• Anasayfa
    • KD Bülten
    • YD Online Dergi
    • Kullanıcı Girişi
    • DANIŞMANLIK HİZMETLERİ
      • Kamu İhale Danışmanlığı
        • Yıllık İhale Danışmanlığı
        • Proje Bazlı İhale Danışmanlığı
        • Yılsonu İhale Danışmanlığı
        • Uyuşmazlık ve Şikayet Süreçleri
        • Denetim Hizmetleri
        • Hukuki Görüş Hazırlanması Hizmetleri
      • Özel Sektör İhale Danışmanlığı
        • Yıllık İhale Danışmanlığı
        • Proje Bazlı İhale Danışmanlığı
        • Uyuşmazlık ve Şikayet Süreçleri
        • Teklif Dosyası Hazırlanması Hizmetleri
        • Aşırı Düşük Teklif Savunma Hazırlama Hizmetleri
        • Hukuki Görüş Hazırlanması Hizmetleri
      • Mali Yönetim Danışmanlığı
        • Stratejik Plan Eğitimi
        • Faaliyet Raporu Danışmanlık Hizmetleri
        • Performans Programı Danışmanlık Hizmetleri
        • Risk Yönetimi Hizmetleri
        • Muhasebe Danışmanlık Hizmetleri
        • Bütçe Hizmetleri
        • Taşınır Kayıt Sistemi Danışmanlık Hizmetleri
      • Canlı Danışma
    • EĞİTİM HİZMETLERİ
      • İhale Mevzuatı
        • Kamu İhale Eğitimi
        • İhale Sözleşme Eğitimi
        • Şikayet Süreçleri Eğitimi
        • Hakediş Süreç Eğitimi
        • İhale Uygulamaları Eğitimi
        • Aşırı Düşük Sorgulama Eğitimi
      • Özel Sektör Eğitimi
        • Kamu İhale Eğitimi
        • Şikayet Süreçleri Eğitimi
        • Teklif Dosyası Hazırlama Eğitimi
        • İhale Sözleşme Eğitimi
        • Fiyat Farkı Eğitimi
      • Mali Mevzuat
        • 5018 sayılı KMYKK Eğitimi
        • Muhasebe Eğitimi
        • Bütçe Eğitimi
        • Dönem Sonu İşlemleri
        • İç Kontrol Eğitimi
        • Stratejik Plan Eğitimi
        • Taşınır Kayıt Sistemi Eğitim
      • Yayınlar
        • Yasal Dayanak
        • Mevzuat Takip
        • KD Bülten
        • İhale Makaleleri
        • Makale
        • KİK Duyuru
    • REFERANSLAR
    • HAKKIMIZDA
    • İLETİŞİM
    • Anasayfa
    • KD Bülten
    • YD Online Dergi
    • Kullanıcı Girişi

    Toplu Taşıma İhalesi – Ceza Düzenlemesi

    • Anasayfa
    • Temel İlkeler İhale Danışmanı Ankara
    • Toplu Taşıma İhalesi – Ceza Düzenlemesi
    Birlikte İhale Edilmede Kabul Edilebilir Doğal Bağlantı
    Haziran 10, 2020
    ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI YÜKSEK FEN KURULU BAŞKANLIĞININ ÇALIŞMA USÛL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
    Haziran 11, 2020
    Kategori
    • İhale Danışmanı Ankara
    • İhale Danışmanlığı
    Terimler
    • İhale Danışmanı
    • ihale danışmanlığı

    Karar No              : 2020/UH.II-893

    BAŞVURUYA KONU İHALE:

    2020/80240 İhale Kayıt Numaralı “Şehiriçi Toplu Taşıma” İhalesi

    KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:

    İETT İşletmeleri Genel Müdürlüğü tarafından 18.03.2020 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “Şehiriçi Toplu Taşıma” ihalesine ilişkin olarak Dicle Temizlik Sosyal Hizmetler İnş. Turizm Yemek San. ve Tic. Ltd. Şti.nin 10.03.2020 tarihinde yaptığı şikâyet başvurusunun, idarenin 13.03.2020 tarihli yazısı ile reddi üzerine, başvuru sahibince 23.03.2020 tarih ve 14899 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 23.03.2020 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.

