
YAPIM AŞIRI DÜŞÜK ANALİZİNDEKİ NAKLİYE MESAFESİNİN YÜKSEK BELİRLENMESİ HUKUKA AYKIRIDIR
Mart 18, 2024
365 GÜNDEN SONRA TESLİM EDİLEN İŞE FİYAT FARKI VERİLECEĞİ DÜZENLEMESİ HUKUKA AYKIRIDIR
Mart 19, 2024Karar Tarihi : 28.02.2024
Karar No : 2024/UH.II-369
İHALEYİ YAPAN İDARE:
Kütahya İl Sağlık Müdürlüğü,
BAŞVURUYA KONU İHALE:
2023/1224849 İhale Kayıt Numaralı “Müdürlüğümüze Bağlı Sağlık Tesislerine Ait Malzemeli Yemek Pişirme, Servis, Dağıtım ve Sonrası Hizmet Alımı ve Hazır Yemek Dağıtım Hizmet Alımı” İhalesi
KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:
Kütahya İl Sağlık Müdürlüğü tarafından 19.12.2023 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “Müdürlüğümüze Bağlı Sağlık Tesislerine Ait Malzemeli Yemek Pişirme, Servis, Dağıtım ve Sonrası Hizmet Alımı ve Hazır Yemek Dağıtım Hizmet Alımı” ihalesine ilişkin olarak Simav Yemek Sanayi ve Ticaret Limited Şirketinin 19.01.2024 tarihinde yaptığı şikâyet başvurusunun, idarenin 26.01.2024 tarihli yazısı ile reddi üzerine, başvuru sahibince 02.02.2024 tarih ve 130282 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 02.02.2024 tarihli dilekçe ile
itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.
Başvuruya ilişkin olarak 2024/179 sayılı itirazen şikâyet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.
KARAR:
Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi.
İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle,
Başvuru sahibinin dilekçesinde özetle; ihalenin 1, 3 ve 4’üncü kısımlarında kendi tekliflerinden daha düşük fiyat teklifi veren tüm isteklilerin ihaleye katılımda yeterlilik kriterlerini sağlayamadıkları şöyle ki;
…
6) İdari Şartname’nin 7’nci maddesinde “…İhale tarihi itibariyle geçerliliği devam eden Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğünce verilmiş İşletme Kayıt Belgesi’ni veya Gıda Üretim izni belgesi’ni yeterlilik beyan tablosunda belirtilecektir…” düzenlemesinin yer aldığı, Tarım Bakanlığı’na ait Gıda Güvenliği Bilgi Sistemi’nde yapılan sorgulamada anılan isteklilerin yeterlik bilgileri tablosunda beyan edilen işletme kayıt belgelerinin kayıtlı olmadığı, söz konusu belgelerin yemek hizmeti alımı işlerini kapsamadığı, başvuruya konu ihalede yemeklerin sağlık tesislerine yükleniciye ait araçlarla taşınacağı dolayısıyla işletme kayıt belgelerinin faaliyet konusunun da ihale konusu işe uygun olması gerektiği, ancak beyan edilen/sunulan işletme kayıt belgelerinin ihale konusu işe uygun olmadığı,
…
A) Başvuru sahibinin iddialarının değerlendirilmesi sonucunda aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir.
…
5) Başvuru sahibinin 6’ncı iddiasına ilişkin olarak:
…
Yukarıda aktarılan İdari Şartname’nin 7.1.(ı) maddesinden isteklilerin ihale tarihi itibariyle geçerliliği devam eden ve Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü tarafından düzenlenen İşletme Kayıt Belgesi veya Gıda Üretim İzin Belgesi’ni yeterlik bilgileri tablosunda beyan etmeleri gerektiği anlaşılmaktadır.
