi
        • Taşınır Kayıt Sistemi Eğitim
      • Yayınlar
        • Yasal Dayanak
        • Mevzuat Takip
        • KD Bülten
        • İhale Makaleleri
        • Makale
        • KİK Duyuru
    • REFERANSLAR
    • HAKKIMIZDA
    • İLETİŞİM
    • Anasayfa
    • KD Bülten
    • YD Online Dergi
    • Kullanıcı Girişi

    Virgülden Sonra Yuvarlama – İhalenin İptalinin İptali

    • Anasayfa
    • Temel İlkeler İhale Danışmanı
    • Virgülden Sonra Yuvarlama – İhalenin İptalinin İptali
    BÜYÜK ENDÜSTRİYEL KAZALARDA UYGULANACAK DÂHİLİ ACİL DURUM PLANLARI HAKKINDA TEBLİĞ
    Ağustos 14, 2020
    Sözleşmenin Feshine İlişkin Şartların Belirtilmesi Zorunluluğu
    Ağustos 18, 2020
    Kategori
    • İhale Danışmanı
    • İhale Danışmanı Ankara
    Terimler
    • ihale danışmanı
    • ihale danışmanlığı

    Virgülden Sonra Yuvarlama – İhalenin İptalinin İptali

    Karar No              : 2020/UY.I-1329

    BAŞVURUYA KONU İHALE:

    2020/227983 İhale Kayıt Numaralı “Doğubayazıt Belediyesi 2020 Yılı Asfalt Kaplama, Asfalt Yama, Beton Alımı ve Beton Parke Bordür Döşenmesi Yapım İşi” İhalesi

    KURUMCA YAPILAN İNCELEME:

    Doğubayazıt Belediye Başkanlığı Fen İşleri Müdürlüğü tarafından 01.06.2020 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “Doğubayazıt Belediyesi 2020 Yılı Asfalt Kaplama, Asfalt Yama, Beton Alımı ve Beton Parke Bordür Döşenmesi Yapım İşi” ihalesine ilişkin olarak Efferent İnşaat A.Ş-Ramazan Ağaoğulları İnş. Taah. Nak. San. ve Tic. Ltd. Şti. İş Ortaklığının 22.06.2020 tarihinde yaptığı şikayet başvurusunun, idarenin 26.06.2020 tarihli yazısı ile reddi üzerine, başvuru sahibince  30.06.2020 tarih ve 28808 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 30.06.2020 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.

    Başvuruya ilişkin olarak 2020/1048 sayılı şikâyet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.

    KARAR:

    Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi:

    İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle; ihalede sunmuş oldukları teklif fiyatı ile kamu yararı sağlanacak olmasına karşın, idarece bir gerekçe oluşturularak ihalenin iptal edildiği, ihale komisyonu başkanının karşı oyuyla alınan iptal kararında ve idarece şikayet başvurusuna verilen cevapta iptal gerekçesinin, fiyat dışı unsur puanlamasında virgülden sonra kaç basamağın dikkate alınacağı belirtilmediğinden teklif değerlendirmesinin sağlıklı şekilde yapılamayacağının anlaşılması olarak belirtildiği, oysaki Kamu İhale Genel Tebliği’nin ilgili hükümleri ile Kamu İhale Kurulu kararları doğrultusunda, fiyat dışı unsurların puanlanmasında da virgülden sonra iki haneye yuvarlama yapılması gerektiği, idari şartnamelerde özel düzenleme bulunmayan hallerde mevzuattaki genel düzenlemelerin esas alınması gerektiği, Kamu İhale Genel Tebliği’nde yuvarlama işlemlerinin nasıl yapılacağının açıklandığı, fiyat dışı unsur değerlendirmesindeki matematiksel işlemlere yönelik idare tarafından özel bir düzenleme yapılmadığından Kamu İhale Genel Tebliği’nde belirtilen esasların uygulanması gerektiği, dolayısıyla fiyat dışı unsur değerlendirmesinin nasıl yapılacağına ilişkin belirsizlik bulunduğu gerekçesiyle ihalenin iptal edilmesinin Kamu İhale Kanunu’nun temel ilkelerine aykırı olduğu iddialarına yer verilmiştir.

    İptal gerekçeleri ile sınırlı olarak yapılan inceleme sonucunda aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir.