    Başvuruya ilişkin olarak 2020/546 sayılı itirazen şikâyet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.

    KARAR:

    Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi.

    İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle,

    3 Cezaların toplam teklif tutarı üzerinden değil de teklif edilen birim fiyat üzerinden kesileceği düzenlemelerinin mevzuata aykırı olduğu,

    …

    3) Başvuru sahibinin 3’üncü iddiasına ilişkin olarak:

    Teknik Şartname’nin “Cezalar” başlıklı 5.4.4’üncü maddesinde “Cezalar

    Aşağıda sayılan haller sözleşmeye aykırılık halleri olup, her bir fiilin işlenmesi halinde şartnamenin ilgili maddelerinde düzenlenen itiraz, savunma ve değerlendirme işleminin sonucunda verilen karar ve yapılacak tahakkuk gerçekleşecektir. Cezalar yer tesliminden itibaren 30 takvim gününden sonra başlayacaktır.

    Servis oranının karşılanmaması durumunda; eksik araç başına “Servis Oranının Karşılanamaması” cezası uygulanacaktır. Servise mani hal taşıyan araçların servise verilip verilmeyeceğine idare yetkilileri karar verecektir. Servise mani araçların servise verilmesi durumunda yüklenicinin cezai sorumluluğu ortadan kalkmaz.

    İdarenin kullandığı programlarda servise hazır beyan edildiği halde servise çıkamayan her araç servis oranı hesabında servise mani olarak değerlendirilecektir.

    Ondalık küsuratlı servis sayıları yukarıya ötelenecektir. (Örneğin 92,03 servis vermesi gerekiyorsa 93 araç hazırlanması gerekmektedir.)

    Servise hazır olarak beyan edildiği halde arızalı olduğu için servise çıkamayan veya geç çıkan araçlara araç başı “Servise Hazır Beyan Edilen Arızalı Araç” cezası uygulanacaktır.

    Servise hazır olarak belirtilen araçlarda kirli araç tespit edilmesi durumunda yükleniciden araç servise çıkana kadar aracı temizlemesi istenebilir. İdare personeli, yüklenici firmanın servise hazır araç beyanından sonra araç servis çıkış saatine kadar herhangi bir sürede denetim yapabilir. Araç iç ve dış temizliği tam olarak yapılmamış olan her araç için “Temizlenmeyen Araç” cezası uygulanacaktır. İdarenin aracı servise vermesi cezai müeyyideyi ortadan kaldırmaz.

    5.4.4.5. Sefer zayii cezası; Aşağıda tabloda verilen nedenlerden dolayı seferin yapılamaması veya yarım kalması durumunda herbir sefer için “sefer zayisi cezası” uygulanır. Araç bilgisayarları, yakıt ikmal (Aracın tam depo menzilinden fazla km yaptığı durumlarda ceza uygulanmayacaktır), bu kapsamın dışında tutulacaktır.

    …

    5.4.4.6. Garaja Gönderme Cezası; Serviste arızalanan aracın arızası giderilemeyerek garaja gönderilecek olursa sefer zayisi cezasına ek olarak (sefer zayisi var ise) garaja dönen her araç için “Arızalı Aracı Garaja Gönderme” cezası uygulanacaktır. Arızalı araç gün içinde tamir edilmesi halinde servis yedeği araç olarak kullanılabilir. Arızalı aracın Çekici ve Kurtarıcı ile garaja veya uygun lokasyona çekilmesi halinde “Arızalı Aracı Garaja Gönderme” yerine “Çekici ve Kurtarıcı Bedeli” hakedişinden kesilir.

    5.4.4.7. Hasar veya arıza kaydı açılan ve/veya garaja gönderilen her araç için (garaja gönderildiği zamanın) bir gün sonrasından başlamak üzere 15 gün içerisinde arızası giderilemeyen araç başına 16. günden itibaren,, 60 gün içerisinde hasarı giderilemeyen araç başına 61. günden itibaren günlük olarak “Zamanında Giderilemeyen Arıza ve Hasar” cezası uygulanır. Araçların hasar ve arıza onarımlarında geçen süreleri servis oranlarına dâhildir. Hasar veya arıza onarımlarında geçen sürelerinde servis oranına dahil edilir.

