Yüklenicinin İşi Süresinde Bitirmemesi Nedeniyle Gecikmeli Olarak Çalıştırıldığı 106 Günlük Gecikme İçin İdarece Sözleşme Bedelinin On Binde Üçü Oranında Gecikme Cezası Uygulanmış Olması Ve Bu Cezanın Yükleniciye Yapılan Hakediş Ödemelerinden Kesilmiş Olması
Şubat 28, 2021Malzemeli Temizlik Hizmet Alımı İşlerinin Sterilizasyon Ve Dezenfeksiyon İşleri İle Benzerlik Göstermeyeceği
Mart 7, 2021Yeterlik Kriteri Olarak Belirlenen ÜTS Bayilik Kayıtlarının İstekliler Tarafından Teklif Dosyasında Sunulması Zorunluluğu
Karar No : 2021/MK-76
BAŞVURUYA KONU İHALE:
2019/419467 İhale Kayıt Numaralı “Radyasyon Onkolojisi Hizmet Alımı 23500000 Puan” İhalesi
KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:
KARAR:
Trakya Üniversitesi Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü tarafından yapılan 2019/419467 ihale kayıt numaralı “Radyasyon Onkolojisi Hizmet Alımı 23500000 Puan” ihalesine ilişkin olarak Medko Mak. İth. İhr. Tic. ve San. A.Ş. itirazen şikâyet başvurusunda bulunmuş ve Kurulca alınan 18.12.2019 tarihli ve 2019/UH.I-1657 sayılı karar ile “4734 sayılı Kanun’un 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (b) bendi gereğince düzeltici işlem belirlenmesine” karar verilmiştir.
Davacı Akhisar Tıbbi Gör. Sağ. Hiz. Ltd. Şti. A.Ş. tarafından anılan Kurul kararının iptali ve yürütmenin durdurulması istemiyle açılan davada, Ankara 13. İdare Mahkemesi’nin 28.02.2020 tarihli ve E:2020/124 sayılı kararı ile dava konusu işlemin, başvuru sahibinin Akhisar Tıbbi Görüntüleme ve Sağlık Hiz. Ltd. Şti.ye yönelik iddiası yönünden yürütülmesinin durdurulmasına karar verilmiştir.
Ankara 13. İdare Mahkemesi’nin söz konusu kararının uygulanmasını sağlamak üzere Kurul tarafından alınan 01.04.2020 tarihli ve 2020/MK-73 sayılı karar ile “Kamu İhale Kurulu’nun 18.12.2019 tarihli ve 2019/UH.I-1657 sayılı kararının, Akhisar Tıb. Gör. ve Sağ. Hiz. Ltd. Şti.ye yönelik kısmının iptaline…” karar verilmişir.
Daha sonra, Ankara 13. İdare Mahkemesi’nin 03.09.2020 tarihli ve E:2020/124, K:2020/1429 sayılı kararı ile dava konusu işlemin kısmen iptaline karar verilmiş, anılan mahkeme kararının Kurum tarafından temyizi üzerine Danıştay Onüçüncü Dairesi tarafından alınan 23.12.2020 tarihli ve E:2020/3569, K:2020/3857 sayılı kararla “…Her ne kadar Sağlık Bakanlığı Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumunun 81 il valiliğine göndermiş olduğu yazıda; ihalelere istekli olarak katılacak olan sağlık hizmet sunucuları tarafından teklif dosyasında, teklif edilecek ürünlere ilişkin bayilik kaydı sunulmasının yeterlik kriteri olarak düzenlenmemesi gerektiği belirtilmiş olsa da, inceleme konusu ihalede istekliler tarafından teklif edilecek ürünlere ilişkin olarak üretici/ithalatçı olunmaması durumunda bayi olarak ÜTS’ye kayıtlı olunduğunu gösteren belgelerin teklif dosyasında sunulmasının yeterlik kriteri olarak belirlendiği, ayrıca bahse konu doküman düzenlemelerine yönelik herhangi bir şikâyet başvurusunun bulunmadığı ve ihale dokümanının bu haliyle kesinleştiği, dolayısıyla yeterlik kriteri olarak belirlenen ÜTS bayilik kayıtlarının istekliler tarafından teklif dosyasında sunulmasının zorunlu olduğu açıktır.
Davacı şirketin, sağlık hizmet sunucusu olarak kendi ÜTS kaydını sunduğu, ihale konusu iş kapsamında teklif ettiği Varian marka lineer hızlandırıcı sistem için Varinak A.Ş.nin üretici/ithalatçı/bayi/ihracatçı ÜTS kaydını, Sun Nuclear marka dozimetrik ekipman için Epsilon A.Ş.nin üretici/ithalatçı/bayi/ihracatçı ÜTS kaydını sunduğu, ancak her iki ekipman için de Varinak A.Ş. ve Epsilon A.Ş.den alınmış bayiliğe ilişkin ÜTS kaydının sunulmadığı anlaşılmaktadır.
Bu durumda, ihale konusu işin Teknik Şartname’sinde belirtilen özelliklerin sağlanamadığı açık olduğundan ve ihaleye ait İdari ve Teknik Şartname’de yer alan düzenlemeler karşısında davacının teklifinin değerlendirme dışı bırakılması gerektiği sonucuna ulaşıldığından, dava konusu Kurul kararının bu kısmında da hukuka aykırılık, İdare Mahkemesi kararının dava konusu işlemin iptali yolundaki kısmında hukuki isabet bulunmamaktadır…” şeklinde karar verilmiştir.
Anayasa’nın 138’inci maddesinin dördüncü fıkrasında, yasama ve yürütme organları ile idarenin mahkeme kararlarına uymak zorunda olduğu, bu organlar ve idarenin mahkeme kararlarını hiçbir suretle değiştiremeyeceği ve bunların yerine getirilmesini geciktiremeyeceği hükme bağlanmıştır.
Ayrıca, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 28’inci maddesinin birinci fıkrasında, mahkemelerin esasa ve yürütmenin durdurulmasına ilişkin kararlarının icaplarına göre idarenin gecikmeksizin işlem tesis etmeye veya eylemde bulunmaya mecbur olduğu, bu sürenin hiçbir şekilde kararın idareye tebliğinden başlayarak otuz günü geçemeyeceği hüküm altına alınmıştır.
Anılan kararın icaplarına göre Kamu İhale Kurulunca işlem tesis edilmesi gerekmektedir.
Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun’un 65’inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen 30 gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere,
1- Kamu İhale Kurulunun 01.04.2020 tarihli ve 2020/MK-73 sayılı kararının iptaline,
2- Anılan Mahkeme kararında belirtilen gerekçeler doğrultusunda, Kamu İhale Kurulunun 18.12.2019 tarihli ve 2019/UH.I-1657 sayılı kararının hukuki geçerliliğini koruduğuna,
Oybirliği ile karar verildi.