    Doğubayazıt Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü tarafından birim fiyat teklif alınmak suretiyle gerçekleştirilen “Doğubayazıt Belediyesi 2020 Yılı Asfalt Kaplama, Asfalt Yama, Beton Alımı ve Beton Parke Bordür Döşenmesi Yapım İşi” ihalesinde 17 adet ihale dokümanının e-imza kullanılarak indirildiği, 01.06.2020 tarihinde yapılan ihaleye 5 isteklinin katıldığı, 17.06.2020 tarihli ihale komisyonunu kararı ile ihalenin iptal edildiği ve söz konusu kararın aynı tarihte ihale yetkilisince onaylanarak EKAP üzerinden tüm isteklilere bildirildiği anlaşılmıştır.

    …

    İhalenin iptali konusunda idarelerin takdir yetkisi bulunmakta ise de iptal gerekçesinin Kanun’un amacına ve takdir yetkisinin kullanımına ilişkin hukuk ilkelerine uygun şekilde ortaya konması gerekmektedir.

    Bu çerçevede, ihalenin iptal gerekçesine ilişkin olarak yapılan incelemede aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir.

    17.06.2020 tarihli ihale komisyonu kararında ihalenin iptal gerekçesi “İdari Şartname’nin 35.1’inci maddesinde “Bu ihalede ekonomik açıdan en avantajlı teklif, fiyatla birlikte fiyat dışı unsurlar da dikkate alınarak belirlenecektir.” ibaresi yer almaktadır. Değerlendirme “teklif fiyatı” ile “kalite ve teknik değer nitelik” olmak üzere iki kısımda yapılacaktır. Kalite ve teknik değer nitelik puanlamasının sağlıklı bir şekilde yapılabilmesi için idarenin, katılımcılara isteklinin iş kalemi için teklif ettiği bedelin toplam teklif bedeline oranı alt sınır yüzdesini ve isteklinin iş kalemi için teklif ettiği bedelin toplam teklif bedeline oranı üst sınırları oranlarının virgülden sonra (yuvarlamanın) kaç basamağın dikkate alınacağı belirtilmediğinden tekliflerin değerlendirilmesinin sağlıklı bir şekilde yapılamayacağı anlaşılmaktadır. Şartname’de belirtilen noksanlığın ihalenin neticelendirilmesine imkan tanımadığından dolayı Kamu İhale Genel Tebliği’nin “53.3.2. Fiyat dışı unsurların, Kanunun 5 inci maddesinde belirtilen ilkelere halel getirmeyecek bir biçimde idari şartnamede açık ve net olarak düzenlenmesi gerekmektedir.” madde hükmü gereği komisyonumuzun karara varamayacağı açıktır.

    Mevcut değerlendirmeler neticesinde ihalenin iptali 4 komisyon üyemiz tarafından uygun görülmüştür. …” şeklinde ifade edilmiştir.

    …

    17.07.2020 tarihli ve E.2020/10330 sayılı Kurum yazısı ile idareden inceleme kapsamında “Yapım İşleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin 62’nci maddesinin dördüncü fıkrasında yer alan “Fiyat dışı unsurlara, bu unsurların parasal değerlerine veya nispi ağırlıklarına ve hesaplama yöntemine yönelik düzenlemeyi yapan birim veya görevliler tarafından gerekçeli bir açıklama belgesi hazırlanır ve bu belge ihale onay belgesinin ekinde yer alır.” hükmü kapsamında düzenlenen gerekçeli açıklama belgesi” talep edilmiştir.

    İdarece 21.07.2020 tarihli ve 64459650/619 sayılı yazı ekinde gönderilen açıklama belgesinin “Yapım İşleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin 62’nci maddesinin dördüncü fıkrasına göre ekonomik açıdan en avantajlı teklifin belirlenmesinde kullanılmak üzere kalite ve teknik değer fiyat dışı unsur olarak belirlenmiştir. Bu unsurun parasal değerlerine veya nispi ağırlıklarına ve hesaplama yöntemine ilişkin veriler aşağıda belirtilmiştir.

    Teklif Fiyatı Puanlaması

    Teklif fiyatı puanlaması 50 tam puan üzerinden yapılacaktır.

    …

    Söz konusu iş kalemleri için isteklilerce teklif edilen fiyatlara ait tutarların toplam tekliflerine oranının; aynı iş kalemlerinin yaklaşık maliyetteki tutarlarının toplam yaklaşık maliyete oranının %85 – %115 aralığında (%85 ve %115 dahil) kalması durumunda her bir iş kalemi için yukarıdaki tabloda yer alan puanlar verilecektir. İsteklilerin teklif oranları %85 – %115 aralığı dışında kalıyorsa iş kalemleri için puan alamayacaklardır. Kalite ve teknik değer nitelik puanı, her bir iş kalemi için verilen puanların toplamıdır.