    5.4.4.8. Yüklenicin araçlara yakıt koymaması veya eksik yakıt koymasından kaynaklanan yolda kalması durumunda araç başına “Eksik Yakıt” ceza uygulanır. (Tam depoda araç 450 km yapmaktadır.) Aracın eksik yakıttan yolda kalması ve çekici kullanılması halinde “Eksik Yakıt” ve “Çekici ve Kurtarıcı Bedeli” hakedişinden kesilir.

    5.4.4.9. İdarenin sahip olduğu veya olacağı kalite belgeleri veya yönetim sistemi ile ilgili (EYS, 5S, vb.) iç ve dış tetkiklerde görülen uygunsuzluklar yüklenici tarafından düzeltilecektir. Tespit edilen ve 15 gün içerisinde giderilemeyen her uygunsuzluk için “EYS Uygunsuzluğu” cezası uygulanacaktır. Ayrıca 16. Günden itibaren giderilemeyen her uygunsuzluk için gün başına “Geciken EYS Uygunsuzluğu” cezası uygulanacaktır. 15 günde düzeltilemeyecek kapsamlı iş ve işlemler için İdare gerek görüldüğü takdirde ilave süre verilebilir.

    5.4.4.10. İş Sağlığı ve Güvenliği ekipmanlarının kullanılmadığının tespiti halinde (eldiven, maske, gözlük, ayakkabı, baret, yüksekte çalışma ekipmanı vb) her uygunsuzluk başına “İSG Uygunsuzluğu” cezası uygulanır.

    5.4.4.11. Yüklenici aracın servis esnasında arıza (ücret toplama, yolcu bilgilendirme sistemi dahil), hasar, kaza, yangın, vandalizm, terör olayları, gibi durumlarda 120 dk içinde araca müdahale etmemesi halinde veya sisteme kaydı doğru girmemesi durumunda arıza takip sistemi üzerinden Zamanında Müdahale Edilmeme kaydı oluşturulabilir, bu durumda “Zamanında Müdahale Edilmeme” cezası uygulanır.

    5.4.4.12. Teknik Şartname ve eklerinde bulunan fakat cezai maddesi bulunmayan her bir madde ve uygunsuzluk için, madde ve uygunsuzluk başına günlük “Diğer Uygunsuzluklar” cezası uygulanır.

    5.4.4.13. İdare tarafından istenen belge ve dokümanların İdareye teslim edilmemesi halinde her hak ediş döneminde “Belge ve Doküman Eksikliği” cezası uygulanır.

    5.4.4.14. Ana kompanent tamir ve onarımlarında, araç orijinali veya araç üreticisinin onayladığı yedek parçalar veya ana kompanent üreticilerinin onayladığı yedek parçaların kullanılmadığının tespiti halinde her bir değişen parça için “Ana Kompanent Kullanmama” cezası uygulanır.

    5.4.4.15. Ön akslarda hiçbir şart altında kaplama veya tamir işlemi yapılmış lastik kullanılmayacaktır. Diğer aks lastiklerinde ise hiçbir şart altında bir seferden fazla kaplama işlemi yapılmayacaktır. Maddeye uygun lastik kullanılmadığının tespiti halinde her lastik başına “Uygun Lastik Kullanmama” cezası uygulanır.

    5.4.4.16. Araçlara ait kamera kayıt görüntülerini talep etmesi halinde 24 saat içinde Yüklenici kayıtları İdareye teslim edecektir. Görüntünün İdareye teslim edilememesi halinde araç başına “Kamera Kayıt Cezası” cezası uygulanacaktır. (Kamera kayıt sisteminin kaza ve hasarda tamamen kullanılmaz hale gelmesi durumu hariç.)

    5.4.4.17. Motorin türleri ve spektleri konusunda TÜPRAŞ standart değerlerine uygun yakıt temin edilmemesi halinde “Uygunsuz Akaryakıt” cezası uygulanır.