Yapılan incelemede, Btm Gurme Catering Organizasyon Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi – Naslar Tekstil Nakliyat İnşaat Gıda Tarım ve Petrol Ürünleri Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi İş Ortaklığının özel ortağı Naslar Tekstil Nakliyat İnşaat Gıda Tarım ve Petrol Ürünleri Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi tarafından yeterlik bilgileri tablosunda beyan edilen “TR-73-K-000027” sayılı işletme kayıt belgesinin “ggbs.tarım.gov.tr” adresinde kaydının bulunmadığı, dolayısıyla anılan iş ortaklığının teklifinin değerlendirme dışı bırakılması gerektiği,
Öte yandan İhalenin 1, 3 ve 4’üncü kısımlarında iddiaya konu edilen diğer isteklilere ait yeterlik bilgileri tabloları incelendiğinde “Teklif vermeye yetkili olunduğuna ilişkin bilgiler” sütununda İdari Şartname’nin 7.1.(ı) maddesi uyarınca istenilen işletme kayıt belgelerine ilişkin olarak belge adı ve düzenleyen kurum kuruluş ile belgenin tarihi, sayısı ve geçerlilik tarihlerine ilişkin bilgilerin beyan edildiği, “ggbs.tarım.gov.tr” adresi üzerinden yapılan sorgulamalarda, anılan istekliler tarafından yeterlik bilgileri tablosunda beyan edilen işletme kayıt belgelerinin Tarım ve Orman Bakanlığı Gıda Güvenliği Bilgi Sistemi’nde kayıtlı oldukları ayrıca İdari Şartname’nin 7.1.(ı) maddesinde işletme kayıt belgelerinin faaliyet alanına ilişkin bir belirleme yapılmadığı anlaşılmış olup, başvuru sahibinin aksi yöndeki iddialarının yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.
…
Diğer taraftan itirazen şikâyet dilekçesi incelendiğinde, başvuru sahibi isteklinin ihalenin 1, 3 ve 4’üncü kısımlarına ilişkin itirazen şikayet başvurusunda bulunduğu, söz konusu kısımlara ilişkin yaklaşık maliyet tutarının 145.480.157,72 TL olduğu, bu tutara ilişkin 4734 sayılı Kanun’un 53’üncü maddesi hükmü gereğince yatırılması gereken itirazen şikâyet başvuru bedelinin 118.286,00 TL olduğu anlaşılmış olup, başvuru sahibince yatırılan 157.733,00 TL’nin fazladan yatırılan 39.447,00 TL’lik kısmının yazılı talebi halinde başvuru sahibine iadesi gerektiği sonucuna varılmıştır.
B) İhalelere Yönelik Başvurular Hakkında Yönetmelik’in 18’inci maddesi yönünden yapılan inceleme sonucunda herhangi bir aykırılık tespit edilmemiştir.
Sonuç olarak, yukarıda mevzuata aykırılıkları belirtilen işlemlerin düzeltici işlemle giderilebilecek nitelikte işlemler olduğu tespit edildiğinden, Umman Endüstriyel Yemek Hizmetleri Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi – Yeni Vizyon Kurumsal Hizmetler İnşaat Otomotiv Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi Ankara Şubesi İş Ortaklığı, Taner Yemek Unlu Mamuller Gıda Turizm İnşaat Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi ve Btm Gurme Catering Organizasyon Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi – Naslar Tekstil Nakliyat İnşaat Gıda Tarım ve Petrol Ürünleri Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi İş Ortaklığının ihalenin 1’inci kısmındaki tekliflerinin değerlendirme dışı bırakılması ve bu aşamadan sonraki işlemlerin mevzuata uygun olarak yeniden gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun’un 65’inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen 30 gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere,
1) Anılan Kanun’un 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (b) bendi gereğince ihalenin 1’inci kısmında düzeltici işlem belirlenmesine,
2) Anılan Kanun’un 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (c) bendi gereğince ihalenin 3’üncü ve 4’üncü kısımlarına ilişkin itirazen şikâyet başvurusunun reddine,
3) Fazla ödenen başvuru bedelinin başvuru sahibinin yazılı talebi halinde iadesine,
Oybirliği ile karar verildi.