    Toplam Puan

    Toplam puan, teklif fiyat puanı ile kalite ve teknik değer nitelik puanının toplamıdır.

    Fiyat Dışı Unsurlar Dikkate Alınarak Değerlendirilmiş Teklif Bedeli

    Formül: FDTF = (ETF x 100) / TTP

    FDTF: İsteklinin fiyat dışı unsurlar dikkate alınarak değerlendirilmiş teklif bedeli,

    ETF: Toplam puanı en yüksek istekliye ait teklif bedeli,

    TTP: İsteklinin toplam puanı

    Ekonomik Açıdan En Avantajlı Teklif

    Ekonomik açıdan en avantajlı teklif, fiyat dışı unsurlar dikkate alınarak değerlendirilmiş

    teklif bedeli en düşük olan istekliye ait teklif bedelidir.” şeklinde düzenlendiği görülmüştür.

    Kamu İhale Genel Tebliği’nin 53.3’üncü maddesinde yer alan ekonomik açıdan en avantajlı teklifin fiyat dışındaki unsurlar da dikkate alınarak belirlenmesi ile ilgili açıklama kapsamında “ihale konusu işi oluşturan bileşenler itibarıyla isteklinin teklifi ile yaklaşık maliyet yapısının birbiri ile uyumu” hususunun fiyat dışı unsur olarak belirlenebileceği; inceleme konusu ihalede, ekonomik açıdan en avantajlı teklifin fiyatla birlikte fiyat dışı unsurlar da dikkate alınarak belirlenmesinin öngörüldüğü, fiyat dışı unsur olarak düzenlenen kalite ve teknik değer nitelik puanlamasında, ihale dokümanında belirlenen 8 adet iş kaleminin her biri için isteklilerce teklif edilen fiyatların toplam teklif fiyatlarına oranının, aynı iş kalemlerinin her birinin yaklaşık maliyetteki tutarının toplam yaklaşık maliyet tutarına oranının %85-%115’i aralığında (%85 ve %115 dahil) kalması durumunda isteklilere puan verileceği, idare tarafından belirlenen alt sınır ile üst sınır değerlerine eşit veya bu değerler arasında bir oran sağlamayan isteklilere ise puan verilmeyeceği anlaşılmaktadır.

    İhale komisyonunun 17.06.2020 tarihli kararında, fiyat dışı unsurların İdari Şartname’de açık ve net olarak düzenlenmesi gerektiğinden bahisle, isteklinin iş kalemi için teklif ettiği bedelin toplam teklif bedeline oranı alt ve üst sınır değerlerinin virgülden sonra kaç basamağının dikkate alınacağı belirtilmediğinden kalite ve teknik değer nitelik puanlamasının sağlıklı şekilde yapılamayacağı gerekçesiyle ihalenin iptal edilmesine karar verildiği anlaşılmıştır.

    Başvuru konusu ihaleye ait ihale onay belgesinin ekinde yer alan gerekçeli açıklama belgesinde bu hususta bir açıklamanın bulunmadığı, İdari Şartname’nin fiyat dışı unsurların hesaplama yöntemine yönelik 35.1’inci maddesinde, kalite ve teknik değer nitelik puanlamasına esas işlemlerde yuvarlama yapılacağına veya yuvarlama işlemlerinde ondalık basamaklı sayıların virgülden sonra kaç basamağının dikkate alınacağına dair bir düzenlemeye yer verilmediği ve ihale dokümanın mevcut haliyle kesinleştiği anlaşılmıştır.

    Bu itibarla, ihale dokümanında açık bir düzenleme bulunmamasının ihalenin sonuçlandırılmaması gerektiği sonucunu doğurmayacağı, uyuşmazlığa konu ihalede fiyat dışı unsurlara ilişkin hesaplamalar bakımından yuvarlama yapılacağına yönelik bir kural bulunmadığından, kesinleşen ihale dokümanına uygun şekilde, virgülden sonraki ondalık basamaklar için yuvarlama yapılmadan ve tüm istekliler bakımından işlem sonuçlarının değişmeyeceği şekilde virgülden sonraki basamak sayısının tespit edilmesi suretiyle işlemlerin gerçekleştirilebileceği anlaşıldığından, ihale komisyonu kararında yer verilen ihalenin iptaline ilişkin gerekçenin yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.

    Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun’un 65’inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen 30 gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere,

    İdarenin ihalenin iptali kararının iptaline,

    Oybirliği ile karar verildi.