    5.4.4.18. Yüklenici her seferinde hedeflenen saatte hareket edecektir. Hedef saatten -1 + 3 dakika aralığındaki sapmalar dakik sayılacaktır. Hedef saatten sapılan her bir sefer için aşağıdaki aralıkların karşısında belirtilen ceza karşılığının sözleşme tutarına çarpılması sonucu çıkan değer kadar ceza tahakkuk edilecektir.

    …

    Sözleşme Tasarısı’nın “Cezalar ve sözleşmenin feshi” başlıklı 16’ncı maddesinde “16.1. İdare tarafından uygulanacak cezalar aşağıda belirtilmiştir:

    16.1.1. İşin tekrar eden kısımlarının sözleşmeye uygun olarak gerçekleştirilmemesi halinde, her bir aykırılık için ayrı ayrı uygulanmak üzere sözleşme bedelinin Onbinde 1 tutarında ceza kesilecektir. Bu aykırılıkların 10000 ‘den fazla olması halinde ayrıca 4735 sayılı Kanunun 20’nci maddesinin (b) bendine göre protesto çekmeye gerek kalmaksızın sözleşme feshedilebilecektir. Ancak

    16.1.1.1. Sözleşme konusu işi, idarece kendisine verilen toplu taşımacılık işinin tamamını veya bir kısmını yavaşlatmak, durdurmak veya durdurmakla tehdit etmek,

    16.1.1.2. Çalışanlarını, diğer özel toplu taşıma operatörlerini ve çalışanlarını örgütlemek, idare aleyhine kışkırtmak, toplantı düzenlemek, gösteri yürüyüşü yapmak, idare aleyhine yapılan toplantı veya gösteri yürüyüşüne katılmak, toplu ulaşım hizmetini yavaşlatmak, durdurmak üzere eylem yapmak veya eylem yapmaya teşvik etmek, organize etmek,

    16.1.1.3. İdare çalışanları veya diğer toplu taşımacılık operatörlerinin çalışanlarını kendi menfaatleri için ayartmak, idare aleyhine kendi lehine davranışta bulunmasını sağlamak,

    16.1.1.4. Sözleşme konusu toplu taşımacılık işini idare dışındaki diğer lastik tekerlekli toplu taşıma operatörleri lehine savsaklamak, duraklatmak, durmak, gerçekleşmesini imkânsız veya zorlaştırmak, işbirliği içinde davranmak,

    16.1.1.5. Hak ediş hesaplamalarına esas bilgi ve belgeleri bilerek yanlış düzenlemek, idareyi ve çalışanlarını yanıltacak gerçeğe aykırı beyanda bulunmak veya belge düzenlemek, vermek,

    16.1.1.6. İdarece düzenlenen bilgi, kayıt ve belgeleri bozmak, tağyir etmek, yanlış düzenlenmesini sağlayacak eylem ve hareketlerde bulunmak hallerinde, aykırılık bir defa gerçekleşmiş olsa dahi 4735 sayılı Kanunun 20’nci maddesinin (b) bendine göre protesto çekmeye gerek kalmaksızın sözleşme feshedilebilecektir.

    hallerinde, aykırılık bir defa gerçekleşmiş olsa dahi 4735 sayılı Kanunun 20 nci maddesinin (b) bendine göre protesto çekmeye gerek kalmaksızın sözleşme feshedilebilecektir.

    16.1.2. 16.1.1’nci maddede belirtilen haller dışında kalan Teknik şartnamenin cezalar başlıklı 5.4.4. maddesinde belirtilen hükümler uygulanacaktır. Teknik şartnamedeki tabloda yer alan başlıklar altındaki cezalar yer tesliminden itibaren 30 takvim gününden sonra başlayacaktır. Ceza skalasındaki birim km fiyatı hesaplamasında, ihale başlangıç birim fiyatı esas alınacaktır.

    16.1.2.1 Yüklenicinin işi süresinde bitirmemesi durumlarda en az on gün süreli yazılı ihtar yapılarak gecikilen her takvim günü için sözleşme bedelinin Yüzde 0,01 tutarında ceza uygulanacaktır.

