TEKNİK ŞARTNAME’DEKİ TABLODA VE ÖRNEK MENÜDE KAŞAR PEYNİRİ İÇİN FARKLI GRAMAJ DÜZENLEMELERİNİN BULUNMASI
Mayıs 27, 2024AŞIRI DÜŞÜK TEKLİF AÇIKLAMA TALEBİ AÇIK, NET VE İSTENİLEN MALİYET UNSURLARININ SPESİFİK ALT BİLEŞENLERİ BELİRTİLEREK YAPILMALIDIR
Mayıs 29, 2024Karar Tarihi : 20.03.2024
Karar No : 2024/UH.I-455
İHALEYİ YAPAN İDARE:
Türkiye Şeker Fabrikaları A.Ş. Elazığ Şeker Fabrikası Müdürlüğü,
BAŞVURUYA KONU İHALE:
2024/68964 İhale Kayıt Numaralı “Sürücüsüz (Yakıt Hariç) Binek Araç Kiralama Hizmeti” İhalesi
KURUMCA YAPILAN İNCELEME:
Türkiye Şeker Fabrikaları A.Ş. Elazığ Şeker Fabrikası Müdürlüğü tarafından 14.02.2024 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “Sürücüsüz (Yakıt Hariç) Binek Araç Kiralama Hizmeti” ihalesine ilişkin olarak Lescar Kurumsal Hizmetler San. ve Tic. Ltd. Şti. tarafından 04.03.2024 tarih ve 135171 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 04.03.2024 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.
Başvuruya ilişkin olarak 2024/306 sayılı şikâyet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.
KARAR:
Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi:
İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle; 16.02.2024 tarihli ihale komisyonu kararı ile ihalenin uhdelerinde bırakıldığı, 01.03.2024 tarihinde idarece EKAP üzerinden gönderilen yazıda Yeni Çağlayan Sey. Tur. İnş. Nak. Hafr. ve Pet. Ür. San. Tic. Ltd. Şti.nin yapmış olduğu ihalenin iptal edilmesine ilişkin şikâyet başvurusunun uygun bulunarak ihalenin iptal edildiğinin bildirildiği, ancak anılan isteklinin yaklaşık maliyete yönelik başvurusunun idarece süre yönünden reddedilmesi gerekirken işleme alınmasının mevzuata aykırı olduğu, öte yandan şikâyet başvurusunda belirtilen iddianın da uygun olmadığı, şikâyet başvurusunda “yaklaşık maliyet hesabında 2024 model araçların değil, idari ve teknik şartnamede belirtilen araçların yıllara göre yaş ve tip ortalamasının alınması gerektiği” iddialarına yer verildiği, ancak İdari ve Teknik Şartname’ye göre ihale kapsamındaki araçların yıllara göre yaş ve tip ortalamasının alınmasının mümkün olmadığı, zira ihale dokümanında araçların yaşları ile ilgili olarak net bir belirleme yapılmadığı ve Teknik Şartname’de “Hizmet alımının yapıldığı yılın başında, taşıtlar 10 yaşını doldurmamış olacaktır.” denilmek suretiyle 10 yaş gibi geniş bir aralığın belirtildiği, dolayısıyla belirli bir yaş olmadığından idarece ihale dokümanına uygun olarak en yüksek model olan 2024 model araçlar üzerinden yaklaşık maliyetin hesaplanmasında mevzuata aykırılık bulunmadığı, isteklilerin de 10 yaş aralığında istedikleri modelde araç teklif edebileceği, bu çerçevede ihalenin iptali işleminin iptal edilerek ihale işlemlerine devam edilmesi gerektiği iddialarına yer verilmiştir.
İptal gerekçeleri ile sınırlı olarak yapılan inceleme sonucunda aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir.
…
İhale ilan tarihi itibarıyla yürürlükte bulunan Hizmet Alımı Suretiyle Taşıt Edinilmesine İlişkin Esas ve Usuller’in “Genel Esaslar” başlıklı 6’ncı maddesinde şoför giderleri hariç yapılan taşıt kiralamalarında aylık kiralama bedelinin taşıtın Türkiye Sigorta, Reasürans ve Emeklilik Şirketleri Birliği tarafından yayımlanan ve harcama talimatının verildiği ay itibarıyla uygulanacak Motorlu Kara Taşıtları Kasko Değer Listesinde yer alan kasko sigortası değerinin %2’sini aşamayacağının düzenlendiği, diğer yandan bahse konu iş kapsamına ait ihale onay belgesinin 2024 yılı ocak ayı (17.01.2024) itibariyle imza altına alınmış olduğu, bu nedenle 2024 yılı ocak ayının harcama talimatının verildiği ay olarak dikkate alınması gerektiği anlaşılmaktadır.
Bu çerçevede idarece yaklaşık maliyetin hesaplanmasında Türkiye Sigorta, Reasürans ve Emeklilik Şirketleri Birliği tarafından yayımlanan 2024 yılı ocak ayı itibarıyla uygulanacak Motorlu Kara Taşıtları Kasko Değer Listesinde yer alan kasko sigortası değerlerinin esas alınması gerekirken 2023 yılı aralık ayındaki değerlerin esas alınmasının mevzuata uygun olmadığı görülmüş olmakla birlikte, idarece yaklaşık maliyetin belirlenmesinde dikkate alınan araçların 2024 yılı ocak ayı itibarıyla uygulanacak Motorlu Kara Taşıtları Kasko Değer Listesinde yer alan kasko sigortası değerleri esas alınarak hesaplama yapıldığında, söz konusu araçların kasko değer listesi ortalamasının %2’sinin 24.322,615 TL’ye tekabül ettiği, buna göre ihalede kapsamında istenen 5 aracın 36 aylık maliyetinin 4.378.070,70 TL olduğu, idare tarafından yaklaşık maliyetin ise 4.346.323,20 TL olarak hesaplandığı dikkate alındığında, söz konusu aykırılığın ihale sonucuna etki etmediği anlaşılmıştır.
Netice itibarıyla, Yeni Çağlayan Sey. Tur. İnş. Nak. Hafr. ve Pet. Ür. San. Tic. Ltd. Şti.nin şikâyetinin haklı gerekçelere dayandığı ve idarece yapılan işlemlerin düzeltici işlemle giderilmeyecek nitelikte olduğu gerekçesiyle ihalenin iptal edilmesi işleminin yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.
…
Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun’un 65’inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen 30 gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere,
İdarenin ihalenin iptali kararının iptaline,
Oybirliği ile karar verildi.