    Paylaş
    Kameder İhale Danışmanlığı
    Kameder İhale Danışmanlığı

    İlgili yazılar

    Şubat 2, 2021

    Yeterlik Bilgileri Tablosunda Pay Defterine İlişkin Herhangi Bir Bilginin Beyan Edilmediği


    Read more
    Ocak 26, 2021

    KAMU İHALE TEBLİĞİ (TEBLİĞ NO: 2021/1)


    Read more
    Aralık 8, 2020

    İmalatlar İçin İdarece Öngörülen 30 Günlük Süre – Sayıştay Kararı


    Read more

    Bir cevap yazın Cevabı iptal et

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Kategoriler

    • Aşırı Düşük Teklif
      • Aşırı Düşük Hazırlama
        • İş Deneyim Belgesi
      • Aşırı Düşük Savunma
      • Aşırı Düşük Teklif Nasıl Hazırlanır
      • Aşırı Düşük Teklif Savunma
      • Aşırı Düşük Teklif Savunma Danıştay Kararı
      • Malzemeli Yemek Aşırı Düşük
      • Öğrenci Taşıma İhalesi
      • Yapım Aşırı Düşük Teklif Hazırlama
      • Yapım Aşırı Düşük Teklif Savunmasında Akaryakıt Dönüşümü
      • Yemek Aşırı Düşük
      • Yemek Aşırı Düşük Hazırlama
    • Aşırı Düşük Teklif Nedir
    • Danışmanlık Hizmetleri
      • Kamu İhale Danışmanlığı
      • Mali Yönetim Danışmanlığı
      • Özel Sektör İhale Danışmanlığı
    • Eğitim Hizmetleri
      • İhale Mevzuatı
      • Mali Mevzuat
      • Özel Sektör Eğitimi
      • Yayınlar
        • KİK Duyuru
        • Makale
        • Mevzuat Takip
          • Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliği
    • Elektronik İhale
    • Fiyat Farkı Kararnamesi
    • İhale Danışmanı
    • İhale Danışmanı İstanbul
    • İhale Danışmanlığı İstanbul
    • İhalenin İptali
      • İhalenin İptalinde İdarenin Takdir Yetkisi
      • İhalenin İptalinde İdarenin Takdir Yetkisinin Denetlenmesi
    • İsteklinin Şikayet ve İtirazen Şikayet Başvurusunda Bulunma Hakkı
    • Kesinleşen İhale Dokümanına Göre İşlem Yapılması
    • Mahkeme Kararları
      • Danıştay Kararı
    • Public Procurement
      • Public Procurement Consultancy
      • Public Procurement Law
      • Public Procurement Turkey
    • Temel İlkeler
      • Danıştay Kararı
      • Değerlendirme Dışı Bırakılma
      • Elektronik İhale
      • İhale Danışmanı
      • İhale Danışmanı Ankara
      • İhale Danışmanlığı
      • İhale Dokümanının Belirsiz Olması
      • ihale dokümanının kesinleşmesi
      • İhale Şikayet
      • İhaleden Yasaklılık
      • İş Deneyim Belgesi
      • KİK Şikayet
      • R Katsayısı
      • Rekabet İlkesi
      • Sayıştay Kararı
      • Sayıştay Kararları
      • Teknik Bilirkişi Görüşüne Başvurulması
    • YANSIMALAR
    • Yasal Dayanak Dergisi
      • Yasal Dayanak 1. Sayı
      • Yasal Dayanak 2. Sayı
      • Yasal Dayanak 3. Sayı
      • Yasal Dayanak 4. Sayı
    • Yemek Aşırı Düşük Nasıl Hazırlanır
    • Yeterlik Kriteri
    • Yurt Dışında Yapılan İş Deneyim Tevsiki

    Size nasıl yardımcı olabiliriz?
    Kameder İhale Danışmanlığı, müşterilerinin ihale mevzuatı ile ilgili sorunlarına en etkin çözümleri ve cevapları sunmaktadır. Danışmanlık ve eğitim hizmetlerimizle ilgili bilgi almak için lütfen bize ulaşın.

    Kameder, şirketinizin mal, yapım ve hizmet alımlarında karşı karşıya kaldığı aşırı düşük teklif sorgulamalarında 8 yıllık bilgi ve tecrübesi ile yanınızda.

    Kameder; Gerek idare gerekse Kik nezdinde yapılacak başvurularda gerekli hukuki desteği sağlar.

    Yasal Dayanak Online Dergicilik; Yasal Dayanak Dergisi okurlarını online dergi olarak karşılıyor. Tüm dergi içeriği tek tıkla karşısınızda.

    Kameder Bültene Kayıt Olun

    © 2008-2019 Kameder İhale Danışmanlığı - Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz.
    SAHANET.NET