    16.1.2.2.Yukarıda belirtilen kriterler ile şartname belirtilen ceza miktarları dışında kalan hususların yüklenici tarafından şartnameye uygun olarak yerine getirilmediği durumlarda en az on gün süreli yazılı ihtar yapılarak gecikilen her takvim günü için sözleşme bedelinin On binde 1 tutarında ceza uygulanacaktır. Ancak söz konusu aykırılığın işin niteliği gereği giderilmesinin mümkün olmadığı hallerde, 4735 sayılı Kanunun 20 nci maddesinin (b) bendine göre protesto çekmeye gerek kalmaksızın sözleşme idarece feshedilebilecektir. Sözleşmenin feshedilmemesi halinde ise sözleşme bedeli üzerinden yukarıda belirtilen oranda ceza uygulanacaktır.

    16.1.3. Kesilecek cezanın toplam tutarı, hiçbir durumda, sözleşme bedelinin % 30’unu geçemez. Toplam ceza tutarının, sözleşme bedelinin % 30’unu geçmesi durumunda, bu orana kadar uygulanacak cezanın yanı sıra 4735 sayılı Kanunun 20 nci maddesinin (b) bendine göre protesto çekmeye gerek kalmaksızın sözleşme feshedilecektir.

    16.2. Yukarıda belirtilen cezalar ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın yükleniciye yapılacak ödemelerden kesilir. Cezanın ödemelerden karşılanamaması halinde ceza tutarı yükleniciden ayrıca tahsil edilir.

    16.3. İhtarda belirtilen sürenin bitmesine rağmen aynı durumun devam etmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminat gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

    16.4. Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi, halinde ise ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.” düzenlemesi yer almaktadır.

    Yapılan incelemede cezaların Teknik Şartname’de ve Sözleşme Tasarısı’nda teklif edilen birim fiyat üzerinden değil, sözleşme bedeli üzerinden kesileceği anlaşıldığından başvuru sahibinin bu yöndeki iddiasının reddedilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır.

    Paylaş
    Kameder İhale Danışmanlığı
    Kameder İhale Danışmanlığı

    İlgili yazılar

    Yeterlik Kriteri Olarak Belirlenen Binek Cinsi Araçlar Sanayi Ve Teknoloji Bakanlığı Tarafından Yayımlanan Yerli Muhteva Oranlarını Gösteren Listeye Uygun Olmalıdır
    Temmuz 1, 2022

    İhale Konusu İşte Yeterlik Kriteri Olarak Belirlenen Binek Cinsi Araçların Sanayi Ve Teknoloji Bakanlığı Tarafından Yayımlanan Yerli Muhteva Oranlarını Gösteren Listeye Uygun Olmalıdır


    Read more
    İhaleye Katılmaya İlişkin Vekil Adına Düzenlenmiş Noter Onaylı Vekaletname ve Vekilin Noter Tasdikli İmza Beyannamesi
    Haziran 24, 2022

    İhaleye Vekaleten Katılımda Vekil Adına Düzenlenmiş Noter Onaylı Vekaletname ve Vekilin Noter Tasdikli İmza Beyannamesinin Sunulması Zorunludur


    Read more
    Açık İhale Usulü İle Gerçekleştirilen İhalede Tek Geçerli Teklif Kalması Nedeniyle Rekabetin Oluşmaması İhalenin İptalini Gerektirir
    Haziran 22, 2022

    Açık İhale Usulü İle Gerçekleştirilen İhalede Tek Geçerli Teklif Kalması Nedeniyle Rekabetin Oluşmadığı Ve İhalenin İptali Gerektiği İddiası


