Teknik Şartnamede İstenilen Belgeler için Yeterlik Tablosunda Ayrı Satır Açılmayarak İhale Dökümanının Kendi İçerisinde Çelişkiler İçermesi
Eylül 11, 2021İsteklinin Teklif Yapısı İle Yaklaşık Maliyet Arasında Yüzde 90 İla 110 Arasında Uyumluluk Olması Halinde Puan Alınacağına Dair Düzenlemesi Rekabet İlkesine Aykırlık Taşımamaktadır
Eylül 14, 2021BAŞVURUYA KONU İHALE:
2021/209140 İhale Kayıt Numaralı “Malzeme Dahil Yemek Pişirme, Dağıtım ve Sonraki Hizmetler” İhalesi
KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:
Antalya İl Sağlık Müdürlüğü tarafından 31.05.2021 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “Malzeme Dahil Yemek Pişirme, Dağıtım ve Sonraki Hizmetler” ihalesine ilişkin olarak başvuru sahibince 26.08.2021 tarih ve 39164 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan dilekçe ile başvuruda bulunulmuştur.
Başvuruya ilişkin olarak 2021/1396 sayılı dosya kapsamında yapılan inceleme neticesinde ön inceleme raporu tanzim edilmiştir.
KARAR:
Ön inceleme raporu ve ekleri incelendi.
Başvuru dilekçesinde özetle; ihale üzerinde bırakılan istekli SD Oto Kir. Sos. Hiz. İnş. Gıda San. Tic. Ltd. Şti. – Eylülüm İnş. Gıda Çağ. Hiz. Sos. Hiz. Tem. Oto Kir. Pey. Tic. İhr. İth. A.Ş. – Abalar Tem. Yem. Gıda Sos. Hiz. Ltd. Şti İş Ortaklığı, SMC Yem. Tem. Sp. Faal. İnş. İş Sağ. Güv. Bil. Yap. Sağ. Hiz. San. Tic. Ltd. Şti. – Temsa İnş. Tem. Sağ. Hiz. Tur. San. Tic. Ltd. Şti. İş Ortaklığı, AZIK Yem. Hiz. San. Tic. Ltd. Şti., ACB San. Tic. Ltd. Şti. – Ugraş San. Tic. Ltd. Şti. İş Ortaklığı, Arslanlar San. Tic. Ltd. Şti. – Kerim San. Tic. Ltd. Şti. – Çağrı San. Tic. Ltd. Şti. İş Ortaklığı ve Batı San. Tic. Ltd. Şti. – Ege San. Tic. Ltd. Şti. – Aker San. Tic. Ltd. Şti. İş Ortaklığı tarafından ihale komisyonuna sunulan ihaleye katılabilmek için gereken belgeler ve yeterlik kriterlerinden;
1) Geçici teminat mektubunun standart forma uygun olmadığı, geçici teminat mektubunun süresinin İdari Şartname’nin 26.3’üncü maddesinde belirtilen süreyi kapsamadığı ve söz konusu teminat mektubunda yazılı tutarın teklif bedelinin %3’ünü karşılamadığı,
2) Başvuruya konu ihalede vekâleten ihaleye katılım olmuş ise, yeterlik bilgileri tablosunda vekâletname ve vekilin imza beyannamesinin beyan edilmediği, beyan edilen belgelerin asıllarının ya da noter onaylı suretlerinin idareye sunulmadığı, anılan istekliyi temsilen farklı bir kişi vekâleten katılmış ise ihale evrakları ile teklif mektubunun vekâletname sahibi kişiler tarafından tanzim edilmesi gerektiği, EKAP’a kayıtlı olan gerçek kişilerin kendileri ile vekil ya da temsilcilerinin, tüzel kişilerin ise kendileri, ortakları, yönetimindeki görevliler ile vekil veya temsilcilerinin EKAP’a kayıtlı olması gerektiği, ancak söz konusu isteklileri temsilen ihaleye iştirak eden ve teklif mektubu vb. belgeleri vekâleten imzalayan kişilerin EKAP’a kayıtlı olmadıkları, teklif dosyasındaki imzaların birbiri ile örtüşmediği,
3) İşletme kayıt belgesinin faaliyet konusunun ihale konusu işe uygun olmadığı, ihale tarihi itibariyle pasif durumda olduğu ve işletme kayıt belgesinde bulunan adreslerin Ticaret Sicil Gazetelerinde yer alan firma adresleri ile birebir aynı olmadığı,
4) Bilanço oranlarının İdari Şartname’de belirtilen oranlara uygun olmadığı ve anılan istekliler tarafından İdari Şartname’nin 7.4.2’nci maddesi gereğince sunulan belgelerin, aynı maddenin (a), (b) ve (c) fıkralarında belirtilen kriterleri sağlayamadığı,
5) İş deneyim belgelerinin EKAP’a kayıtlı olmadığı, söz konusu iş deneyim belgesine konu işin, ihale konusu iş veya benzer iş tanımına uygun olmadığı, bahsi geçen iş deneyim belgeleri tutarlarının asgari iş deneyim tutarını karşılamadığı,
6) Şirket ortaklarının TC kimlik numaralarına ve ortaklık oranlarına yer verilmediği, sunulan Ticaret Sicili Gazetelerinin eksik olduğu ve ortaklık yapıları, hisse devirleri, anonim şirketlerinin sunması gereken ortaklar pay defterinin vb. bilgilerin bulunmadığı,
7) Teklif mektupları ve eki birim fiyat teklif cetvellerinin ihale dokümanında istenilen standart formlara uygun olmadığı, birim fiyat teklif cetvellerinde teklif tutarlarının hangi para birimi ile sunulduğunun belirtilmediği, firma kaşe ve imzalarının eksik olduğu, teklif mektuplarında teklif tutarlarının rakam ve yazı ile birbiri ile uyuşmadığı,
8) İş ortaklığı beyannamelerinin uygun olarak sunulmadığı,
9) Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgelerin ihale dokümanına uygun olarak sunulmadığı, banka referans mektuplarının ilk ilan tarihinden önce alınmış olduğu, teklif bedelinin %10’unu karşılamadığı,
10) Gelir tablolarında toplam cironun teklif edilen bedelin % 20’sinden, hizmet işleri ile ilgili cironun ise teklif edilen bedelin % 12’sinden az olduğu iddialarına yer verilmiştir.