    Read more

    Bir cevap yazın Cevabı iptal et

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Kategoriler

    • Aşırı Düşük Teklif
      • Aşırı Düşük Hazırlama
        • İş Deneyim Belgesi
          • Benzer İş
      • Aşırı Düşük Savunma
      • Aşırı Düşük Teklif Nasıl Hazırlanır
      • Aşırı Düşük Teklif Savunma
      • Aşırı Düşük Teklif Savunma Danıştay Kararı
      • Malzemeli Yemek Aşırı Düşük
      • Öğrenci Taşıma İhalesi
      • Yapım Aşırı Düşük Teklif Hazırlama
      • Yapım Aşırı Düşük Teklif Savunmasında Akaryakıt Dönüşümü
      • Yemek Aşırı Düşük
      • Yemek Aşırı Düşük Hazırlama
    • Aşırı Düşük Teklif Nedir
    • Banka Referans Mektubu
    • Danışmanlık Hizmetleri
      • Kamu İhale Danışmanlığı
      • Mali Yönetim Danışmanlığı
      • Özel Sektör İhale Danışmanlığı
    • Eğitim Hizmetleri
      • İhale Mevzuatı
      • Mali Mevzuat
      • Özel Sektör Eğitimi
      • Yayınlar
        • İhale Makaleleri
        • KİK Duyuru
        • Makale
        • Mevzuat Takip
          • Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliği
    • Elektronik İhale
    • Eşitlik İlkesi
    • Fiyat Farkı Kararnamesi
    • Geçici Teminat Mektubu
    • Hizmetler
    • İdarenin Zımni Reddi
    • ihale danışmanı
    • İhale Danışmanı
    • İhale Danışmanı İstanbul
    • İhale Danışmanlığı İstanbul
    • İhale Evrakları
    • İhalenin İptali
      • İhalenin İptalinde İdarenin Takdir Yetkisi
      • İhalenin İptalinde İdarenin Takdir Yetkisinin Denetlenmesi
    • İş Deneyim Belgesi
    • İsteklinin Şikayet ve İtirazen Şikayet Başvurusunda Bulunma Hakkı
    • itirazen şikayet
    • İtirazen Şikayet Başvurusunun Süre Yönünden Reddi
    • İtirazen Şikayet Dilekçesi
    • Kesinleşen İhale Dokümanına Göre İşlem Yapılması
    • Konkordato Kararı
    • Mahkeme Kararları
      • Danıştay Kararı
    • Pay Defteri
    • Public Procurement
      • Public Procurement Consultancy
      • Public Procurement Law
      • Public Procurement Turkey
    • Resmi Gazete Yönetmelik Değişikliği
    • Sınır Değer
    • Teklif Dosyasında Eksik Belge Sunulması
    • Teknik Şartname
    • Temel İlkeler
      • Danıştay Kararı
      • Değerlendirme Dışı Bırakılma
      • Elektronik İhale
      • İhale Danışmanı
      • İhale Danışmanı Ankara
      • İhale Danışmanlığı
      • İhale Dokümanının Belirsiz Olması
      • ihale dokümanının kesinleşmesi
      • İhale Şikayet
      • İhaleden Yasaklılık
      • İş Deneyim Belgesi
      • KİK Şikayet
      • R Katsayısı
      • Rekabet İlkesi
      • Sayıştay Kararı
      • Sayıştay Kararları
      • Teknik Bilirkişi Görüşüne Başvurulması
    • Yaklaşık Maliyet
    • YANSIMALAR
    • Yasal Dayanak Dergisi
      • Yasal Dayanak 1. Sayı
      • Yasal Dayanak 2. Sayı
      • Yasal Dayanak 3. Sayı
      • Yasal Dayanak 4. Sayı
    • Yemek Aşırı Düşük Nasıl Hazırlanır
    • Yeterlik Bilgileri Tablosu
    • Yeterlik Kriteri
    • Yönetmelik Değişikliği
    • Yurt Dışında Yapılan İş Deneyim Tevsiki

    Size nasıl yardımcı olabiliriz?
    Kameder İhale Danışmanlığı, müşterilerinin ihale mevzuatı ile ilgili sorunlarına en etkin çözümleri ve cevapları sunmaktadır. Danışmanlık ve eğitim hizmetlerimizle ilgili bilgi almak için lütfen bize ulaşın.

    Kameder, şirketinizin mal, yapım ve hizmet alımlarında karşı karşıya kaldığı aşırı düşük teklif sorgulamalarında 8 yıllık bilgi ve tecrübesi ile yanınızda.

    Kameder; Gerek idare gerekse Kik nezdinde yapılacak başvurularda gerekli hukuki desteği sağlar.

    Yasal Dayanak Online Dergicilik; Yasal Dayanak Dergisi okurlarını online dergi olarak karşılıyor. Tüm dergi içeriği tek tıkla karşısınızda.

    Kameder Bültene Kayıt Olun

    © 2008-2019 Kameder İhale Danışmanlığı - Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz.
    SAHANET.NET