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 54’üncü maddesinin birinci fıkrasında “İhale sürecindeki hukuka aykırı işlem veya eylemler nedeniyle bir hak kaybına veya zarara uğradığını veya zarara uğramasının muhtemel olduğunu iddia eden aday veya istekli ile istekli olabilecekler, bu Kanunda belirtilen şekil ve usul kurallarına uygun olmak şartıyla şikâyet ve itirazen şikâyet başvurusunda bulunabilirler.” hükmü,
Anılan Kanun’un “İdareye şikayet başvurusu” başlıklı 55’inci maddesinde “Şikayet başvurusu, ihale sürecindeki işlem veya eylemlerin hukuka aykırılığı iddiasıyla bu işlem veya eylemlerin farkına varıldığı veya farkına varılmış olması gereken tarihi izleyen günden itibaren 21 inci maddenin (b) ve (c) bentlerine göre yapılan ihalelerde beş gün, diğer hallerde ise on gün içinde ve sözleşmenin imzalanmasından önce, ihaleyi yapan idareye yapılır…” hükmü yer almaktadır.
İhalelere Yönelik Başvurular Hakkında Yönetmelik’in “Başvuru süreleri” başlıklı 6’ncı maddesinde “(1) İdareye şikayet süresi; ihale sürecindeki şikayete konu işlem veya eylemlerin farkına varıldığı veya farkına varılmış olması gerektiği tarihi izleyen günden itibaren Kanunun 21 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) ve (c) bentlerine göre yapılan ihalelere yönelik başvurularda beş gün, diğer hallerde on gündür…” hükmüne,
Anılan Yönetmelik’in “Ön inceleme konuları ve ön inceleme üzerine yapılacak işlemler” başlıklı 16’ncı maddesinde “(1) Başvurular öncelikle;
…
c) Başvurunun süresinde yapılıp yapılmadığı,
…
yönlerinden sırasıyla incelenir.
…
(3) Birinci fıkrada yer alan bilgi ve belgeleri içermeyen ve henüz başvuru süresi dolmamış olan itirazen şikâyet başvurularında, başvuru süresinin sonuna kadar söz konusu eksiklikler başvuru sahibi tarafından giderilebilir.
(4) Yapılan ön inceleme sonucunda, bir aykırılığın tespit edilmesi halinde bu hususa ilişkin ön inceleme raporu düzenlenir.” hükmüne,
Aynı Yönetmelik’in “Ön inceleme konularına aykırılık üzerine alınacak kararlar” başlıklı 17’nci maddesinde ise “(1) 16 ncı maddenin birinci fıkrası bakımından bir aykırılığın tespiti üzerine Kurul tarafından başvurunun reddine karar verilir.” hükmüne yer verilmiştir.
02.07.2021 tarihinde idarece başvuru sahibine gönderilen 01.07.2021 tarihli kesinleşen ihale kararı üst yazısında bu karara karşı 10 gün içinde idareye şikâyet başvurusunda bulunabileceği belirtilmiştir.
Yapılan inceleme sonucunda, şikâyetçinin 4734 sayılı Kanun ve İhalelere Yönelik Başvurular Hakkında Yönetmelik’in yukarıda belirtilen hükümleri gereği şikâyete yol açan durumun farkına varıldığı 02.07.2021 tarihini izleyen on gün içinde idareye şikâyet başvurusunda bulunması gerekirken, bu süreyi geçirdikten sonra 06.08.2021 tarihinde idareye şikâyet başvurusunda bulunduğu anlaşılmıştır.
Bu itibarla, 4734 sayılı Kanun’un 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (c) bendi gereğince başvurunun süre yönünden reddi gerekmektedir.
Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun’un 65’inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen 30 gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere,
Başvurunun reddine,
Oybirliği ile karar verildi.